تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه گردشگریِ کشاورزی در استان کرمان تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه گردشگریِ کشاورزی در استان کرمان

تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه گردشگریِ کشاورزی در استان کرمان

تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه گردشگریِ کشاورزی در استان کرمان ، امضا شد. گردشگری کشاورزی یا مزرعه‌ یکی از فعالیت ‌های جدید کشاورزان و دامداران است

کد خبر: 000209004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۰۰ - ۱۱:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه گردشگریِ کشاورزی در استان کرمان ، امضا شد. گردشگری کشاورزی یا مزرعه‌ یکی از فعالیت ‌های جدید کشاورزان و دامداران است

تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه گردشگریِ کشاورزی در استان کرمان

تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه گردشگریِ کشاورزی در استان کرمان
توسط میراث‌فرهنگی و نظام مهندسی کشاورزی صورت گرفت
امضای تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه گردشگریِ کشاورزی در استان کرمان
اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان در زمینه توسعه گردشگری کشاورزی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
“فریدون فعالی” امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست با رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان بیان داشت: گردشگری کشاورزی یا مزرعه‌ یکی از فعالیت ‌های جدید کشاورزان و دامداران است که به ‌آنها در رسیدن به یک الگوی کسب درآمد ثانویه کمک می‌کند.
فعالیت ادامه داد: فعالیت‌ های مبتنی بر کشاورزی و دامداری و هر آنچه در یک مزرعه انجام می ‌شود، برای جذب گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از این طریق هم درآمدی جدا از فعالیت‌ های کشاورزی عاید خانوارهای روستایی شود و هم روشی جدید برای تامین نیازهای روحی گردشگران باشد.
وی با عنوان اینکه گردشگری مزرعه‌ تنها به بازدید از مزارع و فعالیت‌ های کشاورزان و دامداران محدود نمی ‌شود، ادامه داد: آنچه این فعالیت را برای گردشگران جذاب‌تر می‌ کند، مشارکت در برداشت میوه و محصولات کشاورزی، تهیه فرآورده‌های خوراکی از محصولات کشاورزی و دامی، مشارکت در جشنواره‌های فروش محصولات روستایی و… است.
وی با اشاره به توانمندی ‌های این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی، ادامه داد: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور از شرایط آب و هوایی بسیار متنوعی برخوردار است که این مزیت موجب شده استان کرمان از استان‌ های برتر و برجسته کشور در بخش کشاورزی به‌ شمار آید.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در ادامه به اهداف تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمان اشاره و عنوان کرد: برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ های طرف تفاهم‌نامه بمنظور ایجاد فرصت‌ های اشتغال پایدار، افزایش بهره‌وری اقتصادی و تسهیل صدور مجوزهای فعالیت در زمینه گردشگری کشاورزی و هم‌چنین گسترش سطح دانش و استفاده از فناوری‌ های جدید در فعالیت‌ های این نوع گردشگری از اهداف این تفاهم‌نامه است.
وی گفت: شناسایی اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی فعالیت در زمینه گردشگری کشاورزی و استفاده از ظرفیت مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان کرمان در این زمینه از موضوع‌های تفاهم‌نامه مذکور است.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اردیبهشت ۰۰
666 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0