شروع به کار شش کمیته مصلحین در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان شروع به کار شش کمیته مصلحین در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان

شروع به کار شش کمیته مصلحین در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان

شروع به کار شش کمیته مصلحین در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان ، صورت گرفت. صد و چهارده کمیته مصلحین در شهر همدان فعال است

کد خبر: 000208012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰۰ - ۱:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شروع به کار شش کمیته مصلحین در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان ، صورت گرفت. صد و چهارده کمیته مصلحین در شهر همدان فعال است

شروع به کار شش کمیته مصلحین در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان

شروع به کار شش کمیته مصلحین در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان
شروع به کار شش «کمیته مصلحین» در نظام مهندسی/ فعالیت صد و چهارده کمیته در شهر همدان
رئیس کل دادگستری استان همدان از شروع به کار شش کمیته مصلحین در نظام مهندسی همدان خبر داد و افزود: صد و چهارده کمیته مصلحین در شهر همدان فعال است.
محمدرضا عدالتخواه، در مراسم آغاز به کار کمیته‌ های مصلحین در نظام مهندسی استان همدان، بیان داشت: برقراری آرامش و رفع اختلافات در هر زمینه‌ای وظیفه شرعی و انسانی ماست و این موارد از مزایا و محاسن کمیته های مصلحین محسوب شده که دنبال می‌ گردد.
عدالتخواه از افتتاح شش کمیته مصلحین برای برقراری سازش و اصلاح ذات‌البین در دعاوی مرتبط با نظام مهندسی در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با بهره‌مندی از ظرفیتهای موجود این مجموعه به صورت تخصصی در راستای تحقق فضایی دوستانه و به دور از اختلاف گام برداریم.
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: از نتایج این کمیته‌ها که بصورت تخصصی کار را دنبال می ‌کنند، حتی اگر پرونده ای ختم به مصالحه نگردد، قاضی می‌تواند به عنوان مبنایی تخصصی برای تصمیم‌گیری استفاده کند.
وی گفت: این گونه موارد برای زمینه‌سازی در مورد ایجاد دادگاه های تخصصی مثمر ثمر است، چرا که در رشته‌های مختلف، قاضی به تنهایی نمی ‌تواند حکم دهد و باید صاحبنظران اظهارنظرهای تخصصی خود را در پرونده‌های قضایی مربوطه ارائه دهند تا با کمک آنها ابهامات پرونده رفع گردد.
مرتضی بهمنی فتاح، رئیس شوراهای حل اختلاف استان همدان نیز با قدردانی از اقدامات ارزشمند و نگاه مثبت ریاست دستگاه قضایی همدان به امر مصالحه و ایجاد صلح و سازش در جامعه، ادامه داد: با تمام توان به عنوان خدمتگزاران مردم در مسیر حل و فصل اختلافات در مورد پرونده های قضایی گام برمی داریم.
لازم به ذکر است با تشکیل ستاد تالیف قلوب و کمیته‌های معین آن در حال حاضر صد و چهارده کمیته مصلحین در شهر همدان فعالیت دارند، کمیته مصلحین بعنوان یک از طرح های متبکرانه دستگاه قضایی همدان کم‌تر از یک سال است که در سطح استان فعالیت خود را شروع کرده و رفع اختلاف و ایجاد صلح در هر قشری با بهره مندی از معتمدین آن گروه را محقق می‌کند.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اردیبهشت ۰۰
843 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0