استان کرمانشاه دیاری با قدمت کهن و آثاری به جای مانده از تاریخ ایران استان کرمانشاه دیاری با قدمت کهن و آثاری به جای مانده از تاریخ ایران

استان کرمانشاه دیاری با قدمت کهن و آثاری به جای مانده از تاریخ ایران

استان کرمانشاه دیاری با قدمت کهن و آثاری به جای مانده از تاریخ ایران ، از جمله آنوبانی‌نی، هخامنشیان، ساسانی، صفویه و قاجاریه است

کد خبر: 000111003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ فروردین ۰۰ - ۷:۲۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استان کرمانشاه دیاری با قدمت کهن و آثاری به جای مانده از تاریخ ایران ، از جمله آنوبانی‌نی، هخامنشیان، ساسانی، صفویه و قاجاریه است

استان کرمانشاه دیاری با قدمت کهن و آثاری به جای مانده از تاریخ ایران

استان کرمانشاه دیاری با قدمت کهن و آثاری به جای مانده از تاریخ ایران
عضو نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه بیان داشت؛
کرمانشاه دیاری با قدمت کهن و آثاری به جای مانده از تاریخ ایران
عضو نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه اظهار داشت: کرمانشاه دیاری با قدمت کهن و آثاری به جای مانده از تاریخ ایران از جمله آنوبانی‌نی، هخامنشیان، ساسانی، صفویه و قاجاریه است.
بهرام کرمی گفت: استان کرمانشاه دیاری با قدمت کهن و فرهنگی متأثر از باورهای مردمانش است که در طول تاریخ همواره آثار تمدن و فرهنگ خود را با شیوه‌های مختلف ثبت و ضبط کرده است.
کرمی با عنوان این که یکی از شیوه ‌های انتقال پیشینه تاریخی استان کرمانشاه، معماری بناهای مختلف این دیار بوده که هویت خاصی دارد، گفت: آثار دوره‌های مختلف تاریخی در کرمانشاه، سبک ‌های متنوع معماری را به نگاه هر بیننده‌ای انتقال می ‌دهد که علاوه بر زیبایی‌ های بصری، مفاهیم دقیقی از فرهنگ و تمدن مردم هر دوره به نسل‌های بعد منتقل می ‌کند.
عضو نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که این آثار با ارزش حفظ و نگهداری شده تا آیندگان از این گنجینه بهره ببرند.
استاد دانشگاه و عضو نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه ادامه داد: آثار تاریخی ارزشمندی از چند هزار سال قبل از میلاد تاکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که از جمله این آثار می‌توان به سبک‌های به جای مانده از دوره‌های آنوبانی‌نی، هخامنشیان، ساسانی، صفویه و قاجاریه اشاره کرد.
کرمی گفت: ساخت قلعه‌ های سنگی دوره باستان، کاروان‌سراهای دوره صفویه و بناهای زیبای دوره قاجار، معماری پله‌کانی پاوه و اورامانات هر کدام مفهوم خاصی با خود به همراه دارد و به آیندگان انتقال می ‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه برداشت از سبک‌های معماری در هر دوره‌ای می‌تواند سبب پیوند هویتی و تاریخی ایرانی شود، ادامه داد: این موضوع در مورد آثاری با معماری زیبای دوره اسلامی و بسیاری از ممالک و سرزمین‌ها که در طول تاریخ انتقال یافته صدق می ‌کند.
استاد دانشگاه و عضو نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه گفت: تاکید بر حفظ معماری اصیل ایرانی به علت مفاهیم زیباشناختی، حفظ حریم فردی در بناها و سبک‌ های معماری و انتقال روحیه شاد به افراد در محیط زندگی است که با شرایط اقلیمی و جغرافیایی مردم سازگاری دارد.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ فروردین ۰۰
508 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0