ارتقای کیفیت سازه ها، افزایش دستمزد مهندسان و مبارزه با امضافروشی ارتقای کیفیت سازه ها، افزایش دستمزد مهندسان و مبارزه با امضافروشی

ارتقای کیفیت سازه ها، افزایش دستمزد مهندسان و مبارزه با امضافروشی

ارتقای کیفیت سازه ها، افزایش دستمزد مهندسان و مبارزه با امضافروشی ، باید در دستور کار قرار گیرد. رییس سازمان نظام مهندسی بیان کرد: با زلزله ۶.۵ ریشتری ۵۰۰ هزار خانه در تهران تخریب می‌گردد

کد خبر: 000108001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ فروردین ۰۰ - ۱۲:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارتقای کیفیت سازه ها، افزایش دستمزد مهندسان و مبارزه با امضافروشی ، باید در دستور کار قرار گیرد. رییس سازمان نظام مهندسی بیان کرد: با زلزله ۶.۵ ریشتری ۵۰۰ هزار خانه در تهران تخریب می‌گردد

ارتقای کیفیت سازه ها، افزایش دستمزد مهندسان و مبارزه با امضافروشی

ارتقای کیفیت سازه ها، افزایش دستمزد مهندسان و مبارزه با امضافروشی
رییس سازمان نظام مهندسی بیان کرد: با زلزله ۶.۵ ریشتری ۵۰۰ هزار خانه در تهران تخریب می‌گردد
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با عنوان اینکه زلزله ۶.۵ ریشتری منجر به تخریب کامل پانصد هزار واحد مسکونی می گردد، افزود: موضوع ارتقای کیفیت سازه ها، افزایش دستمزد مهندسان و مبارزه با امضافروشی باید در دستور کار قرار گیرد.
احمد خرم ادامه داد: در صورت وقوع زمین لرزه ۶.۵ ریشتری یا بالاتر در تهران پانصد هزار واحد مسکونی تخریب ۱۰۰ درصد می گردد و بیش از ۱.۵ میلیون تلفات جانی خواهیم داشت. بنابراین باید موضوع کیفیت سازه ها را جدی بگیریم و حتما از مجری ذی صلاح استفاده کنیم.
خرم گفت: از طرف دیگر باید با مساله امضافروشی برخورد شود. تعداد کسانی که در سازمان نظام مهندسی اقدام به امضافروشی و نظارتهای صوری می کنند حدود ۵ درصد است. ما معتقد هستیم باید به شدت جلوی این کار گرفته شود. درصددیم از سال ۱۴۰۰ در یک برنامه دو ساله به طور جدی با موضوع امضافروشی برخورد کنیم. از وزیر راه و شهرسازی میخواهیم پروانه اشتغال به کار کسانی که تخلف میکنند را باطل کند. در حال حاضر مجازات خیلی سبک تر از تخلف است و این عدم تناسب باعث می شود تخلف روز به روز بیشتر شود.
خرم با عنوان این که دستمزد خدمات مهندسی بسیار پایین است، گفت: عمر مفید ساختمان‌ها در ایران از حدود ۵۰ سال قبل بیست و پنج سال بوده و تغییر نکرده است. علت این است که به خدمات مهندسی اهمیت نمی دهیم. تعرفه خدمات مهندسی ۰.۵ درصد هزینه ساخت است، آیا ارزش ندارد که ما برای ارتقای کیفیت، این رقم را به دو درصد برسانیم.
به گفته وی، تعرفه های کنونی برای ناظر صرف نمیکند. ما نیاز به اصلاح ساختار و اصلاح برخورد با متخلف داریم که قطعا اگر این دو اقدام انجام شود می توانیم عمر مفید ساختمان‌ها را به شصت تا هفتاد سال برسانیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به میانگین ۲۸ میلیون تومان قیمت مسکن در شهر تهران تصریح کرد: متوسط قیمت ساخت شش میلیون تومان و میانگین فروش بالای بست و هشت میلیون تومان است. بنابراین سود اصلی به جیب سرمایه گذاران و واسطه های ملکی می رود و سهم مهندسان در این فرآیند ناچیز است.
وی با عنوان اینکه حداقل هزینه ساخت مسکن در روستاها متری ۳.۵ میلیون تومان است، افزود: در ابلاغیه ای که به سازمان استانها اعلام کردیم کف هزینه را متری ۲.۳ میلیون تومان در نظر گرفتیم که نیم درصد به خدمات مهندسی اختصاص می یابد. در واقع تلاش کردیم تا فشار اقتصادی به کارفرماها وارد نکنیم؛ این در حالی است که در دنیا دستمزد مهندسان بین ۵ تا ۸ درصد هزینه ساخت است.
منبع: اخبار اجتماعی پایشگر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ فروردین ۰۰
464 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0