عدم وجود واحد فراوری قیر طبیعی در استان کرمانشاه ریاست سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه

عدم وجود واحد فراوری قیر طبیعی در استان کرمانشاه

ریاست سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه بیان کرد: استان کرمانشاه با وجود ظرفیت بالا در معادن قیر طبیعی هیچ واحد فرآوری در این زمینه ندارد.

کد خبر: 970728012 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ مهر ۹۷ - ۷:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه بیان کرد: استان کرمانشاه با وجود ظرفیت بالا در معادن قیر طبیعی هیچ واحد فرآوری در این زمینه ندارد.

عدم وجود واحد فراوری قیر طبیعی در استان کرمانشاه

عدم وجود واحد فراوری قیر طبیعی در استان کرمانشاه

استان کرمانشاه هیچ واحد فرآوری قیر  طبیعی ندارد

محمدعابد خالدی، با اشاره به ظرفیت ‌های معدنی استان کرمانشاه، تصریح کرد: قیر طبیعی یک ماده معدنی منحصر به فرد است و استان‌ کرمانشاه بعنوان یکی از استانها دارای بیش ترین ذخیره در کشور در این زمینه محسوب می‌ گردد.
خالدی با عنوان این که قیر طبیعی در واقع یک نفت جامد است که می ‌توان مشتقات مناسبی را از آن بدست آورد، اظهار داشت: با وجود این ظرفیت هنوز هیچ واحد فرآوری در استان وجود ندارد که با استفاده از آن بخشی از مشکلات بیکاری موجود رفع گردد.

ریاست سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه ادامه داد: طبق ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی معدن، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکلف شده ۳ درصد از مبلغ حقوق دولتی که از معدن ‌داران دریافت می گردد به سازمان نظام مهندسی معدن اختصاص دهد ولی از زمان تأسیس تا به حال یک ریال از این بودجه در اختیار سازمان نظام مهندسی قرار نگرفته و موجب بروز مشکلاتی برای این سازمان شده است.


رئیس سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه با اشاره به این که بیست و نه معدن سنگ تزیینی در استان وجود دارد که فقط دوم سوم معادل بیست مورد آن فعال هستند، اظهار داشت: استان کرمانشاه از نظر سنگ‌ های تزیینی نیز ظرفیت ‌های مناسبی دارد و در بازارهای جهانی جایگاه خوبی کسب کرده است.
خالدی با عنوان این که سی واحد سنگبری در استان وجود دارد، یاد آور شد: معادن و واحد‌های سنگبری استان در مجموع دویست و هشتاد نفر اشتغالزایی دارند.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۷
1222 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0