گزارشی از اقدامات ضدکرونایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی گزارشی از اقدامات ضدکرونایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

گزارشی از اقدامات ضدکرونایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

گزارشی از اقدامات ضدکرونایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی ، ارائه شد. رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی به تشریح اقدامات ضدکرونایی این سازمان در ماههای اخیر پرداخت

کد خبر: 990421002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ تیر ۹۹ - ۹:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گزارشی از اقدامات ضدکرونایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی ، ارائه شد. رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی به تشریح اقدامات ضدکرونایی این سازمان در ماههای اخیر پرداخت

گزارشی از اقدامات ضدکرونایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

گزارشی از اقدامات ضدکرونایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی به تشریح اقدامات ضدکرونایی این سازمان در ماههای اخیر پرداخت.
شیوع و گسترش کروناویروس در ماه‌های اخیر و ایجاد گرفتاری ‌های پیچیده برای بشریت، انسان‌ های بی شماری را با تحولات زیادی در عرصه فناوری اطلاعات آشنا کرد بویژه کرونا تا حد زیادی موجب تحول و رشد فناوری اطلاعات در توسعه خدمات مهندسی و ارائه خدمات شده، ضمن این که این دوران فرصتی تازه در مدیریت منابع اطلاعاتی و حتی فراگیری خدمات در جامعه مهندسی شده است.
در گستره این تحولات، توسعه خدمات مهندس در ایام کرونایی، توسعه چشم‌گیر فناوری‌ های اطلاعات و ارتباطات با توجه به گسترش اینترنت، نیازهای جامعه مهندسی  را پاسخ داده و حتی زمینه مشارکت مهندسان را فراهم کرده، صرفه‌جویی اقتصادی در هزینه‌ها سبب ایجاد فرصت‌ های جدیدی در ارائه خدمات به  جامعه مهندسی خواهد شد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی برای تحقق خدمات الکترونیک، پنج مورد  از مهم‌ترین خدمات سازمان را غیرحضوری اعلام و زیرساخت‌های لازم برای آن را فراهم کرده است.
راه اندازی سامانه مکاتبات
طبق گزارش اعلامی واحد انفورماتیک سازمان، ۲۹۷۴۹ مکاتبه و اطلاعیه در این سامانه به مهندسین ارسال شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی به راه اندازی سامانه مکاتبات بین مهندسین اشاره و بیان کرد: به منظور رفاه مهندسین در شرایط فعلی و سرعت در اقدامات و ارسال مکاتبات سامانه فوق راه اندازی شده است.
وی در ادامه ثبت مکاتبات انجام شده بین مهندسین را در  این سامانه را پنجاه و سه مورد اعلام کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی هم‌چنین به راه‌اندازی سامانه  لیست پروژه های ارجاع شده بصورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: مشخصات کامل پروژه،وضعیت آزادسازی آن نیز در این سامانه قابل پی گیری است.
راه‌اندازی سامانه رفاهی و آموزشی
حسین عباسی  با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای گسترش خدمات الکترونیک، ادامه داد: برگزاری کلیه دوره های آموزشی سازمان و آزمونهای مربوطه توسط سامانه آموزشی صورت میگیرد.
وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی در راستای تکریم مراجعین، تسهیل در روند پاسخ‌گویی سامانه ارتباط بین مهندسین، را طراحی و اجرایی کرده است. تعداد نامه های ارسالی مهندسین به سازمان به تعداد ۱۷۱۳ نامه ثبت شده است.
راه‌اندازی سامانه گاز بصورت الکترونیکی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی گفت: در بخش گاز، ثبت کار توسط مجری و پرداخت آنلاین مبلغ پرونده و تعیین ناظر در سامانه الکترونیکی گاز اجرایی شده است. کارتابل ناظرین، تعیین ناظرین الکترونیکی و مشاهده لیست کارهای انجام شده از دیگر قابلیتهای این سامانه است.
به گفته عباسی، در مرحله بعد نیز بمنظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام مراجعان در محل این سازمان، دستگاه  نوبت دهی راه‌اندازی شد. تا شهروندانی که تمایل داشتند امور خود را بصورت حضوری پی‌گیری کنند با دریافت نوبت، در زمان مقرر اعلام شده به سازمان مراجعه کنند.
وی در خاتمه گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان در نظر دارد سایر خدمات سازمان را به صورت الکترونیکی راه اندازی و در سامانه جامع  ویژه مهندسین معرفی کند و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نخواهد کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۹
521 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0