گرداوری آیین‌نامه کنترل شهرسازی محمد اسلامی بیان کرد

گرداوری آیین‌نامه کنترل شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و یکمین نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بر انتخاب شایسته بانوان و جوانان در مسئولیت ‌های مهم هم چون معاونت معماری و شهرسازی تاکید کرد و افزود: با همت و تلاش معاونت معماری و شهرسازی، آیین‌نامه‌ای تصویب می ‌کنیم تا کنترل شهرسازی هم چون کنترل ساختمان جایگاه قانونی ویژه‌ای پیدا کند و شهرسازی نظم و انضباط بهتری یابد.

کد خبر: 971203002 تاریخ انتشار: جمعه ۳ اسفند ۹۷ - ۱۲:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و یکمین نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بر انتخاب شایسته بانوان و جوانان در مسئولیت ‌های مهم هم چون معاونت معماری و شهرسازی تاکید کرد و افزود: با همت و تلاش معاونت معماری و شهرسازی، آیین‌نامه‌ای تصویب می ‌کنیم تا کنترل شهرسازی هم چون کنترل ساختمان جایگاه قانونی ویژه‌ای پیدا کند و شهرسازی نظم و انضباط بهتری یابد.

گرداوری آیین‌نامه کنترل شهرسازی

گرداوری آیین‌نامه کنترل شهرسازی

گرداوری آیین‌نامه  کنترل شهرسازی

وی ضمن اظهار تاسف از این که به طرحهای جامع مصوب کم‌ترین توجه شده است، در بیان علل این کم‌توجهی، افزود: بخشی از کم‌توجهی به طرح ‌های جامع مصوب به علت عدم شناخت واقعی از فرهنگ و زندگی مردم بوده است. بخشی از مشکلات نیز به واسطه شهرداری به علت فروش تراکم رقم خورده است که باید این آفتها را برطرف کنیم.
سیاستگذار ارشد حوزه شهرسازی ادامه داد: باید در شورای‌عالی شهرسازی و معماری راه‌حل‌دهای اجرایی و واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم، زیرا کشور بیش از این طاقت تخلف را ندارد و باید شهرفروشی و مشکلات عدم توجه به واقعیات زندگی و فرهنگ مردم مهار گردند.

گرداوری آیین‌نامه کنترل شهرسازی

اسلامی در ادامه از استانداران درخواست کرد تا وظایف خود را به کارگروه‌ های استانی در تهیه طرحهای شهرهای کوچک تفویض نکنند و افزود: بنده زمانی که در استان مازندران مسئولیت استانداری را به عهده داشتم تمامی تفویض اختیاراتی که شورای برنامه ریزی استان به کارگروه‌ های استانی کرده بود لغو کردم، زیرا معتقد هستم شورای استان، شورای سلطنتی نیست بلکه شورا باید کلیه جوانب را بسنجد و موضوعات گوناگون را مورد بررسی قرار دهد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اسفند ۹۷
566 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0