کلید خوردن شبکه نوآوری صنعت ساختمان و تاسیس مراکز نوآوری صنعت ساختمان نشست مشترک مدیران معاونت علمی و فن آوری رییس جمهوری

کلید خوردن شبکه نوآوری صنعت ساختمان و تاسیس مراکز نوآوری صنعت ساختمان

در نشست مشترک مدیران معاونت علمی و فن آوری رییس جمهوری و ریاست شورای مرکزی و جمعی از مدیران و اعضای شورای مرکزی در اجرای تفاهم نامه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و معاونت علمی و فن آوری رییس جمهور، پروژه ایجاد شبکه نوآوری صنعت ساختمان کشور و تاسیس مراکز نوآوری صنعت ساختمان کلید خورد. نوآوری صنعت ساختمان و تاسیس مراکز نوآوری صنعت ساختمان کلید خورد

کد خبر: 980229010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸ - ۱:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در نشست مشترک مدیران معاونت علمی و فن آوری رییس جمهوری و ریاست شورای مرکزی و جمعی از مدیران و اعضای شورای مرکزی در اجرای تفاهم نامه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و معاونت علمی و فن آوری رییس جمهور، پروژه ایجاد شبکه نوآوری صنعت ساختمان کشور و تاسیس مراکز نوآوری صنعت ساختمان کلید خورد. نوآوری صنعت ساختمان و تاسیس مراکز نوآوری صنعت ساختمان کلید خورد
در آغاز نشست، عضو اصلی و مدیرفنی شورا ضمن اشاره به مفاد تفاهم نامه مشترک که از جمله مفاد آن : ساخت مرکز نوآوری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار حوزه ساخت و ساز، نظام ارائه نشانهای ساختمان هوشمند، ساختمان سبز و ساختمان مقاوم ، شکل گیری استارتاپها و شرکتهای فناور، توسعه دانش فنی شرکتهای دانش بنیان حوزه خدمات مهندسی و … بوده است، علل ایجاد شبکه نوآوری صنعت ساختمان را بیان و به ذینفعان و نحوه شکل گیری شبکه و ارتباط بین ارکان آن اشاره کرد.

کلید خوردن شبکه نوآوری صنعت ساختمان و تاسیس مراکز نوآوری صنعت ساختمان

کلید خوردن شبکه نوآوری صنعت ساختمان و تاسیس مراکز نوآوری صنعت ساختمان

کلید خوردن شبکه نوآوری صنعت ساختمان و  تاسیس مراکز نوآوری صنعت ساختمان

سپس زند حسامی، از مدیران معاونت علمی و فن آوری رییس جمهوری به تشریح نقش کلی شبکه نوآوری پرداخت و افزود: طی ۱ سال گذشته با تشکیل نشست های مکرر با مجموعه نظام مهندسی کشور به این نکته رسیدیم که در حال حاضر باید بجای تاسیس مراکز نوآوری به سمت شبکه نوآوری صنعت ساختمان حرکت کنیم.

حسامی، چهارچوبه کلی و ساختار کلی شبکه نوآوری را عنوان و ذکر کرد: در حال حاضر همه زیرساختهای شبکه آماده شده و نیاز به معماری شبکه و تهیه الگوریتم نهایی است.
در ادامه نمایندگان و مدیران انفورماتیک استان ها به طرح پرسش های خود مبنی بر روند کاری و چگونگی تهیه الگوریتم و مدل فرآیندی نرم افزار شبکه پرداختند که پاسخهای لازم از طرف طاهری اصل و زند حسامی ارائه و در پایان مقرر گردید الگوریتم و مدل فرآیندی تا ده روز آینده توسط تیم انفورماتیکی مربوطه تهیه و ارائه شود.
در این نشست، فرج اله رجبی، ریاست شورای مرکزی ضمن تاکید بر تسریع روند راه اندازی شبکه نوآوری صنعت ساختمان گفت: این کار از ابتدای دوره شورای هفتم در دستور کار بوده و بر مبنای همین اصل تفاهم نامه با معاونت فن آوری ریاست جمهوری امضا شد اما متاسفانه به علت سایر مشکلاتی که طی این ۲ سال درگیر آن بودیم نتوانستیم به کارهای اصلی که یکی از آنها همین راه اندازی مراکز نوآوری و شبکه نوآوری در صنعت ساختمان بود بپردازیم و در این فرصت باقی‌مانده با توجه به همراهی سایر نهادها امیدوار هستم این موضوع هر چه سریعتر به نتیجه برسد.
حسامی، ضمن تاکید بر تهیه مدل و الگوریتم کاری شبکه تصریح کرد: نامه ای تهیه و به استان‌ها ابلاغ شود تا همکاری لازم در تهیه زیرساخت‌های راه اندازی شبکه مذکور را انجام دهند. در نهایت نسبت به جمع بندی برخی از اهداف راه اندازی شبکه نوآوری پرداخت که در ادامه ارائه می شود:
۱٫ شناسایی ذی‌ نفعان صنعت ساخت‌و‌‍ساز و ارتباط مؤثر و مستقیم آن ‌ها با یک‌دیگر
۲٫ حمایت و تشویق ایده‌های نوآورانه در حوزه ساخت‌و‌ساز
۳٫ عرضه ایده‌ها و نوآوری ‌ها در یک محیط کاملاً تخصصی
۴٫ شتابدهی به روند تجاری‌سازی نوآوری‌ های حوزه ساخت‌و‌ساز

کلید خوردن شبکه نوآوری صنعت ساختمان و تاسیس مراکز نوآوری صنعت ساختمان

۵٫ ارتباط بین اعضای مبتکر، مخترع و نوآور سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان با شرکت‌های دانش بنیان حوزه ساخت‌و‌ساز
۶٫ حمایت از شکل‌گیری و ارتقای شرکت‌ های دانش بنیان در حوزه ساخت‌وساز
۷٫ارتباط مؤثر و هدفمند بین شرکت ‌های دانش بنیان و شرکت‌ های سرمایه‌گذار ساختمانی و صنعت ساخت‌و‌ساز
۸٫ توسعه تولید، تقاضا و صادرات محصولات دانش بنیان حوزه ساختمان بویژه بخش ‌های انرژی و هوشمندسازی
۹٫ توسعه توان علمی، فنی، حرفه‌ای و تخصصی افراد صاحب پروانه اشتغال مهندسی
۱۰٫ تبدیل ایده به فناوری از طریق جمع‌آوری و هدایت ایده‌ها به مراکز رشد و نوآوری
۱۱٫ توسعه شرکت ‌های دانش بنیان حوزه ساخت‌وساز از طریق فرآیندهای جذب مشارکت، جذب سرمایه و…
۱۲٫ نفوذ فناوری در صنعت ساختمان
۱۳٫کمک به اشتغال نخبگان کشور در حوزه ساخت و ساز
۱۴٫ توسعه فرهنگ نوآوری در بخش ساختمان کشور
۱۵٫ کمک به یکپارچگی در آموزش، پژوهش، فناوری، تولید و کارآفرینی بمنظور تعالی جامعه.
۱۶٫ توجه به جهان پایدار در توسعه فناوریهای نوین حوزه ساختمان
۱۷٫ ایجاد ارتباط و شبکه سازی بین مراکز نوآوری صنعت ساختمان استانها

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ اردیبهشت ۹۸
553 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0