پیشنهاد نظام مهندسی ساختمان یزد برای افزایش ساخت و سازهای اصولی پیشنهاد نظام مهندسی ساختمان یزد برای افزایش ساخت و سازهای اصولی

پیشنهاد نظام مهندسی ساختمان یزد برای افزایش ساخت و سازهای اصولی

پیشنهاد نظام مهندسی ساختمان یزد برای افزایش ساخت و سازهای اصولی ، ارائه شد. وجود سیستم دو نقشه‌ای آفتی در ساخت و سازها است

کد خبر: 990418007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ تیر ۹۹ - ۱۱:۵۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پیشنهاد نظام مهندسی ساختمان یزد برای افزایش ساخت و سازهای اصولی ، ارائه شد. وجود سیستم دو نقشه‌ای آفتی در ساخت و سازها است

پیشنهاد نظام مهندسی ساختمان یزد برای افزایش ساخت و سازهای اصولی

پیشنهاد نظام مهندسی ساختمان یزد برای افزایش ساخت و سازهای اصولی

پیشنهاد نظام مهندسی ساختمان یزد برای افزایش ساخت و سازهای اصولی
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد پیشنهاد کرد تخلفات در حوزه ساخت و ساز قبل از معرفی به کمیسیون ماده صد در یک تعامل سازنده بین نظام مهندسی و شهرداری مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت رعایت ملاحظات فنی و شهرسازی بتواند بصورت اصولی تکمیل گردد.
«مهدی سالاری» در دیدار با شهردار یزد وجود سیستم دو نقشه‌ای را آفتی در ساخت و سازها دانست و ادامه داد: خوشبختانه با همکاری‌ های گذشته، دبیرخانه‌ای ایجاد گردید تا از طریق تحقیقات میدانی و بررسی‌ های لازم بتوان نقشه‌هایی ارائه کرد که ضمن هماهنگی با ضوابط و موقعیت مکانی ساختمان، با خواسته مالک نیز مطابقت داشته باشد.
سالاری گفت: باید برای حفظ این دستاورد تلاش کرد که در این زمینه نیازمند حمایت و همکاری شهرداری هستیم.
وی، هم‌چنین بمنظور افزایش ساخت و سازهای مجاز و اصولی، پیشنهاد کرد تا تخلفات پیش از معرفی به کمیسیون ماده صد در یک تعامل سازنده بین نظام مهندسی و شهرداری مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
این مسئول در این رابطه گفت: طبق همین اساس نیز اگر مورد تخلف رعایت ملاحظات فنی، شهرسازی و بهداشتی را کرده باشد می ‌تواند در نیمه راه تأییدیه نظام مهندسی را دریافت و برای اخذ پروانه از شهرداری اقدام کند.
«جمال الدین عزیزی» شهردار یزد نیز در این دیدار ضمن استقبال از مباحث مطرح شده، به چالش‌ های اجرایی آن اشاره کرد و گفت: لازم است این مسائل از قالب جلسات مدیریتی خارج گردد و تیمی متشکل از کارشناسان هر دو سازمان برای بررسی چالش ‌های اجرایی و عملیاتی آن ایجاد گردد.
عزیزی با عنوان اینکه ساماندهی ساخت و سازها در اولویت شهرداری است، پیشنهاد کرد تیمی برای بازدید از استان‌ های مشابه تشکیل و نحوه برخورد با مسائل این‌چنینی را رصد کنند تا در صورت امکان در یزد نیز اجرایی گردد.
وی در خاتمه نیز وجود این دغدغه‌ها را بسیار ارزشمند خواند و ابراز امیدواری کرد با همکاری این دو نهاد بتوان گامی مؤثر در زمینه ارتقاء کیفیت ساخت‌ و سازها برداشت.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ تیر ۹۹
435 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0