هویت معماری بافت تاریخی ریاست نظام مهندسی ساختمان استان یزد

هویت معماری بافت تاریخی

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به هویت بخشی به روند معماری بافت تاریخی بعنوان یک جریان متداوم فرهنگی بیان کرد: دغدغه ما در نظام مهندسی این است که چگونه میتوانیم تفکر حاکم بر بافت ارزشمند و ثبتی را در توسعه شهر جدید حفظ و توسعه دهیم.

کد خبر: 971129015 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷ - ۵:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، ریاست نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به هویت بخشی به روند معماری بافت تاریخی بعنوان یک جریان متداوم فرهنگی بیان کرد: دغدغه ما در نظام مهندسی این است که چگونه میتوانیم تفکر حاکم بر بافت ارزشمند و ثبتی را در توسعه شهر جدید حفظ و توسعه دهیم.

هویت معماری بافت تاریخی

هویت معماری بافت تاریخی

معماری بافت تاریخی بعنوان یک  جریان فرهنگی هویت یابد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در آیین اختتامیه اولین کارگاه بین المللی معماری خشتی شهر میراث جهانی یزد، گفت: شهر یزد دربرگیرنده مجموعه متنوع و زیادی از آثار ارزشمندی است که بر پایه به کارگیری خشت و مصالح خاکی تکامل یافته و به حیاط خود ادامه میدهد در حالی که تداوم حیات مستمر و توسعه صنعت ساختمان سازی مبتنی بر غلبه تکنولوژی، استفاده از انواع تولیدات، مصنوعات صنعتی و ساخت و سازهای جدید است.
مهدی سالاری با اشاره به اهمیت معیارهای ثبت جهانی و حقوق مردم ادامه داد: جهت حل این مشکل نیاز به فرم برداری، توده گذاری و فضاسازیهای هم پیوند منسجم و هماهنگ با بافت زمینه و استحکام بخشی و کلاف بندی ویژه داریم.
سالاری گفت: وظیفه خود میدانیم در نظام مهندسی که یک سازمان غیر دولتی و غیر انتفاعی با شبکه گسترده ای از مهندسین فرهیخته و توانمند است در این حرکت ارزشمند نقش آفرینی کنیم.
وی تصریح کرد: اگر مباحث در سطح خواص بماند و به سایر عناصر و عوامل موثر در ساخت و ساز منتقل نشود، هیچ ضمانتی برای جلوگیری از گسست فرهنگی معماری و شهرسازی وجود ندارد.
سالاری با اشاره به این که در نظام مهندسی سالانه بیش از ۱۰ هزار طرح و نقشه تهیه نظارت و اجرا میشود، افزود: بیست و دو جلد مقررات ملی ساختمان که ملاک عمل ماست استفاده از مصالح خشت و گلی را مورد تایید قرار نمیدهد.

هویت معماری بافت تاریخی

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به آموزش طراحان، ناظران، سازندگان و تامین کنندگان مصالح ضوابط و حقوق مردم رامهم ذکر کرد و گفت: مقررات ملی ساختمان برای بناهای خشتی یزد باید بصورت ویژه و خاص گرداوری گردد.
سالاری یاد آور شد: موضوع رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله از الزامات ساختمان سازی است و ما به نمایندگی از مردم جهان که ماموریت حفظ میراث جهانی شهر یزد را بعهده دارد باید به سرعت برای چالش‌های پیش رو راه حل های قانونی که مورد توجه مردم نیز باشد پیدا کنیم.
وی با اشاره به لزوم گرداوری آیین نامه بناهای خشتی، خاطر نشان ساخت: سازمان‌های بین المللی ذی‌ربط دولت جمهوری اسلامی و مسولین استان باید سهم مناسبتری از اعتبار استان را به این امر اختصاص دهند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ بهمن ۹۷
626 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0