هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان نسبت به مصالح بی‌کیفیت ساخت وساز

هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان نسبت به مصالح بی‌کیفیت ساخت وساز

هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان نسبت به مصالح بی‌کیفیت ساخت وساز ، صادر شد. مصالحی که در حال حاضر در طرح‌ های ساختمانی مصرف می ‌شود اغلب فاقد کیفیت مناسب هستند

کد خبر: 990418010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ تیر ۹۹ - ۱:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان نسبت به مصالح بی‌کیفیت ساخت وساز ، صادر شد. مصالحی که در حال حاضر در طرح‌ های ساختمانی مصرف می ‌شود اغلب فاقد کیفیت مناسب هستند

هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان نسبت به مصالح بی‌کیفیت ساخت وساز

هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان نسبت به مصالح بی‌کیفیت ساخت وساز
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بیان کرد: مصالحی که در حال حاضر در طرح‌ های ساختمانی مصرف می ‌شود اغلب فاقد کیفیت مناسب هستند و این یکی از مشکلات اساسی در ساخت و سازهای خوزستان محسوب می‌گردد.
کمال دویده بیان کرد: عوامل تاثیرگذار در ساخت یک ساختمان براساس استاندارهای روز، استفاده از سازنده ذی‌صلاح، مصالح ساختمانی استاندارد و کارگران دارای کارت مهارت است.
دویده با عنوان این که وجود مصالح بی‌کیفیت یکی از مشکلات در ساخت و سازها است، گفت: مصالحی که در حال حاضر وارد پروژه‌های ساختمانی می ‌شوند اغلب بدون کیفیت مناسب هستند و لازم است که ورود این مصالح به چرخه ساخت و ساز، توسط دستگاه ‌های مرتبط کنترل گردد.
وی هم‌چنین با اشاره به این که استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد باعث افزایش عمر مفید ساختمان می‌شود، گفت: استفاده از دانش فنی سازنده ذی‌صلاح، کارگران فنی و دارای کارت مهارت در ساختمان سازی از دیگر مولفه‌های ساخت یک ساختمان استاندارد و با کیفیت است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ادامه داد: از آن جا که ساختمان از نیازهای اصلی زندگی انسان‌ است، استفاده از عوامل فاقد دانش فنی کافی می‌ تواند سبب خسارت جبران‌ناپذیری به این سرمایه ملی گردد.
وی گفت: تولیدکنندگان باید رعایت استانداردها را با جدیت مورد توجه قرار دهند تا به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه میزان تلفات مالی و جانی کاهش یابد.
دویده، وظیفه این سازمان را کنترل مقررات ملی ساختمان و اعلام هشدار به مالکان و مراجع مربوطه عنوان کرد و گفت: نظام مهندسی نمی‌ تواند کاری را تعطیل و یا متوقف کند ولی در صورت بروز هرگونه مشکل در پروژه های ساختمانی، مسئولیت آن بر عهده ناظر سازمان نظان مهندسی؛ مالک، مجری و مرجع صادر کننده پروانه یعنی شهرداری است.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان دارای هجده هزار عضو در ۷ رشته عمران، معماری، شهرسازی، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک است.
این سازمان در خوزستان بیست دفتر نمایندگی در شهرستانها دارد که بر نحوه کیفیت خدمات مهندسی و حسن اجرای ساخت و سازها در حمایت از مردم بعنوان بهره برداران ساختمانها، فضای شهری و انواع ابنیه ها نظارت دارد.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ تیر ۹۹
537 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0