نظام مهندسي معدن استان آذربايجان غربي بيش از دو هزار عضو دارد ریاست سازمان نظام مهندسي معدن استان آذربايجان غربي

نظام مهندسي معدن استان آذربايجان غربي بيش از دو هزار عضو دارد

ریاست سازمان نظام مهندسي معدن استان آذربايجان غربي بیان کرد: دو هزار و صد و بیست و نه نفر عضو سازمان نظام مهندسي معدن اين استان هستند.

کد خبر: 970724001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ مهر ۹۷ - ۸:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسي معدن استان آذربايجان غربي بیان کرد: دو هزار و صد و بیست و نه نفر عضو سازمان نظام مهندسي معدن اين استان هستند.

نظام مهندسي معدن استان آذربايجان غربي بيش از دو هزار عضو دارد

نظام مهندسي معدن استان آذربايجان غربي بيش از دو هزار عضو دارد

نظام مهندسي معدن استان آذربايجان غربي بيش از  دو هزار عضو دارد

محمدرضا عبدالله زاده اظهار داشت: ششصد و چهارده نفر از اعضاي سازمان نظام مهندسي معدن استان آذربايجان غربي داراي پروانه اشتغال در رشته هاي پي ‏جويي، اکتشاف و استخراج معدن، متالورژي، نقشه برداري و فرآوري هستند که در رتبه هاي ارشد، ۱، ۲ و ۳ تعيين صلاحيت شده اند‎.
عبدالله زاده عنوان کرد: يک هزار و سیصد و نود و پنج نفر از اعضاي سازمان نظام مهندسي معدن استان زمين‌ شناس، پانصد و چهل و چهار نفر مهندس معدن، صد و بیست و هفت نفر نقشه ‌بردار و هجده نفر در رشته متالورژي و ‏بقيه در ساير رشته هاي مرتبط فعاليت ميکنند.
ریاست سازمان نظام مهندسي معدن استان آذربايجان غربي، آذربايجان غربي را از لحاظ تنوع و غناي مواد معدني جزو استانهاي برتر کشور عنوان کرد و اظهار داشت: بيش از سی نوع ماده معدني از جمله تيتان، کان ‏سنگ طلا، باريت، فلدسپات، ميکا، ‏کان سنگ نقره و انواع سنگهاي تزييني مانند گرانيت، دولوميت، تراورتن، ‏مرمر، مرمريت و بازالت استخراج مي گردد.
عبدالله زاده با اشاره به اين که نظام مهندسي معدن، بازوي اجرايي و فعال ‏بخش معدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت است،‌‏ خاطر نشان ساخت: اين سازمان با اعضاي فعال خود در رشته هاي معدن، زمين شناسي، متالورژي و نقشه برداري بمنظور ‏کمک به بهره برداري بهينه از مواد معدني تجديدناپذير دارد.
وی با عنوان اين که کمبود واحدهاي فرآوري در بخش معادن آذربايجان غربي يکي از مشکلات مهم اين بخش است، تصریح کرد: کمبود واحدهاي فرآوري سبب شده تا بخش زيادي از ارزش افزوده سنگهاي معدني تزئيني از ‏استان خارج گردد.‏

نظام مهندسي معدن استان آذربايجان غربي بيش از دو هزار عضو دارد

رييس سازمان نظام مهندسي معدن آذربايجان غربي با اشاره به حجم فعاليتهاي معدني در تکاب ابراز اميدواري کرد که دفتر سازمان نظام مهندسي معدن با همکاري ادارات ذي ربط و مشارکت مهندسان معدن در اين شهرستان نيز راه اندازي گردد.
هشتصد و پنج واحد صنايع معدني در آذربايجان غربي فعال بوده و ميزان ذخيره قطعي معادن در حال بهره برداري در آذربايجان غربي ۸ ميليارد و پانصد ميليون تن برآورد شده است.

منبع : خبرگزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مهر ۹۷
1643 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0