معتقد به اصلاحات در نظام مهندسی هستم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد:

معتقد به اصلاحات در نظام مهندسی هستم

فرج الله رجبی با عنوان این خبر که وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد گفت ‌و گو بر روی مسائل مورد مناقشه را پذیرفته است بیان کرد: نباید طوری تلقی گردد که سازمان ‌های نظام مهندسی در برابر اصلاحات مدنظر وزارتخانه مقاومت می‌ کنند بلکه ما معتقد به اصلاح امور هستیم.

کد خبر: 970211006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۷ - ۱۱:۵۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، فرج الله رجبی با عنوان این خبر که وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد گفت ‌و گو بر روی مسائل مورد مناقشه را پذیرفته است بیان کرد: نباید طوری تلقی گردد که سازمان ‌های نظام مهندسی در برابر اصلاحات مدنظر وزارتخانه مقاومت می‌ کنند بلکه ما معتقد به اصلاح امور هستیم.

معتقد به اصلاحات در نظام مهندسی هستم

معتقد به اصلاحات در نظام مهندسی هستم

معتقد به اصلاحات در نظام مهندسی هستم

معتقد به اصلاحات در نظام مهندسی هستم
رجبی اظهار داشت: من با آقای وزیر نشست داشتم. قرار است هیاتی که شورای مرکزی پیشنهاد کرده بعنوان نمایندگان سازمان نظام مهندسی با نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی را انجام دهند و جمع ‌بندی خود را به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و هم چنین به وزیر راه و شهرسازی اعلام کنند. این پیشنهاد با آقای وزیر مطرح گردیده و ایشان دستور دادند انجام شود. فکر میکنم این موضوع می‌ تواند فضا را مقداری تعدیل کند.
قربان خانی مقصر نبود؛ من دستورالعمل وزیر را به او ابلاغ نکرده بودم
ریاست سازمان کشور در تشریح این مساله که عنوان کرده دستور تعلیق پروانه اشتغال بکار ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران را قبول ندارد و قربانخانی باید بکار خود ادامه دهد تصریح کرد: این موضوع از دو جنبه باید بررسی گردد؛ یکی از جنبه ‌ی قانونی است که به هر حال آقای قربانخانی در این بین مقصر نبود بلکه من بعنوان مصوبه شورای مرکزی، دستورالعمل وزیر را به ایشان ابلاغ نکرده بودم و هیچ مرجعی برای ابلاغ بخش نامه وزیر از طرف شورای مرکزی به استان‌ ها پیش‌ بینی نشده است. لذا ایشان به گناه نکرده مجازات می ‌شود.
وی افزود: از جنبه دیگر هم جای تعجب بود که وزارت راه و شهرسازی در حالیکه ما تلاش می کردیم فضا را تعدیل کنیم این کار سبب حساسیت بالایی شد. قبل از آن روز ۴ شنبه در دیداری که حضورا با آقای مظاهریان معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی داشتم از ایشان خواستم اگر قرار است چنین اتفاقی بیفتد رخ ندهد. بنابراین هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ شرایطی که تدارک می ‌دیدیم تا فضا را به سمت گفتگو ببریم کار مثبتی نبود و خیلی روی آن تأمل نشده بود.
در حال آماده‌ سازی نظام‌ نامه هستیم
ریاست سازمان کشور در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد مشخص شما برای دستذیابی به مفاهمه با وزارت راه و شهرسازی چیست، گفت: اول باید ببینیم بایدها و نبایدها در کار ما چیست. حتما وزارتخانه مبنایی برای این گفتگو دارد. ما هم یکی دو مبنا داریم که خدمت آقای وزیر عرض کردم. قرار شد ما در مواردی مشخص، نظام ‌نامه‌ هایی را تعریف کنیم و به وزارتخانه بدهیم تا مبنای مذاکره گردد. فعلا در حال آماده ‌سازی این موارد هستیم. نکته ‌ی مهم این است که نباید طوری تلقی گردد که سازمان‌ های نظام مهندسی در برابر اصلاحات مدنظر وزارت راه و شهرسازی مقاومت می ‌کنند بلکه ما معتقد به اصلاح امور هستیم.

معتقد به اصلاحات در نظام مهندسی هستم

رجبی در مورد زمان نشست با وزیر عنوان داشت: من نامه را خدمت آقای وزیر دادم هر زمان که ایشان اعلام کنند ما آمادگی مذاکره داریم.
وی در مورد میزگردی با مضمون “اصلاحات ساختاری در نظام مهندسی ساختمان” که قرار است روز هفدهم اردی بهشت ماه با حضور تعدادی از اعضای هر دو دستگاه برگزار گردد و این‌ که می‌ توان این نشست را به نوعی تفاهم تعبیر کرد، افزود: ما اعتقاد داریم وقتی قرارست با یک تشکیلات غیردولتی صحبت کنیم حتما باید یک الزاماتی را رعایت کنیم. سازمان نظام مهندسی نباید به شکل دولتی تلقی گردد بلکه یک دستگاه خصوصی است و تشکیلاتی است که طبق آرای مهندسین شکل می‌ گیرد. این سازمان قانون و شرایط خاص خود را دارد. بنابراین مبنای هر نوع جلسه ای اگر طبق مقتضیات دستگاه مقابل باشد می ‌تواند به نتیجه برسد اما اگر بر مبنای جدل و استدلال طرفینی باشد قطعا به نتیجه نخواهد رسید.
عباس آخوندی در ماه‌ های اخیر ۳ بخش نامه عدم اخذ ۵ درصد حق نظارت، عدم ارجاع نظارت و تعارض منافع را به سازمان ‌های نظام مهندسی ابلاغ کرد. به دنبال این ابلاغ روز ۴ شنبه پنجم اردی بهشت ماه بدنبال عدم تمکین ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از بخش نامه‌ های عباس آخوندی، وزارت راه و شهرسازی پروانه اشتغال بکار حسن قربان‌خانی ریاست این سازمان را تعلیق کرد.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۷
1251 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0