خوب بودن بورس مسکن در صورت مقررارت زدایی و طراحی ساختار مناسب برای آن خوب بودن بورس مسکن در صورت مقررارت زدایی و طراحی ساختار مناسب برای آن

خوب بودن بورس مسکن در صورت مقررارت زدایی و طراحی ساختار مناسب برای آن

خوب بودن بورس مسکن در صورت مقررارت زدایی و طراحی ساختار مناسب برای آن ، والا فساد در آن محرز است. هر اقدامی که نقدینگی را سامان دهد، باید حمایت شود

کد خبر: 990418008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ تیر ۹۹ - ۱۲:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، خوب بودن بورس مسکن در صورت مقررارت زدایی و طراحی ساختار مناسب برای آن ، والا فساد در آن محرز است. هر اقدامی که نقدینگی را سامان دهد، باید حمایت شود

خوب بودن بورس مسکن در صورت مقررارت زدایی و طراحی ساختار مناسب برای آن

خوب بودن بورس مسکن در صورت مقررارت زدایی و طراحی ساختار مناسب برای آن

رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد:

بورس مسکن بدون مقررات‌زدایی، فساد زاست

خرم، رئیس نظام مهندسی ساختمان عنوان داشت: بورس مسکن خوب است ولی باید مقررات زدایی شده و ساختار مناسب برای آن طراحی شود والا فساد در آن محرز است.
احمد خرم عنوان داشت: هر اقدامی که نقدینگی را سامان دهد، باید حمایت شود؛ البته مشکلات بسیاری در این زمینه داریم و مقررات دست و پا گیر بسیاری وجود دارد.
خرم تصریح کرد: از طرف انجمن فناوران صنعتی سازی ساختمان چهار سال پیش دنبال صندوق سرمایه گذاری زمین و مسکن در بخش خصوصی بودیم و پیشتر یک جفت کفش فولادین به پا و دو سال رفت و آمد کردیم و نشد.
وی از مقررات و فرایندهای پیچیده انتقاد کرد و گفت: اقتصاد نباید سر چهارراه فردوسی برنامه ریزی شود؛ بلکه اقتصاد باید سیاست گذاری شده و به صورت آنلاین در اختیار همگان باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: فرایند انجام همه امور بسیار طولانی است؛ یعنی کاری که در یک روز انجام میشود، ۳ الی ۴ ماه طول میکشد.
وی عنوان کرد: در ساخت و ساز، گرفتن پروانه حداقل شش ماه زمان می برد که در کشورهای پیشرفته چهل و هشت ساعت طول میکشد.
خرم تصریح کرد: بورس مسکن خوب است اما باید مقررات زدایی شده و ساختار مناسب برای آن طراحی شود والا فساد در آن محرز است.
هم‌چنین احسان عامری، مدیر آموزش کانون کارگزاران بورس ادامه داد: مشکلات اخیر در حوزه مسکن سبب شکل گیری ایده بورس مسکن شد ولی در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد.
عامری تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور خاص است و اگر به اهداف اقتصادی بورس مسکن بنگریم، نرخ گذاری و کاهش قیمت جز اهداف این بورس خواهد بود.
وی، شفافیت و ایجاد اعتماد به پروژه های پیش فروش را از اهداف دیگر بورس مسکن معرفی کرد و افزود: اساسا بازار و بورس محل همپوشانی عرضه و تقاضا هستند اما هم‌چنان برخی وزارت‌خانه ها انتقاداتی نسبت به بورس کالا مطرح میکنند ولی نرخ گذاری در بورس با کم‌ترین آثار سوء نظیر سفته بازی و بازار سیاه انجام می گردد.
عامری یاد آور شد: بورس مسکن هم میتواند موفقیتهایی را در اقتصاد کشور ایجاد کند.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ تیر ۹۹
474 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0