افزایش ظرفیت پنجاه درصدی تعرفه خدمات مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

عدم تاثیر تغییر ارگان نظارت عالیه تاثیری بر عملکرد نظام مهندسی ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد قصد مجلس برای واگذاری وظایف وزیر راه در سازمان نظام مهندسی به رئیس سازمان برنامه و بودجه، بیان کرد: سازمان فارغ از مسائل مربوط به نظارت عالیه، وظایف خود را انجام خواهد داد و این کار تاثیری در وظایف و تکالیف ما ندارد

کد خبر: 980330012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ خرداد ۹۸ - ۲:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد قصد مجلس برای واگذاری وظایف وزیر راه در سازمان نظام مهندسی به رئیس سازمان برنامه و بودجه، بیان کرد: سازمان فارغ از مسائل مربوط به نظارت عالیه، وظایف خود را انجام خواهد داد و این کار تاثیری در وظایف و تکالیف ما ندارد

عدم تاثیر تغییر ارگان نظارت عالیه تاثیری بر عملکرد نظام مهندسی ساختمان

عدم تاثیر تغییر ارگان نظارت عالیه تاثیری بر عملکرد نظام مهندسی ساختمان

تغییر ارگان نظارت عالیه  تاثیری بر عملکرد نظام مهندسی ساختمان ندارد

محمد طاهری در جلسه خبری مانور کنترل کیفیت خدمات مهندسی گفت: در بند چهار و پنج ماده پانزده قانون نظام مهندسی تاکید شده همکاری با مراجع کنترل ساختمان برای اجرای مقررات ملی ساختمان جزو وظایف هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی که این امر مهم را بازرسان از طرف هیئت مدیره انجام می‌ دهند.

طاهری ادامه داد:‌ شناسنامه ملکی فنی ساختمان‌ ها چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها را نشان می ‌دهد.

رییس سازمان استان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌ که در اصلاح قانون نظام مهندسی مجلس بدنبال واگذاری وظایف وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان برنامه و بودجه است، آیا این مسئله تاثیری روی نظارت ‌ها در بخش ساخت و ساز می ‌گذارد و این ‌که شما موافق این برنامه مجلس هستید یا خیر گفت: سازمان فارغ از مسائل مربوط به نظارت عالیه، وظایف خود را انجام خواهد داد و فکر نمی ‌کنم این کار تاثیری در وظایف و تکالیف ما داشته باشد.

عدم تاثیر تغییر ارگان نظارت عالیه تاثیری بر عملکرد نظام مهندسی ساختمان

وی با تاکید بر این‌ که ناظر عالیه هر ارگانی باشد خود را ملزم می ‌دانیم که تکالیف و وظایف خود را انجام دهیم، افزود: اصلاح قانون نظام مهندسی و واگذاری وظایف وزیر راه و شهرتهرانسازی به رئیس سازمان برنامه و بودجه موضوعی است که باید مجلس آن را انجام دهد که شاید موافق و مخالف بودن ما تاثیری روی آن نداشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این‌ که در زمان وزیر سابق شیوه نامه تبصره دوم ماده بیست و چهار ابلاغ گردید، تصریح کرد: طی ماه‌ های اخیر وزارت راه و شهرسازی ارجاع کار را مجددا به سازمان نظام مهندسی برگرداند که این موضوع در دستور کار قرار است،‌ به دنبال آن هستیم که این شیوه‌نامه را بطور کامل اجرا کنیم.

طاهری افزود: شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای هیئت مدیره نظام مهندسی لازم‌الاجراست.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در مورد تخلف چهل میلیارد تومانی نیز گفت: چندین مکاتبه برای رسیدگی سریع این پرونده با مراجع قضایی انجام داده‌ایم. پرونده این تخلف هم‌اکنون در دادسرای شماره هشت در حال پیگیری بوده و این مبلغ هم‌چنان بلوکه است.

وی با رد موضوع امضافروشی توسط مهندسان گفت: شاید کم کاری یا کاستی از طرف مهندسان صورت گیرد که با نظارت‌ های عالیه آن را برطرف خواهیم کرد.

به گفته صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس، طبق طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مدیریت تهیه آیین نامه کنترل ساختمان و نظام فنی و اجرایی با نظام فنی و مقررات ملی ساختمان سازمانهای نظام مهندسی کشور تلفیق شده و در قالب یک مجموعه به زیر نظر سازمان برنامه و بودجه خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ خرداد ۹۸
537 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0