طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، بود. صلاحیت مهندسان در حوزه اجرای ساختمان شفاف‌تر می‌گردد

کد خبر: 990109031 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹ - ۱:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، بود. صلاحیت مهندسان در حوزه اجرای ساختمان شفاف‌تر می‌گردد

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار صحن علنی/ صلاحیت مهندسان در حوزه اجرای ساختمان شفاف‌تر می‌گردد

سخنگوی کمیسیون عمران بیان کرد: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار صحن علنی است، ولی بررسی‌ آن به این دوره از مجلس نمیرسد.

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با عنوان این که طرح اصلاح قانون نظام مهندسی مدت‌ ها قبل از طرف تعدادی از نمایندگان تهیه شده است، بیان داشت: کمیسیون عمران با بررسی ‌های بسیار روی این طرح، تمام امور اصلاحی قانون را انجام داد و طرح اصلاح قانون نظام مهندسی را به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده است.

وی ادامه داد: طرح یاد شده در دستور کار صحن علنی است، اما با توجه به تعداد طرح‌ ها و لایحه‌ های اولویت‌دار و هم‌چنین تعطیلی‌های بوجود آمده، فکر نمی‌کنم بررسی‌ آن به صحن این دوره از مجلس برسد.

بدری افزود: شخصاً معتقد به اصلاح این قانون هستم و با توجه به این که در دوره بعدی مجلس حضور دارم، یکی از اولویت‌هایم در پارلمان یازدهم و کمیسیون عمران آینده، حتماً اصلاح قانون نظام مهندسی خواهد بود.

وی، در مورد مهم ‌ترین موضوعات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی، عنوان کرد: نمایندگان اختیاراتی که در تهیه آیین نامه‌ها و بخش نامه‌ها به فراخور سلیقه‌های موجود در وزارت‌خانه راه و شهرسازی داده می‌شد و سازمان‌ نظام مهندسی را دچار چالش می‌ کند، شفاف کرده است تا در اختیارات قانونی داده شده به سازمان‌ نظام مهندسی و شورای مرکزی از اعمال سلیقه‌های مختلف پرهیز گردد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع شفافیت صلاحیت مهندسان در حوزه اجرا هم از مسائل دیگر بررسی شده بود؛ باید مانند تمام حرفه‌ها و صنف‌ های تخصصی مختلف کشور، اجرای ساختمان از طرف مهندسان و افراد صاحب صلاحیت حقیقی و حقوقی انجام گردد.

وی با عنوان این که بی نظمی‌های حوزه اجرای ساختمان شخصی ساز با اصلاح این قانون قابل حل خواهد بود، اظهار داشت: باید اجرای ساختمان ‌ها در حوزه بخش خصوصی هم از سوی افراد صاحب صلاحیت صورت گیرد، نه این که هر شخصی به حوزه ساخت و ساز وارد شود و اجرای ساختمان را انجام دهد.

بدری با عنوان این که ساختمان سرمایه ملی است و باید بصورت فنی طراحی و اجرا گردد، ادامه داد: کسی‌که نظارت بر امور طراحی و اجرای ساختمان را قبول می‌ کند، باید خودش و نه فرد دیگری امر نظارت را انجام دهد؛ در اصلاح قانون بصورت شفاف آمده است که این مسئله و موضوعاتی از این دست قابل رصد و کنترل باشد تا ایرادهای قانون موجود رفع گردد.

منبع: هارپی نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ فروردین ۹۹
492 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0