سیستم دو نقشه ای؛ آفتی در ساخت و سازها از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی یزد سیستم دو نقشه ای؛ آفتی در ساخت و سازها از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی یزد

سیستم دو نقشه ای؛ آفتی در ساخت و سازها از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی یزد

سیستم دو نقشه ای؛ آفتی در ساخت و سازها از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی یزد ، بیان شد. مهدی سالاری به مناسبت روز "شهرداری و دهیاری" با شهردار یزد دیدار کرد و ضمن بیان مسائل مشترک ، بر تلاش برای حفظ دستاوردهای گذشته تأکید نمود

کد خبر: 990419001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۹ تیر ۹۹ - ۹:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سیستم دو نقشه ای؛ آفتی در ساخت و سازها از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی یزد ، بیان شد. مهدی سالاری به مناسبت روز “شهرداری و دهیاری” با شهردار یزد دیدار کرد و ضمن بیان مسائل مشترک ، بر تلاش برای حفظ دستاوردهای گذشته تأکید نمود

سیستم دو نقشه ای؛ آفتی در ساخت و سازها از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی یزد

سیستم دو نقشه ای؛ آفتی در ساخت و سازها از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی یزد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان داشت:
سیستم دو نقشه ای؛ آفتی در ساخت و سازها
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، سیستم دو نقشه ای را آفتی در ساخت و سازها دانست.
مهدی سالاری به مناسبت روز “شهرداری و دهیاری” با شهردار یزد دیدار کرد و ضمن بیان مسائل مشترک ، بر تلاش برای حفظ دستاوردهای گذشته تأکید نمود.
ضمن تبریک به شهردار یزد، فرصت را غنیمت دانست تا با بیان مسائل مشترک بین این دو نهاد، باب همکاریهای بیشتر باز گردد.
وی، وجود سیستم دو نقشه ای را آفتی در ساخت و سازها دانست و ادامه داد: خوشبختانه با همکاریهای گذشته دبیرخانه ای ایجاد شد تا با تحقیقات میدانی و بررسیهای لازم بتوان نقشه هایی ارائه کرد که در عین هماهنگی با ضوابط و موقعیت مکانی ساختمان، با خواسته مالک نیز مطابقت داشته باشد.
سالاری گفت: باید برای حفظ این دستاورد تلاش کرد و در این زمینه نیازمند حمایت و همکاری شهرداری هستیم.
وی هم‌چنین بمنظور افزایش ساخت و سازهای مجاز و اصولی، پیشنهاد کرد تا پروژه های متخلف پیش از معرفی به کمیسیون ماده صد در یک تعامل سازنده بین نظام مهندسی و شهرداری مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
رئیس سازمان تصریح کرد: در پی این تفاهم، پروژه متخلف در صورتیکه رعایت ملاحظات فنی، شهرسازی و بهداشتی را نموده باشد میتواند در نیمه راه تأییدیه نظام مهندسی را دریافت و برای اخذ پروانه از شهرداری اقدام کند.
شهردار یزد نیز در این دیدار، ضمن استقبال از مباحث مطرح شده، به چالشهای اجرایی آن اشاره کرد و گفت: لازم است این مسائل از قالب نشست های مدیریتی خارج گشته و تیمی متشکل از کارشناسان هر دو سازمان برای بررسی چالشهای اجرایی و عملیاتی آن ایجاد گردد.
عزیزی با عنوان این که ساماندهی ساخت و ساز اولویت شهرداری است، پیشنهاد کرد تا تیمی برای بازدید از استانهای مشابه تشکیل و نحوه برخورد با مسائل اینچنینی را رصد نمایند تا در صورت امکان در یزد نیز اجرایی گردد.
وی در خاتمه، وجود این دغدغه ها را بسیار ارزشمند خواند و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری این دو نهاد بتوان گامی مؤثر در زمینه ارتقاء کیفیت ساخت‌وسازها برداشت.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۹
769 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0