رعایت حقوق معلولان در ساخت و سازهای عمومی معاون استاندار ایلام

رعایت حقوق معلولان در ساخت و سازهای عمومی

معاون استاندار ایلام در جلسه شورای سالمندان و ستاد مناسب سازی استان گفت: دستگاههای اجرایی در ساخت و ساز ها باید با رعایت مساله مناسب سازی به بحث سهولت تردد معلولان توجه و پایان کارهای عمرانی به رعایت حقوق این قشر منجر گردد.

کد خبر: 970925013 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ - ۳:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون استاندار ایلام در جلسه شورای سالمندان و ستاد مناسب سازی استان گفت: دستگاههای اجرایی در ساخت و ساز ها باید با رعایت مساله مناسب سازی به بحث سهولت تردد معلولان توجه و پایان کارهای عمرانی به رعایت حقوق این قشر منجر گردد.

رعایت حقوق معلولان در ساخت و سازهای عمومی

رعایت حقوق معلولان در ساخت و سازهای عمومی

حقوق معلولان در ساخت و سازهای  عمومی  رعایت گردد

احمد کرمی ادامه داد:

وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی باید در صدور پروانه پایان کار اماکن و فضاهای عمومی بر رعایت مساله مناسب سازی در ساخت و سازها تاکید داشته باشند.
وی با گلایه از بی توجهی برخی دستگاهها نسبت به مصوبات این شورا ادامه داد: گزارش جلسات شورا و عملکرد دستگاههای عضو به وزارتخانه مربوط به هر دستگاه منعکس که در صورت بی توجهی و قصور، با ارگان مربوطه برخورد و در صورت عکس این مساله ارگان مربوطه مورد تشویق قرار خواهد گرفت.
وی افزود: طبق قانون وظایف دستگاههای اجرایی در بحث مناسب سازی فضاها و معابر عمومی تعیین و مشخص شده و همگی ملزم به اجرای آن هستند.
کرمی تصریح کرد:

در زمینه اجرای مصوبات مناسب سازی اگر این مساله برای رفاه حال معلولان براساس قانون پیش نرود زیبنده این قشر و ارگان مربوطه نیست.
وی با تاکید بر این که مشکلات جامعه معلولان باید رفع گردد، خاطر نشان کرد: برای احقاق حقوق معلولان کلیه ارگانهای مربوطه باید وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

رعایت حقوق معلولان در ساخت و سازهای عمومی

مدیرکل بهزیستی ایلام:

نیز در این جلسه، از عدم همکاری دستگاههای عضو این شورا در اجرایی شدن مصوبات جلسات گلایه کرد.
زهرا همتی اظهار داشت: متاسفانه با وجود برگزاری جلسات مختلف با حضور مسئولان عضو این کمیته اراده جمعی و اقدام چشمگیری در این حوزه دیده نشده است.
همتی این عدم همکاری را مصداق بی توجهی به قشر معلولان بعنوان بزرگ ترین اقلیت کشور ذکر کرد و یاد آور شد: نیازمند عزم همگانی در این زمینه هستیم.
مناسب سازی سالانه دستگاههای اجرایی طبق اولویت، پخش تبلیغات طرح مناسب سازی در رسانه ملی، تشکیل کارگروه مناسب سازی در شهرستان ها، مناسب سازی بافت های فرسوده و مطبهای پزشکان، تجهیز سرویسهای بهداشتی فضاهای عمومی به سرویسهای بهداشتی ویژه معلولان و نصب سامانه معبر در سطح شهر از جمله مصوبات این جلسه بود.

رعایت حقوق معلولان در ساخت و سازهای عمومی

منبع: جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۹۷
718 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0