رسیدن هزینه احداث مسكن در تهران از حداقل ۱.۶ میلیون تومان به 3 میلیون تومان رسیدن هزینه احداث مسكن در تهران از حداقل ۱.۶ میلیون تومان به 3 میلیون تومان

رسیدن هزینه احداث مسكن در تهران از حداقل ۱.۶ میلیون تومان به ۳ میلیون تومان

رسیدن هزینه احداث مسكن در تهران از حداقل ۱.۶ میلیون تومان به 3 میلیون تومان ، از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی تهران بیان شد. قیمت نهاده های تولید مسکن رشد کرده است

کد خبر: 990423007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ تیر ۹۹ - ۶:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رسیدن هزینه احداث مسكن در تهران از حداقل ۱.۶ میلیون تومان به ۳ میلیون تومان ، از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی تهران بیان شد. قیمت نهاده های تولید مسکن رشد کرده است

رسیدن هزینه احداث مسكن در تهران از حداقل ۱.۶ میلیون تومان به ۳ میلیون تومان

رسیدن هزینه احداث مسكن در تهران از حداقل ۱.۶ میلیون تومان به 3 میلیون تومان

رشد صد درصدی هزینه احداث مسكن/ تولید هر متر مسكن در تهران حداقل سه میلیون

سعیدیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با عنوان این كه هزینه احداث مسكن در تهران از حداقل ۱.۶ میلیون تومان به ۳ میلیون تومان رسیده است، بیان کرد: پایین ترین هزینه تولید هر متر مسكن در تهران سه میلیون تومان است.
محاسبات هزینه ساخت مسکن از طرف شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی اعتراض انبوه سازان مسکن را به دنبال داشته است. اگر چه این محاسبه به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی تهران مربوط به نرخ تعدیل سازمان برنامه و بودجه و سه ماهه سوم سال نود و هشت است. اما به هر صورت کانون انبوه سازان در نامه ای به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نسبت به این محاسبات اعتراض کرده و خواستار دریافت مبانی مستندات هزینه های اعلامی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در مورد هزینه ساخت مسکن شده است.
رشد قیمت نهاده های تولید مسکن از یک سو و رشد عوارضهای مربوط به ساخت و ساز از سوی دیگر سبب شده تا هزینه ساخت مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی پیدا کند. این رشد قابل توجه با تایید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران بیش از صد درصد عنوان شده است.
هزینه های محاسبه شده بر اساس نرخ تعدیل سازمان برنامه و سه ماهه سوم سال نود و هشت
بهمین منظور سعید سعیدیان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پاسخ به این سوال که انبوه سازان نسبت به هزینه های اعلامی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در مورد هزینه ساخت مسکن اعتراض دارند و در این مورد از وزیر راه و شهرسازی خواسته اند تا نسبت به این محاسبات واکنش نشان دهد، تصریح کرد: شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان هزینه های محاسبه شده و اعلام شده را طبق نرخ تعدیل سازمان برنامه و بودجه و سه ماهه سوم سال نود و هشت است.
سعیدیان گفت: این شورا توانسته در آن گزارش و در آن دوره مبنایی را برای ساخت و هزینه آن استخراج کند و آن را وقتی به سازمان‌های نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی اعلام میکند مبنای محاسبه حق الزحمه شود. به هر صورت این مبنای محاسبه مربوط به ۳ ماهه سوم سال گذشته بوده است و انبوه سازان حق دارند که نسبت به پایین بوده آن واکنش نشان دهند.
انبوه سازان طبق وضع موجود حق دارند و باید پذیرفت که هزینه ساخت مسکن با اوضاعی که مصالح ساختمانی دارد صد درصد افزایش یافته است
وی گفت: انبوه سازان طبق وضع موجود حق دارند و باید پذیرفت که هزینه ساخت مسکن با اوضاعی که مصالح ساختمانی دارد افزایش یافته است.
هزینه ساخت هر متر مربع مسکن در تهران سه میلیون تومان
سعیدیان در پاسخ به این سوال که مبنایی که شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای هزینه ساخت مسکن به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده بود برای ساخت هر متر مربع مسکن یک طبقه ۱.۶ میلیون تومان عنوان شده است. بیان کرد: طبق وضع موجود و افزایش قیمت مصالح ساختمانی باید گفت که هزینه ساخت هر متر مربع مسکن در تهران از ۱.۶ میلیون تومان به ۳ میلیون تومان افزایش یافته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پاسخ به این پرسش که علت اصلی رشد هزینه ساخت مسکن افزایش قیمت مصالح ساختمانی است یا افزایش عوارض های مربوط به ساخت و ساز؟ تصریح کرد: هزینه های عوارض چندان نمیتواند تاثیری بر رشد قیمت تولید مسکن در هر متر مربع داشته باشد. بنابراین بیشترین اثر مربوط به رشد قیمت مصالح ساختمانی است.
گزارش مرکز آمار ایران نشان میدهد که هزینه ساخت مسکن در بهار امسال نسبت به زمستان سال قبل -یک فصل گذشته- از ناحیه تامین هزینه مصالح و تجهیزات ساختمانی و هم‌چنین تامین هزینه مربوط به خدمات ساختمانی هفده درصد افزایش یافت.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری نما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۹۹
436 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0