دیدار شهردار و دبیر شورای اسلامی شهر شهرداری کرج با هیات مدیره جدید سازمان بررسی تفاهم نامه همکاریهای مشترک شهرداری کرج و سازماننظام مهندسی استان

دیدار شهردار و دبیر شورای اسلامی شهر و معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

روز 2 شنبه بیست و هشتم آبان نود و هفت، هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، میزبان کمالی زاده شهردار کرج، حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج و احمدی پرگو معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در محل سازمان بودند.

کد خبر: 970830017 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ آبان ۹۷ - ۴:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان البرز،روز ۲ شنبه بیست و هشتم آبان نود و هفت، هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، میزبان کمالی زاده شهردار کرج، حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج و احمدی پرگو معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در محل سازمان بودند.

دیدار شهردار و دبیر شورای اسلامی شهر شهرداری کرج با هیات مدیره جدید سازمان

دیدار شهردار و دبیر شورای اسلامی شهر شهرداری کرج با هیات مدیره جدید سازمان

دیدار شهردار و دبیر شورای اسلامی شهر  و معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

 

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز ضمن خیرمقدم به میهمانان، با اشاره به مصوبه کمیسیون ماده پنج استان در مورد جلوگیری از ساخت و ساز دونقشه ای، دفاع همزمان سازمان و شهرداری از این امر را یک اتفاق خوب و نشانه هم راستایی اهداف دو مجموعه عنوان کرد.
فرهاد غلامی ابراز امیدواری کرد با پشتوانه سبقه مهندسی و پیشرو بودن استان در اقدامات روزآمد و با همکاری ۲ مجموعه بتوان کارهای بزرگ و مهمی انجام داد.
وی با اشاره به مشکلات ناشی از تغییرات آیین نامه ای ابراز امیدواری کرد با تصمیمات امروز کمیسیون ماده پنج و شکل گیری مناسب همکاریها، شاهد تحولات مهمی در جهت حفظ منافع بهره برداران ساختمان باشیم.
رئیس سازمان استان، سازمان را بازوی کمکی مدیریت شهری و شهرداری در جهت ارتقای کیفیت ساخت و ساز و امور فنی وعمرانی ذکر کرد.
غلامی در بخش دیگری از اظهارتش گفت: متاسفانه موضوع دونقشه ای بودن ساخت و ساز ایرادات فراوان قانونی و اجرایی را برای سازمان و شهرداری ایجاد کرده است که با رفع آن میتوان امیدوار بود مشکل مجریان ذی صلاح و صدور شناسنامه فنی و ملکی و دیگر خدمات مرتبط مرتفع گردد.
وی از توافق با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج برای برگزاری نشست های منظم هفتگی برای نیل به بالاترین سطح تعامل خبر داد.
هدف شهرداری کوتاه کردن پروسه صدور پروانه ساختمانی است
در ادامه معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به نشست های مشترک شهرداری و سازمان، هدف شهرداری را کوتاه کردن پروسه صدور پروانه ساختمان و دیگر خدمات دانست که در این مسیر راه اندازی سامانه اتوماسیون شهرداری میتواند کمک شایسته ای به این امر کند.

احمدی پرگو با اشاره به در پیش بودن تفاهمهای ۲ جانبه جدید میان شهرداری و سازمان، رضایت شهروندان را هدف همه تفاهمها و توافقات عنوان کرد که لازمه آن کاهش بوروکراسی اداری و ارتقای کیفیت ساخت و ساز در شهر است.
امکان ارایه خدمات مجریان ذی صلاح باید ظرفیت سنجی گردد
حاجی قاسمی – دبیر شورای اسلامی شهر کرج و رییس کمیسیون عمران این شورا ضمن ابراز خوشوقتی از حضور در جمع هیات مدیره جدید، سازمان را خاستگاه فعالیتهای اجتماعی و حرفه ای خود برشمرد و گفت: من به این موضوع افتخار میکنم.
حاجی قاسمی با اشاره به تصمیمات جدید شهر و استان بمنظور الزامی شدن بهره گیری از مجریان ذی صلاح، بر ظرفیت سنجی بمنظور ارایه شایسته خدمات به شهروندان و تسریع و تسهیل در این مورد تاکید کرد.
شهرداری و سازمان نظام مهندسی یک روح در ۲ جسم هستند
شهردار کرج نیز در اظهارات خود در جمع اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز نظام مهندسی را از فرهیخته ترین تشکلهای مردم نهاد برشمرد .

دیدار شهردار و دبیر شورای اسلامی شهر شهرداری کرج با هیات مدیره جدید سازمان

کمالی زاده شهرداری و سازمان را یک روح در ۲ جسم دانست که هدف مشترک شان ساخت و ساز با کیفیت است.
کمالی زاده، دفاع این دو مجموعه از موضوع حذف ساخت و ساز دو نقشه ای را نشانی بارز از این امر دانست.
وی، در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی شهر تصریح کرد: فکر میکنم در برخی از امور باید در عوض رفع مقطعی مشکلات و معضلات، باید مشکل را ریشه کن کنیم.
شهردار کرج چابک تر شدن سیستم اداری سازمان بمنظور نیل به سطح مورد انتظار خدمات از نگاه شهروندان تاکید کرد و نگاه شهرداری را نیز برقراری عدالت در توزیع خدمات و دسترسی همه شهروندان به تمامی خدمات عنوان کرد.
در ادامه در مورد بند های تفاهم نامه مشترک بحث و تبادل نظر گردید .
هم افزایی توان شهرداری و سازمان راهکار برون رفت از وضعیت نامناسب ساخت و ساز
کاتب – عضو هیات مدیره سازمان تمرکز بر قانون را بهترین راه نیل به ساخت و ساز باکیفیت دانست و بر ضرورت بهره گیری حداکثری از مجریان ذی صلاح ساختمانی بمنظور ارتقای کیفیت ساخت تاکید کرد.
صنوبر – نایب رییس اول سازمان نیز با اشاره به زیرساختهای ایجاد شده در سازمان که بسیاری از آن ها در دوره حضور میهمانان محترم در ترکیب هیات رییسه سازمان صورت گرفته است، با اشاره به تصمیمات بسیار شایسته اتخاذ شده در کمیسیون ماده پنج در مورد حذف ساخت و ساز دو نقشه ای، این روز را روزی تاریخی برای صنعت ساخت و ساز استان ذکر کرد که با همکاری و تفاهم مجموعه های دخیل در این امر میتوان یمن آن را دوچندان کرد.
صنوبر با اشاره به ظرفیتهای فراوان استفاده نشده در سازمان بمنظور ارتقای کیفیت ساخت ابراز امیدواری کرد شهرداری کرج، گام های موثری در جهت هم افزایی توان ۲ مجموعه بردارد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیلی بر آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۹۷
855 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0