خبرگزاری انتخابات هشتمین دوره اعضای هیئت عمومی نظام مهندسی کشور امروز صورت پذیرفت؛

خبرگزاری انتخابات هشتمین دوره اعضای هیئت عمومی نظام مهندسی کشور

انتخابات هشتمین دوره اعضای هئیت عمومی نظام مهندسی کشور با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و ریاست سازمان نظام مهندسی کشور برگزار گردید.

کد خبر: 190718001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸ - ۷:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، انتخابات هشتمین دوره اعضای هئیت عمومی نظام مهندسی کشور با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و ریاست سازمان نظام مهندسی کشور برگزار گردید.

خبرگزاری انتخابات هشتمین دوره اعضای هیئت عمومی نظام مهندسی کشور

خبرگزاری انتخابات هشتمین دوره اعضای هیئت عمومی نظام مهندسی کشور

انتخابات هشتمین دوره اعضای  هیئت عمومی نظام مهندسی کشور برگزار گردید

 

جواد جوان نجیبی، دبیر اجرایی انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور در حاشیه برگزاری هشتمین انتخابات نظام مهندسی کشور با عنوان این که از سی و یک استان در انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور شرکت می ‌کنند، گفت: کلیه اعضای هئیت مدیره استان‌ ها که شامل سیصد و هفتاد و پنج نفر می ‌شود در بیست و دو اجلاس حضور داشته و با حضور دو سوم اعضا این انتخابات و اجلاس برگزار می‌ گردد.

جوان به نحوه برگزاری انتخابات هم اشاره کرد و افزود: طی یک فرآیند اطلاع رسانی برای ثبت نام کاندیدا صورت گرفت و در بازه زمانی مشخص تمامی مدارک شناسایی و رشته تحصیلی پروانه اشتغال و اعتبار نامه نامزد‌ها بررسی توسط بازرسان بررسی می‌ گردد.

وی با عنوان این که کاندیدا انتخابات نظام مهندسی در هفت رشته مهندسی شرکت کرده اند، تصریح کرد: معماری، نقشه برداری، برق، مکانیک، ترافیک، شهرسازی و عمران از جمله رشته‌های مهندسی انتخابات این دوره هستند.

وی اظهار داشت: بیشترین رشته برای کاندیدا شدن عمران است و در این دوره برای رشته برق دوازده نفر، ترافیک شش نفر، شهرسازی پنج نفر، عمران سی و هفت نفر، معماری نوزده نفر مکانیک نه نفر و نقشه برداری شش نفر که در مجموع نود و چهار نفر برای این انتخابات کاندید شده اند.

دبیر اجرایی انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور با عنوان این که صد و بیست و دو نفر برای این انتخابات ثبت نام کرده بودند که تعداد زیادی از آن ‌ها انصراف داده اند، گفت: نامزد‌ها می‌ توانند تا نیم ساعت پیش از برگزاری انتخابات انصراف دهند.

جوان گفت: این انتخابات کاملا الکترونیکی است و با طراحی یک نرم افزار که براساس قانون و آیین نامه اجرایی و با توجه به استسفاریه وزارت راه وشهرسازی و تاییده آن‌ ها طراحی شده است.

دبیر اجرایی انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور خاطرنشان ساخت: این نرم افزار برای رای دهندگان کاملا ساده و راحت طراحی شده و اعضا پس از احراز هویتشان و ارائه کد ملی می ‌توانند نامزد‌های خود را در سی و دو رشته و یا کم‌تر انتخاب کنند.

خبرگزاری انتخابات هشتمین دوره اعضای هیئت عمومی نظام مهندسی کشور

وی ادامه داد: در صورت تمایل رای دهندگان می‌توانند به مرحله قبل باز گردنند، ولی باید کلیه صفحاتی که برای این انتخابات طراحی شده را مشاهده کنند. هم‌چنین در این نرم افزار گزینه‌های تعویض و یا حذف کاندیدا هم برای رای دهندگان تعبیه شده است.

وی گفت: آرا در این دوره کاملا بصورت الکترونیکی توسط نرم افزار شمارش می ‌شود و فردا در نشست هئیت عمومی به صورت کاملا رسمی اعلام می‌ گردد و در صورت درخواست تجدید نظر مجددا بررسی می‌ گردد.

جوان با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی در سه دهه فعالیت ‌های خود توانسته اقدامات خیلی موثری در حوزه ساخت وساز انجام دهد، تصریح کرد: در طول این سه دهه سازمان نظام مهندسی رشد چشمگیری داشته و توانسته مقررات ملی در حوزه ساختمان را ترویج دهد.

دبیر اجرایی انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور افزود: سازمان نظام مهندسی با استفاده از تکنولوژی‌ های روز دنیا توانسته ساخت و ساز‌های بسیار زیادی را در این بخش رونق دهد.

وی افزود: نیاز امروز صنعت ساختمان تغییر در رویکرد و نگرش به الزامات معاصر همگام با رشد و توسعه تکنولوژی ‌ها و فناوری‌ های نوین صنعت ساختمان در دنیا و انقلاب صنعتی چهارم و نسل جدید ساخت وساز را بیش از پیش ضروری میکند.

جوان یاد آور شد: انتظار میرود در هیئت عمومی اجلاس بیست و دوم با همکاری کلیه اعضا محور‌های نوگرایانه‌ای در محتویات قطعنامه پایانی اجلاس و با توجه به الزامات زمان معاصر شاهد گفتمان جدیدی در ادبیات مهندسی کشور باشیم.

وی با عنوان این که ساختمان بعنوان با ارزش‌ترین کالای سرمایه‌ای کشور بشمار می ‌رود که صفر تا صد آن توسط مهندسان متخصص طراحی می ‌گردد، مطرح کرد: کلیه مراحل ساخت یک واحد مسکونی از طراحی تا اجرا و نگه‌داری آن حاصل هنر و خلاقیت تمامی مهندسان ایرانی است.

وی افزود: با توجه به آن که امسال سال رونق تولید نام‌گذاری شده است باید با همت و توان مهندسان ایرانی بتوانیم این حوزه را رونق دهیم.

رای گیری برای انتخاب سی و دو نفر نامزد‌های مورد نظر اعضای هیئت عمومی از ساعت چهار بعد از ظهر امروز شروع شده و بمدت ۵ ساعت ادامه خواهد داشت.

در سالن محل معرفی نامزد‌ها در حال حاضر، مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی، دستگاه نظارت بر انتخابات و هم‌چنین اعضای هیئت اجرایی و هیئت داوری وجود دارند.

شب گذشته، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم در مورد انتخابات نظام مهندسی بیان داشت: جامعه مهندسی در جهت رشد و تعالی کشور قدم‌‌های بالنده بردارد.

وزیر راه وشهرسازی اعتبار جامعه مهندسی را بحث بسیار مهمی دانست و گفت: باید در راستای آن قدمهای اساسی برداشته شود و بتوان بدین طریق اعتماد را در جامعه افزایش داد.

اسلامی گفت: امروز دوره‌ای است که مهندسی و کسب و کار باید با هم و در یک راستا گام بردارد. در دوره‌ای از تاریخ بسر می‌ بریم که نیاز به حرکت جهشی در کشور وجود دارد که این حرکت نیازمند از خود گذشتگی و تلاش مضاعف دارد.

وزیر راه و شهرسازی، ارتقای قابلیت در رشته‌های مهندسی را در زمره فوری‌ترین نیاز‌های کشور عنوان کرد و افزود: جامعه مهندسی کشور جزو جوامع فرصت‌ساز و زندگی آفرین است؛ که می ‌تواند به واسطه تنوع رشته ‌هایی که در آن وجود دارد پیشرفت کشور را محقق کند و سبب عزت ملی و غرور ملی گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۸
772 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0