نیازمندی بخش معدن به تکنولوژی ‌های روز و صادرات مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید نیازمندی بخش معدن به تکنولوژی ‌های روز و صادرات مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید

نیازمندی بخش معدن به تکنولوژی ‌های روز و صادرات مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید

نیازمندی بخش معدن به تکنولوژی ‌های روز و صادرات مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید ،است. بعضی پوشش ‌های گیاهی از جمله گَوَن، جزو گونه‌ های ممنوع‌القطع قرار گرفته ولی با وجود این قانون، بسیاری از اکتشاف معادن این استان متوقف شده است

کد خبر: 990414001 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ تیر ۹۹ - ۸:۲۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نیازمندی بخش معدن به تکنولوژی ‌های روز و صادرات مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید ،است. بعضی پوشش ‌های گیاهی از جمله گَوَن، جزو گونه‌ های ممنوع‌القطع قرار گرفته ولی با وجود این قانون، بسیاری از اکتشاف معادن این استان متوقف شده است

نیازمندی بخش معدن به تکنولوژی ‌های روز و صادرات مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید

نیازمندی بخش معدن به تکنولوژی ‌های روز و صادرات مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید

قانون منع قطع گَون اکتشاف معادن زنجان را متوقف کرد
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد: بعضی پوشش ‌های گیاهی از جمله گَوَن، جزو گونه‌ های ممنوع‌القطع قرار گرفته ولی با وجود این قانون، بسیاری از اکتشاف معادن این استان متوقف شده است.
رضا کشاورزی با عنوان این که فعالیت معادن در زنجان با ۳ مشکل عمده روبرو است، تصریح کرد: این مشکلات شامل استعلام ‌های منابع طبیعی و محیط زیست، نیازمندی بخش معدن و صنایع معدنی به تکنولوژی ‌های روز و صادرات مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید است.
کشاورزی گفت: صد و پنجاه و شش مورد استعلام اکتشاف معادن در خردادماه سال جاری صورت گرفته که از سوی منابع طبیعی برای کم‌تر از ده درصد این استعلام‌ها جواب مثبت صادر شده است.
وی ادامه داد: اکتشاف، پایه استخراج معادن بوده و با این روند، فعالیت معدنی استان با تعطیلی روبرو می‌گردد.
وی با عنوان این که قانون منع قطع گیاه گون در سال هفتاد و یک مصوب شده است، افزود: در آن زمان حتی یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تحصیلات مرتبط با معدن نداشته و وضع این قانون، غیرکارشناسی و غیرتخصصی بوده است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با عنوان این که اکثر مراتع استان‌ های شمال‌غرب از جمله زنجان، گون است، عنوان داشت: قانون را نمی ‌شود تغییر داد ولی معدن را هم نمی ‌توان تعطیل کرد زیرا معدن، ظرفیتی است که باید برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی از آن استفاده گردد.
وی، مشکل بعدی را تکنولوژی‌های روز خواند و گفت: هر مجموعه‌ای، نیازمند تکنولوژی روز بوده و این امر، بازدهی معدنکاران را افزایش می ‌دهد ولی متاسفانه با نوسانات ارزی نمی‌توان ماشین‌آلات سنگین را وارد کرد.
کشاورزی عنوان کرد: صنایع معدنی بسیاری وجود دارد که مواد اولیه آن را معدندار باید تامین کند در حالی که زنجیره تولید در استان ‌ها به‌خصوص زنجان، صفر است.
وی ادامه داد: ما فقط صادرکننده مواد خام هستیم که اگر از بخش خصوصی به‌ویژه با تسهیل در صدور مجوزها حمایت گردد، می ‌توان واحدهای خاک صنعتی را برای جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد کرد.
وی افزود: رییس قوه قضائیه اعلام کرده از بخش‌نامه‌هایی که مانع مسیر جهش تولید گردند، جلوگیری می ‌کنیم در حالی که یک رای از دیوان عالی کشور در مورد حقوق عرفی معادن برای یکی از معادن در استان آذربایجان شرقی صادر شده که آن را به تمام کشور، تعمیم داده‌اند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: با این رای نمی ‌توان مجوز سینه‌کار معدن را از منابع طبیعی گرفت زیرا این امر مشروط به جلب رضایت تمام روستاییان بوده و این امر نیز امکانپذیر نیست.
وی گفت: مجموع اعضای تشکیل‌دهنده سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان ۹۸۳ نفر بوده که سیصد و بیست و دو نفر دارای پروانه اشتغال هستند.
کشاورزی یاد آور شد: سیصد و نود و هفت نفر از اعضای سازمان در رشته معدن، دویست و پنجاه و هشت نفر در زمین‌شناسی، پنجاه نفر متالوژی استخراجی، صد و هفده نفر در نقشه‌برداری و صد و شصت و یک نفر نیز در سایر رشته‌های مرتبط با معدن، عضو این سازمان هستند.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ تیر ۹۹
485 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0