توزیع عادلانه کار در بین مهندسان معاون امور مسکن و ساختمان بیان داشت:

توزیع عادلانه کار در بین مهندسان

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان ضمن تاکید مجدد بر اصلاح قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، بیان کرد: افزایش کیفیت در کلیه حوزه‌های نظام‌مهندسی ساختمان، هم برای اعضا و هم نوع سرویس‌دهی به شهروندان در برنامه‌های این معاونت قرار دارد.

کد خبر: 191112007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸ - ۱:۳۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان ضمن تاکید مجدد بر اصلاح قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، بیان کرد: افزایش کیفیت در کلیه حوزه‌های نظام‌مهندسی ساختمان، هم برای اعضا و هم نوع سرویس‌دهی به شهروندان در برنامه‌های این معاونت قرار دارد.

توزیع عادلانه کار در بین مهندسان

توزیع عادلانه کار در بین مهندسان

برنامه دولت برای نظارت قوی بر علمکرد سازمان‌ های نظام‌مهندسی‌ساختمان/توزیع کار در بین مهندسان عادلانه می‌گردد

وی، عمده برنامه‌ها و سیاست ‌های این وزارت‌خانه در مورد نظامات مهندسی ساختمان را اعلام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که بیست و چهار سال از تصویب قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی آن می‌ گذرد، نیاز به اصلاح قانون وجود دارد که وزارت‌خانه این کار را در یک برنامه میان‌مدت به سرانجام خواهد رساند.

محمودزاده افزود: عملکرد مجموعه نظام‌مهندسی ساختمان بیش از ۲ دهه‌ای که از تصویب قانون آن می‌ گذرد در مجموع مطلوب بوده و نکات مثبت فراوانی دارد. در عین حال، برخی از نکات منفی نیز در آن مشاهده شده که با بحث و بررسی با همفکری بدنبال حل نکات آن ها هستیم.

معاون مسکن و ساختمان ضمن اشاره بر این که نظام مهندسی ساختمان نهادی حرفه‌ای است که تاثیر جدی بر صنعت ساخت‌و‌ساز گذاشته است، گفت: تلاش شده تا جایی‌که ممکن است نظارت بر عملکرد سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان تقویت گردد. هم‌چنین در موضوع توزیع کار مهندسان عضو سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان تلاش شده تا در حد امکان، ارایه چنین خدماتی به مهندسان عضو به صورت سیستمی و دور از سلایق شخصی باشد.

ایجاد شفافیت در توزیع کار مهندسی

محمودزاده افزود: برنامه‌ریزی شده تا توزیع کار مهندسی در سیستمی شفاف و به‌روز پیاده شود و همه اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان از روند کار و توزیع آن اطلاع  کامل داشته باشند و دسترسی برای اعضا فراهم باشد.

معاون مسکن و ساختمان، در بخش دیگری از گفتگوی خود بر موضوعات جاری نظام‌مهندسی ساختمان و ایده‌های مطرح گردیده برای اصلاح در روند اشاره کرد و افزود: ایده‌هایی مطرح شده که در آن ها تلاش می‌گردد تا سازندگان غیرحرفه‌ای که عمدتا مالکان هستند و درصد قابل‌ملاحظه‌ای از ساختمان‌سازی برای این گروه‌ ها انجام می‌گردد بگونه‌ای ساماندهی گردد که با کم‌ترین رفت‌و‌آمد و بیشترین ارایه خدمات به این گروه‌ها باشد.

توزیع عادلانه کار در بین مهندسان

دولت بمنظور تقویت نظارت بر عملکرد سازمان‌ های نظام مهندسی، قوانین این حوزه را اصلاح می ‌کند.

ساماندهی دفاتر ارایه خدمات مهندسی ساختمان

معاون مسکن و ساختمان خاطرنشان کرد: در این طرح‌ها و ایده‌های مطرح شده که در حال مطالعه آن ها هستیم، تلاش می‌گردد تا با ساماندهی دفاتر ارایه خدمات مهندسی ساختمان، مالکان مجبور نباشند با تک تک مهندسان وارد بحث شوند و بتوان با اتخاذ این شیوه مجموعه ‌های حقوقی تشکیل داد تا آن مجموعه‌ها از صفر تا صدِ نیاز یک کارفرما و مالک را پاسخ دهند و بتوانند مسائل مالکان را حل‌و‌فصل کنند.

رایزنی برای ارایه ضمانت واحدهای مسکونی احداثی برای مالکان

محمودزاده هم‌چنین گفت: از دیگر اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، ساماندهی سیستم‌ های نظارتی و بازرسی، بیمه و استانداردسازی است تا کیفیت ساخت و ساز ارتقاء یابد و افرادی که ساختمانی را خریداری می ‌کنند یا ساختمان ‌هایی که برای مالکان احداث می‌گردد با ضمانت به آن ها ارایه گردد و افراد و یا سیستم ‌هایی باشند که بتوانند ساختمان ساخته شده را تایید کنند و مسئولیت و تضمین کیفیت ساخت آن را بعهده بگیرند.

جایگاه نظام مهندسی ساختمان در کشور ارتقا می‌ یابد

معاون مسکن و ساختمان خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت در کلیه حوزه‌های نظام مهندسی ساختمان هم برای اعضا و هم نوع سرویس‌دهی به شهروندان در برنامه های این معاونت قرار دارد.

محمودزاده بیان داشت: در تلاش هستیم تا با کمک سازمان نظام مهندسی کشور و هم‌چنین نظام مهندسی ساختمان استان ‌ها و بدنه نظام مهندسی که بالغ بر نیم میلیون نفر است بتوانیم اتفاقات خوبی را با هم رقم بزنیم و جایگاه حوزه را بیش از گذشته ارتقا بدهیم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۸
768 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0