توافق نظام مهندسى ایران و اتریش برای همکاری جدید در صنعت ساختمان توافق نظام مهندسى ایران و اتریش برای همکاری جدید در صنعت ساختمان

توافق نظام مهندسى ایران و اتریش برای همکاری جدید در صنعت ساختمان

توافق نظام مهندسى ایران و اتریش برای همکاری جدید در صنعت ساختمان ، در مورد انتقال دانش و توسعه استانداردهای ساختمان پایدار به ایران به امضا رسید

کد خبر: 990517004 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ مرداد ۹۹ - ۱۱:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توافق نظام مهندسى ایران و اتریش برای همکاری جدید در صنعت ساختمان ، در مورد انتقال دانش و توسعه استانداردهای ساختمان پایدار به ایران به امضا رسید
توافق نظام مهندسى ایران و اتریش برای همکاری جدید در صنعت ساختمان

توافق نظام مهندسى ایران و اتریش برای همکاری جدید در صنعت ساختمان

تفاهم‌نامۀ همکاری میان سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان و شورای ساختمان پایدار اتریش در مورد انتقال دانش و توسعه استانداردهای ساختمان پایدار به ایران به امضا رسید.
این سازمان در راستای اهداف گرداوری شده خود و بمنظور رسیدن به اهداف توسعه پایدار در بخش ساخت‌و‌ساز، تفاهم‌نامه همکاری با سازمان های بین‌المللی مرتبط با فرایند ساخت‌و‌ساز سبز از جمله شورای ساختمان پایدار اتریش کرده است.
این تفاهم‌نامه که در یک سال گذشته با برگزاری نشست های آنلاین و گفت‌و‌گوهای دوطرفه بین نمایندگان سازمان و نمایندگان شورای ساختمان پایدار اتریش منعقد شده است، به توسعه استاندارد ساختمان ‌های پایدار طبق استاندارد بین‌المللی DGNB از طریق تربیت و آموزش متخصصین حرفه‌ای، شبکه‌سازی، ممیزی و ارزیابی ساختمان‌ ها و نهایتاً تأیید و صدور گواهینامه‌های رسمی می‌ پردازد.
استاندارد DGNB در بیش از پنجاه کشور جهان بعنوان استاندارد ساختمان‌سازی سبز پذیرفته شده و جهان شمول‌ترین استاندارد ساختمان پایدار است.
آموزش و تربیت مدرسان در زمینه‌های ساختمان ‌های سبز و پایدار و تأیید صلاحیت آن ‌ها پس از قبولی در آزمون DGNB توسط شورای ساختمان پایدار اتریش و صدور گواهینامه رسمی بین‌المللی از اهداف همکاری سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان با شورای ساختمان پایدار اتریش گزارش شده است بگونه‌ای که به آن‌ ها اجازه تدریس داده شود.
یکی دیگر از اهداف این همکاری مشترک، آموزش و تربیت متخصصان در زمینه ساختمان‌ های سبز و پایدار و برگزاری آزمون رسمی بعنوان مشاور و ممیز رسمی عنوان شده است بگونه‌ای که به آن ‌ها اجازه مشاوره و هم‌چنین بعنوان ممیز رسمی، اجازه ممیزی براساس استاندارد DGNB داده می‌ شود.
همکاری در زمینه ارزیابی، بررسی، تأیید و صدور گواهینامه سبز محصول برای شرکت‌ها و کارخانجات تولیدکننده محصولات (EPD) از دیگر اهداف همکاری سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان با شورای ساختمان پایدار اتریش اعلام شده شده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۹
476 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0