عدم وجود پروانه‌ فعالیت در باره گود برداری در سطح استان مرکزی عدم وجود پروانه‌ فعالیت در باره گود برداری در سطح استان مرکزی

عدم وجود پروانه‌ فعالیت در باره گود برداری در سطح استان مرکزی

عدم وجود پروانه‌ فعالیت در باره گود برداری در سطح استان مرکزی ، سبب شده برنامه‌های جدی در این زمینه طراحی و عملیاتی گردد. جان مردم با گودبرداری غیراصولی تهدید می شود

کد خبر: 990420012 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ تیر ۹۹ - ۳:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم وجود پروانه‌ فعالیت در باره گود برداری در سطح استان مرکزی ، سبب شده برنامه‌های جدی در این زمینه طراحی و عملیاتی گردد. جان مردم با گودبرداری غیراصولی تهدید می شود

عدم وجود پروانه‌ فعالیت در باره گود برداری در سطح استان مرکزی

عدم وجود پروانه‌ فعالیت در باره گود برداری در سطح استان مرکزی

 

پروانه‌ فعالیت گودبرداری در سطح استان مرکزی وجود ندارد/تهدید جان مردم با گودبرداری غیراصولی

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی استان مرکزی با عنوان این که شرکت ‌های ساخت و ساز باید پروانه اشتغال گودبرداری داشته باشند، بیان کرد: پروانه‌ فعالیت در باره گودبرداری در سطح استان مرکزی وجود ندارد که بهمین سبب باید برنامه‌های جدی در این زمینه طراحی و عملیاتی گردد.

محمدرضا ضیغمی، با اشاره به اهمیت توجه به ایمنی گودبرداری در ساخت‌وسازها گفت: یکی از مشکلات در حوزه ساخت و ساز که بعنوان مسئله مهم و مورد توجه کارشناسان بوده گودبرداری، ایمن‌سازی و رفع خطرات در این زمینه است.

ضیغمی ادامه داد: حفظ جان و سلامت عوامل کارگاه‌ها، مجاوران و ساکنان موضوع اساسی و جدی در زمینه گودبرداری بوده که نیازمند اهتمام ویژه‌ای است.

ضیغمی افزود: براساس مقررات ملی و ضوابط در این حوزه خوشبختانه هفت مبحث در باره طراحی گودها و ایمنی آنها مطرح شده که به ‌منظور تحقق اهداف باید اقدامات جدی انجام گردد.

وی اظهار داشت: نظام‌مهندسی در این زمینه اقدامات ویژه‌ای در دستور کار داشته، در حالیکه شرکت‌ های ذی‌صلاح باید در این زمینه پروانه اشتغال داشته باشند.

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پروانه‌ فعالیت در باره گودبرداری در سطح استان مرکزی وجود ندارد که بهمین سبب باید برنامه‌های جدی در این زمینه طراحی و عملیاتی گردد.

وی گفت: در استان مرکزی ساختمان ‌هایی با مساحت‌ قابل توجه در حال ساخت بوده و با توجه به ضرورت ایجاد پارکینگ و گودبرداری باید در این راستا اقدامات جدی انجام گردد.

ضیغمی یاد آور شد: ایمنی ساخت‌وساز و گودبرداری‌ها امری اساسی در سطح شهرها بوده که باید از طریق متخصصان پی‌گیری گردد.

وی با اشاره به این که گودبرداری ایمن دغدغه اصلی مردم و مهندسان است، ادامه داد: ایمنی گودهای ساختمانی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد که تقاضا می ‌شود پیش از بروز حوادث جبران‌ناپذیر جانی و مالی نسبت به این موضوع اهتمام صورت گیرد.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۹۹
545 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0