تماشاچی بودن عده کثیری در چالش های عمرانی کشور فرج الله رجبی بیان کرد:

تماشاچی بودن عده کثیری در چالش های عمرانی کشور

رییس سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: در چالشهای عمرانی امروز بسیاری تماشاچی هستند و این مهندسان هستند که تنها باید آستین بالا بزنند و فعالیت کنند.

کد خبر: 971029006 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ دی ۹۷ - ۸:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رییس سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: در چالشهای عمرانی امروز بسیاری تماشاچی هستند و این مهندسان هستند که تنها باید آستین بالا بزنند و فعالیت کنند.

تماشاچی بودن عده کثیری در چالش های عمرانی کشور

تماشاچی بودن عده کثیری در چالش های عمرانی کشور

در چالشهای عمرانی کشور بسیاری تماشاچی هستند

وی در آیین اختتامیه گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی تصریح کرد: ‌اقدام سازمان نظام مهندسی استان اصفهان در برگزاری این گردهمایی ستودنی و قابل تقدیر است. امروزه چالشهای عظیم عمرانی در ایران صورت گرفته که هر روز با آن مواجه هستیم ولی در رویارویی با این چالشها هم اصناف مختلف و هم اقشار مردم تماشاچی هستند ولی گروه مهندسان باید آستین بالا بزنند و در این زمینه فعالیت کنند.
رجبی گفت: ‌امکان ندارد که ما مهندسان در مقابل این چالشها تنها تماشاپی باشیم و فعالیتی نکنیم ولی اگر قرار است زاینده رود، زاینده رود گردد تلاش همه مردم را میطلبد. مهندسان در حال حاضر مسئولیت خطیر و ملی مهمی دارند که میبایست ساز و کارهایی مناسب برای حل مشکلات عمرانی پیش روی کشور بیندیشند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد را بهبود ببخشیم باید از مهندسان استفاده کنیم. مبحث انرژی اهمیت زیادی دارد و باید در این زمینه فعالیت زیادی صورت پذیرد. مردم دیگر جیبی ندارند که از جیب آنها برای فعالیتهای عمرانی هزینه گردد مسائل مهمی در اقتصاد مهندسی وجود دارد که باید به آن توجه ویژه ای کنیم.
وی بیان داشت:‌ باید الگویی در مصرف انرژی تعیین شود و وزارت خانه ها به افرادی که این الگو را رعایت میکنند تسهیلات بدهند.

تماشاچی بودن عده کثیری در چالش های عمرانی کشور

رییس سازمان نظام مهندسی کشور، به نقش مهندسان اشاره کرد و گفت: مهندسان انسانهایی هستند که برای مردم و مملکت خود زحمات فراوانی کشیده اند و خیلی مفید بوده اند و در زمینه های عمرانی خدمات شایسته ای را انجام داده اند ولی یکی از مسائل ما در این زمینه مسئله حکمرانی ما است؛ یعنی برخی عملکردهای ۳ قوه بگونه ای بوده که امروز در زمینه های عمرانی با ضعف مواجه شده ایم.
وی افزود: برداشتهای غیرمجاز بسیار زیادی در زمینه منافع ملی صورت گرفته که مردم باید بدانند که مجلس هفتم و هشتم نه تنها به مردم خدمت نکرده اند بلکه دره ای در حوزه منافع ملی ایجاد کرده اند، با مردم باید صحبت کنیم و رو راست باشیم و روشهای غلط در مصرف انرژی را از بین ببریم. ممکلت داری یک نیازهایی دارد که برخی از مسئولان آن را ندارند.
رجبی در خاتمه گفت: باید جوانان فعالیت بیش تری در زمینه های عمرانی کشور انجام دهند و نیازمند حکمرانی تنظیم شده ای در کشور هستیم.
منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۹۷
555 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0