برگزاری ششمین نشست ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ نوزدهم فروردین نود و نه برگزاری ششمین نشست ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ نوزدهم فروردین نود و نه

برگزاری ششمین نشست ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ نوزدهم فروردین نود و نه

برگزاری ششمین نشست ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ نوزدهم فروردین نود و نه ،راس ساعت یازده صبح مورخ نوزدهم فروردین نود و نه در محل اتاق ریاست سازمان تشکیل شد.

کد خبر: 990121002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ فروردین ۹۹ - ۵:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری ششمین نشست ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ نوزدهم فروردین نود و نه ،راس ساعت یازده صبح مورخ نوزدهم فروردین نود و نه در محل اتاق ریاست سازمان تشکیل شد.

ششمین نشست ستاد ویژه مقابله با کرونای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی راس ساعت یازده صبح مورخ نوزدهم فروردین نود و نه در محل اتاق ریاست سازمان تشکیل شد.

برگزاری ششمین نشست ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ نوزدهم فروردین نود و نه

برگزاری ششمین نشست ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ نوزدهم فروردین نود و نه

برگزاری ششمین نشست ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ نوزدهم فروردین نود و نه ،در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

در آغاز برگزاری ششمین نشست ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ نوزدهم فروردین نود و نه ، رییس سازمان، بابائی ضمن استقبال از حضور اعضاي جديد ستاد كرونا رونقي، اسمعيلي، بقايي و آدم نوه سي، گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته توسط ستاد ارائه کرد.
در ادامه نشست برگزاری ششمین نشست ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ نوزدهم فروردین نود و نه ، هر یک از اعضای ستاد به ارائه نکته نظرات و دیدگاه های خود در مورد بندهای دستور نشست اعلامی و هم‌چنین اجرایی کردن مصوبات هيات مديره و ابلاغیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حفظ سلامتی پرسنل و مراجعین به سازمان، پرداخته و بعد از جمع بندی پیشنهادات، موارد زیر جهت اقدام مورد تصویب ستاد قرار گرفت:
۱. مقرر شد، طبق مصوبه هیات مدیره سازمان و از محل صرفه جویی هزینه های جاری سازمان و ردیفهای غیر ضروری، نسبت به پرداخت حمایت مالی تا سقف پنجاه میلیون ریال طبق ارائه اسناد مثبته پزشکی (برای اعضایی که تست کرونای آن ها مثبت بوده و در بیمارستان بستری شده اند) اقدام شود.
۲. پیرو اطلاعیه های قبلی سازمان و در راستای اقدامات پیش‌گیرانه در مورد کاهش شیوع بیماری کرونا و اتخاذ تمهیدات لازم برای ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی برای جلوگیری از مراجعات حضوری، مقرر شد در شهرستان تبریز، تمامی مراحل مربوط به تشکیل پرونده برای گروه‌های مختلف ساختمانی، کنترل دفترچه های ژئوتکنیک، کنترل و تایید پلان پارکینگ، هم‌چنین امور مربوط به تفکیک آپارتمان و واحد گاز، طبق زمان بندی مشخص شده و مندرج در سایت سازمان، بصورت الکترونیکی صورت گیرد. هم‌چنین مقرر شد، خدمات فوق بصورت پایلوت و آزمایشی توسط دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان های مراغه، میانه، شبستر، سهند و اسکو بصورت الکترونیکی نیز صورت گیرد.
۳. مقرر شد، تا اطلاع ثانوی از برگزاری نشست های غیر ضروری در سازمان اکیداً جلوگیری شود، مگر نشست های که با اخذ مجوز از طرف ریاست و یا هیات مدیره سازمان برگزار می شود. هم‌چنین پیشنهاد شد، نشست های ضروری نیز حدالمقدور به صورت مجازي برگزار شود.
۴. در جهت کنترل انتشار بیماری کرونا و عمل به توصیه های صورت گرفته و بمنظور رعایت نکات بهداشتی و کاهش مراجعات و حفظ سلامت شهروندان محترم در سطح شهرستان تبریز، مقرر گردید برای تمامی پرونده هایی که در این سازمان پرونده نظارتی تشکیل شده و مدارک شروع عملیات به واحد کنترل نظارت ارائه شده است، عملیات بتن ریزی تا تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه نود و نه، بدون انتظار برای بازدید از طرف این سازمان و صرفا با ارسال گزارش پیشرفت عملیات به صورت الکترونیکی با مسئولیت و تحت نظارت ناظر و مجری محترم پروژه و با رعایت نقشه های مصوب و نکات ایمنی و بهداشت و سلامتي انجام شود.
۵. به جهت رعایت اطلاعیه های منتشره از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی و در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه و پیش‌گیری از شیوع بیماری‌های ویروسی، هم‌چنین جلوگیری از مراجعات غیرضروری به سازمان، مقرر شد برخی از واحدهای سازمان اعم از واحد صدور پروانه اشتغال به کار حقیقی، حقوقی و مجریان، واحد آموزش و پژوهش، امور رفاهی تا مورخ پانزدهم اردیبهشت ماه نود و نه تعطیل شود.
۶. در راستای رعایت اطلاعیه های وزارت محترم بهداشت و درمان و تأمین رفاه اعضاء محترم سازمان و پیش‌گیری های لازم، مقرر گردید، اعضایی که اعتبار پروانه اشتغال به کار مهندسی آن ها در محدوده زمانی ۹۸/۱۱/۰۱ لغایت ۹۹/۰۲/۳۰ خاتمه می یابد، بتوانند تا ۹۹/۰۲/۳۱ بدون نیاز به حضور در سازمان و تمدید پروانه نسبت به ارائه خدمات مهندسی اقدام کنند. هم‌چنین اعضای محترم خواهند توانست از تاریخ ۱۵/۲/۹۹ نسبت به انجام مراحل اداری و تمدید پروانه اشتغال بکار مهندسی به واحد صدور پروانه مراجعه کنند.
۷. در مورد ارتقاء سلامت مراجعه کنندگان و کادر سازمان؛ مقرر گردید، به صورت مرتب در مورد گندزدایی سازمان و ضدعفونی مرتب فضاهای پرخطر از قبیل آسانسورها و سرویس‌های بهداشتی و هم‌چنین تعطیلی آبدارخانه ها، اقدامات لازم صورت پذیرد. هم‌چنین تمامی تمهیدات لازم برای تهیه اقلام مورد نیاز بهداشتی در جهت حفظ سلامت مراجعین سازمان در تبریز و کلیه دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان ها، پیش از شروع به کار رسمی سازمان پیش بینی شود.
۸. مقرر گردید، پیرو اطلاعیه های قبلی در مورد رعایت ایمنی و بهداشت محیط کارگاهی، توصیه های لازم در مورد وظایف مهندسان ناظر و الزام مالکان برای تامین اقلام بهداشتی از طریق سایت سازمان صورت گیرد.
۹. در جهت قطع زنجیره انتقال این بیماری و حفظ سلامت مراجعین، مقرر گردید برای انجام تمامی امور مربوط به پرونده های نظارتی به غیر از ناظر هماهنگ کننده و برای پرونده های طراحی، بغیر از طراح و یا نماینده رسمی دفاتر حقوقی از ورود به سازمان ممانعت بعمل آید. هم‌چنین بنا به تصمیم این ستاد، به منظور حفظ بهداشت عمومی و برای فراهم کردن شرایط غربالگری و امکان کنترل تردد، از ورود خودروهای مراجعین به محوطه سازمان خوداری به عمل آید.
۱۰. مقرر گردید، پیشنهادات لازم در مورد تسهیل امور مربوط به خدمات مهندسی با اخذ نظر از کمیسیون خدمات مهندسی برای جلسه بعد از سوی مدیر خدمات مهندسی ارائه شود.
۱۱. در جهت عمل به وظایف اجتماعی و مشارکت سازمان در امور خیریه، مقرر گردید در مورد انجام حمایت‌های مالی برای تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی برای اقشار آسیب پذیر و هم‌چنین انجام حمایت مالی از ستاد استانی مبارزه با کرونا از سوی سازمان مقرر شد، بعد از تصویب هیات مدیره سازمان اقدامات شایسته صورت گیرد.
۱۲. مقرر گردید در صورت شروع به کار سازمان از ۲۳/۰۱/۹۹، نشست هيات مديره به صورت حضوري و با امكان مشاركت مجازي براي تمام اعضا هيات مديره و بازرسين كه امكان حضور در نشست (به علت اقامت در شهرستان و داشتن كسالت و يا هر علت ديگري) براي آن ها فراهم نباشد برگزار شود.
۱۳. مقرر گردید تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کرونا به صورت گسترده از طریق نصب بنر، ارسال پیامک، درج در وبسایت و … جهت اطلاع اعضای سازمان، نشر شود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ فروردین ۹۹
350 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0