یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور در قالب نظام مهندسی صدیف بدری

بررسی تخلف شرکت گاز برای تامین گاز مدارس/ تشکیل پرونده در دادسرای دیوان محاسبات

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به دستور کار یک شنبه(بیست و هشتم مرداد) کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با اصلاح برخی مواد با حضور معاونان ذیربط سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان نظام کاردان‌ ها، مرکز پژوهش ‌های مجلس صورت گرفت.

کد خبر: 970529010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ - ۱:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به دستور کار یک شنبه(بیست و هشتم مرداد) کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با اصلاح برخی مواد با حضور معاونان ذیربط سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان نظام کاردان‌ ها، مرکز پژوهش ‌های مجلس صورت گرفت.

بررسی تخلف شرکت گاز برای تامین گاز مدارس

بررسی تخلف شرکت گاز برای تامین گاز مدارس

بررسی تخلف شرکت گاز برای  تامین گاز مدارس/ تشکیل پرونده در دادسرای دیوان محاسبات

وی گفت: بررسی تقاضای اعمال ماده دویست و سی و شش در مورد نحوه اجرای ماده شصت و پنج قانون الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت دومین دستور کار این کمیسیون بود که با حضور مسئولانی از شرکت ملی گاز و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صورت پذیرفت.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، افزود: براساس این قانون، ده درصد بهای گاز مصرفی به استثنای خوراک پتروشیمیهای کشور بعنوان عوارض از مصرف کنندگان گرفته و مبلغ اخذ شده بیست درصد برای گازرسانی به مدارس کشور از طرف سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و هشتاد درصد نیز برای توسعه شبکه گازرسانی کشور باید هزینه گردد.
بدری با عنوان این که در این نشست، عملکرد سال نود و چهار، نود و پنج و نود و شش شرکت گاز و خزانه داری مورد بررسی واقع شد، گفت: طبق گزارش دیوان محاسبات و تایید شرکت گاز در سالها مذکور رقمی در حدود ۹۲٫۵ میلیارد تومان این شرکت به سازمان نوسازی مدارس بدهکار است که در این مورد نیز در دیوان محاسبات پرونده تخلف تشکیل شده و در دادسرای دیوان رسیدگی می گردد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر این که در سال نود و هفت نیز متاسفانه از عملکرد ۳ ماهه سال جاری رقمی در حدود هفتاد و پنج میلیارد تومان باید به سازمان نوسازی از طرف شرکت گازپرداخت میشد، تصریح کرد: متاسفانه هنوز ریالی پرداخت نشده است از این رو مقرر گردید ظرف یک هفته آینده بدهی شرکت گاز به مبلغ ۹۲٫۵ میلیارد تومان به سازمان نوسازی مدارس پرداخت گردد.

بررسی تخلف شرکت گاز برای تامین گاز مدارس

بدری خاطر نشان کرد: تا پایان شهریور نود و شش بدهی شرکت گاز و مطالبات سازمان نوسازی مدارس که بالغ بر صد و پنجاه میلیارد تومان است به مرور پرداخت خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با عنوان این که شرکت گاز مکلف به پرداخت هفتاد و پنج میلیارد تومان به سازمان نوسازی تا پایان شهریور امسال شده است، یاد آور شد: در این رابطه کمیسیون عمران پیگیری این مهم بوده تا این مبالغ به حساب سازمان نوسازی مدارس واریز گردد.
این نماینده مردم در مجلس دهم،  مبالغ مذکور برای اصلاح سیستم گرمایش مدارس، استاندارد سازی بخاری های گازسوز بویژه در مناطق سردسیر کشور است.
منبع : فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مرداد ۹۷
807 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0