انتقاد نماینده منتخب مجلس از افزایش تعرفه خدمات مهندسان در استان خراسان شمالی انتقاد نماینده منتخب مجلس از افزایش تعرفه خدمات مهندسان در استان خراسان شمالی

انتقاد نماینده منتخب مجلس از افزایش تعرفه خدمات مهندسان در استان خراسان شمالی

انتقاد نماینده منتخب مجلس از افزایش تعرفه خدمات مهندسان در استان خراسان شمالی، بیان شد، این در حالی است که میزان آن بیشتر از شهرهایی چون مشهد است

کد خبر: 990109030 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹ - ۱:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، انتقاد نماینده منتخب مجلس از افزایش تعرفه خدمات مهندسان در استان خراسان شمالی ، بیان شد، این در حالی است که میزان آن بیشتر از شهرهایی چون مشهد است

انتقاد نماینده منتخب مجلس از افزایش تعرفه خدمات مهندسان در استان خراسان شمالی

انتقاد نماینده منتخب مجلس از افزایش تعرفه خدمات مهندسان در استان خراسان شمالی

نماینده منتخب مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورانتقاد نماینده منتخب مجلس از افزایش تعرفه خدمات مهندسان در استان خراسان شمالی ای اسلامی بیان کرد: تعرفه‌های خدمات نظام مهندسی ساختمان در استان افزایش یافته این در حالی است که میزان آن بیشتر از شهرهایی چون مشهد است.

نماینده منتخب مجلس از افزایش تعرفه خدمات مهندسان در استان خراسان شمالی انتقاد کرد

محمد وحیدی بیان کرد: تعرفه های خدمات نظام مهندسی ساختمان در استان در برخی شاخصها از سایر شهرها بیشتر است.

وحیدی گفت: شهر بجنورد نیاز به رشد و توسعه دارد و علاوه بر آن باید شرایط برای سرعت دادن به نوسازی و احیای بافت فرسوده، بیش از پیش فراهم گردد.

لزوم بلندمرتبه سازی در بجنورد

منتخب مردم شهرستان بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگر اظهارات خود، با اشاره به این که رشد عمودی و بلندمرتبه سازی، از نیازهای شهر بجنورد است، افزود: نیاز است تا مجوزهای لازم برای افزایش دست کم دو طبقه، در مناطق مختلف مرکز استان داده شود.

وی ادامه داد: انتظار میرود شورای اسلامی شهر بجنورد، سازمان نظام مهندسی و معاونت عمرانی استانداری در این مورد، همراهی لازم را داشته باشند البته ما هم آمادگی داریم در این باره، حمایتهای لازم را داشته باشیم.

تعرفه ها را شورای مرکزی ابلاغ میکند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی هم در این مورد، بیان کرد: تعرفه سال نود و هشت، پس از تصویب در هیات ۴ نفره، اعلام شده است و استان نقش چندانی در تعیین این تعرفه ندارد.

علی اکبر رمضانی با عنوان این که تعرفه ها، توسط شورای مرکزی اعلام می گردد، ادامه داد: این شورا، طبق قیمت تمام شده ساختمان، تعرفه خدمات مهندسان در گروه های مختلف را مصوب میکند.

وی ادامه داد: شورای مرکزی به استانها اجازه داده تا میزان تعرفه ها را تا بیست و پنج درصد افزایش یا کاهش دهند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی تعرفه ها نظام مهندسی، در سالهای گذشته، همواره کم‌تر از تعرفه اعلام شده توسط شورای مرکزی بوده است.

وی گفت: تعرفه خدمات مهندسان در گروه های مختلف مهندسی استان، در سال گذشته، پانزده تا بیست و پنج درصد کمتر از تعرفه اعلام شده از شورای مرکزی و وزارت راه وشهرسازی بوده است.

رمضانی یاد آور شد: تعرفه نظام مهندسی، از جنس حق الزحمه است و استان دخالتی در تعیین آن ندارد.

وی اظهار داشت: دستمزد مهندسان، هر ساله همچون حقوق کارمندان و کارگران اضافه می گردد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، بیش از ۴ هزار و چهارصد نفر عضو دارد که هزار و هفتصد و پانزده نفر پروانه دار و مابقی بدون پروانه هستند.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ فروردین ۹۹
400 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0