اشتغال مهم‌ترین دغدغه مهندسان است/ انتقاد از نقص در زنجیره ساخت و ساز اشتغال مهم‌ترین دغدغه مهندسان است/ انتقاد از نقص در زنجیره ساخت و ساز

اشتغال مهم‌ترین دغدغه مهندسان است/ انتقاد از نقص در زنجیره ساخت و ساز

اشتغال مهم‌ترین دغدغه مهندسان است/ انتقاد از نقص در زنجیره ساخت و ساز ،گزیده ای از سخنان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل است

کد خبر: 990109028 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ فروردین ۹۹ - ۱:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اشتغال مهم‌ترین دغدغه مهندسان است/ انتقاد از نقص در زنجیره ساخت و ساز ،گزیده ای از سخنان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل است

اشتغال مهم‌ترین دغدغه مهندسان است/ انتقاد از نقص در زنجیره ساخت و ساز

اشتغال مهم‌ترین دغدغه مهندسان است/ انتقاد از نقص در زنجیره ساخت و ساز

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد:
اشتغال مهم‌ترین دغدغه مهندسان است/ انتقاد از نقص در زنجیره ساخت و ساز
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به نبود تناسب بین میزان کار و تعداد مهندسان بیان کرد: یکی از چالشهای مدیریتی سازمانهای نظام مهندسی موضوع اشتغال است.

میرمحمد سیدهاشمی، با عنوان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیش از یازده هزار عضو دارد، گفت: تقریبا پنجاه درصد مهندسان دارای پروانه اشتغال حرفه ای هستند.

وی گفت: یکی از چالشهای مدیریتی سازمان های نظام مهندسی در کشور، موضوع اشتغال مهندسان عضو است.

تناسبی میان تعداد مهندسان با میزان کار در سطح جامعه وجود ندارد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با عنوان این که در حال حاضر هیچ تناسبی بین تعداد مهندسان دارای پروانه اشتغال با میزان کار در سطح جامعه وجود ندارد، تصریح کرد: این در حالی است که هنوز پنجاه درصد مهندسان، پروانه اشتغال حرفه ای اخذ نکرده اند.

سیدهاشمی با اشاره به برگزاری سالانه آزمون اخذ پروانه اشتغال به مهندسی توسط وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان سنجش، گفت: با توجه به این که قبولی در آزمون نظام مهندسی به صورت کسب حدنصابی(کسب نمره پنجاه) است و هیچ محدودیتی در تعداد قبولی مهندسان وجود ندارد؛ قطعا در صورت قبولی همه اعضا، بحث اشتغال مهندسان به معضلی بزرگ تبدیل خواهد شد.

وی افزود: البته این معضل برای کل کشور صدق میکند و بر حسب تناسب در حال حاضر تقریبا پنجاه درصد مهندسان کشور فاقد پروانه مهندسی هستند.

لزوم توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با عنوان این که بیش از پانصد هزار مهندس، عضو سازمان های مهندسی کشور هستند، افزود: مسئولان رده بالا، باید به روش‌ های نوین اشتغال برای مهندسان و در کنار آن توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دوست و همسایه نگاه جدی تری داشته باشند.

سیدهاشمی با اشاره به ظرفیت بالای مهندسان اردبیلی در ارائه خدمات فنی مهندسی، گفت: قطعا کشورهای همسایه از جمله آذربایجان، عراق، سوریه و دیگر کشورها، میتواند موقعیت مناسبی را پیش روی مهندسان اردبیلی قرار دهد.

وی در ادامه به نقص زنجیره ساخت و ساز در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات اساسی در ساخت و سازها، کیفیت مصالح استفاده شده در ساختمانهاست که نیاز هست در این مورد بازنگری صورت گیرد.

نقص در زنجیره ساخت و ساز، هدر رفت سرمایه های ملی را به همراه دارد

سیدهاشمی گفت: در کنار استفاده از مصالح با کیفیت، نظارت بر ساخت و سازها نیز باید افزایش داشته باشد.

وی بر فعالیت کارگران دارای کارت مهارت فنی در حوزه ساخت و ساز نیز تاکید کرد و افزود: قطعا نقص در یکی از حلقه های زنجیره ساخت و ساز، سبب کاهش عمر ساختمان و در نهایت هدر رفت سرمایه های ملی خواهد شد.

وی گفت: در این مورد، ضرورت دارد همه دستگاه‌های مرتبط با ساخت و ساز، در کنار هم و با مدیریتی جهادی، بر اجرای صحیح قوانین نظارت داشته باشند.

منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ فروردین ۹۹
368 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0