انتظار مهندسین از نماینده های مجلس، توجه به اشتغال و معیشت آن ها انتظار مهندسین از نماینده های مجلس، توجه به اشتغال و معیشت آن ها

انتظار مهندسین از نماینده های مجلس، توجه به اشتغال و معیشت آن ها

انتظار مهندسین از نماینده های مجلس، توجه به اشتغال و معیشت آن ها ،با توجه به حجم فارغ التحصیلان در این زمینه و توجه به معیشت آن ها است

کد خبر: 990109002 تاریخ انتشار: جمعه ۲ اسفند ۹۸ - ۱۰:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، انتظار مهندسین از نماینده های مجلس، توجه به اشتغال و معیشت آن ها ،با توجه به حجم فارغ التحصیلان در این زمینه و توجه به معیشت آن ها است

انتظار مهندسین از نماینده های مجلس، توجه به اشتغال و معیشت آن ها

انتظار مهندسین از نماینده های مجلس، توجه به اشتغال و معیشت آن ها

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد:

انتظار مهندسین از نماینده های مجلس توجه به اشتغال و معیشت آنها است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: توقعی که مجموعه مهندسین از نماینده های مجلس دارند توجه به اشتغال مهندسان با توجه به حجم فارغ التحصیلان در این زمینه و توجه به معیشت آنها است.

امین مقومی در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه این هفته قم بمناسبت در پیش بودن پنجم اسفندماه روز مهندس با اشاره به این که نقش مهندسان در بخش‌ های مختلف جامعه بر همگان روشن است، تصریح کرد: مهندسان در همه عرصه‌ها نقش مؤثری داشتند و در دوران دفاع مقدس و مهندسی جنگ مهندسان خدمات زیادی ارائه دادند.

مقومی در ادامه با اشاره به این که در پیشرفت ‌های مختلف کشور هم در شرایط فعلی، مهندسان نقش فراوانی دارند، افزود: امروز تقریباً در هر خانواده یک مهندس فارغ التحصیل حضور دارد و طبق آمارها، کشور ما بین رتبه دوم و سوم جهان در زمینه تعداد مهندسان فارغ التحصیل است.

وی به تاریخچه تشکیل سازمان نظام مهندسی اشاره و عنوان کرد: حفظ سرمایه‌های ملی در کنترل ساخت و ساز از جمله اهداف این قانون بود که این سازمان نقش حاکمیتی در این زمینه را ایفا می ‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم گفت: از تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان می ‌توان با عنوان دستاورد انقلاب و گام دوم انقلاب بیان کرد و آن چیزی که در ساخت و ساز باید رعایت گردد، مقررات ملی ساختمان است که پس از تصویب قانون مقررات بیست و دو جلدی در زمینه ساختمان، گرداوری و ابلاغ گردیده است.

وی با تأکید بر این که توجه به ارتقای کارآمدی نظام مهندسی و لزوم تقویت آن در سیاست کلی نظام اشاره شده است، ادامه داد: ثمره اجرای قوانین نظام مهندسی در حوادثی مانند زمین لرزه کاملاً مشخص است؛ بگونه‌ای که با اجرای این مقررات تلفات مالی و جانی کاهش چشم‌گیری داشته است که این ثمره خدمات نظام مهندسی و مهندسان کشور است.

مقومی، هم‌چنین به حضور پنج هزار مهندس در قم اشاره کرد و افزود: این استان از لحاظ اجرای مقررات ملی ساختمان رتبه برتر ملی را در سال ‌های اخیر کسب نموده است.

وی، هم‌چنین به پیشتاز بودن این سازمان در زمینه خدمات الکترونیک در استان و کشور اشاره کرد و ادامه داد: مطرح است که نظام مهندسی ساختمان قم در قبال خدمات هزینه دریافت می‌ کند این درحالی که است که ارائه خدمات فنی و مهندسی در ساخت و ساز مساجد و حسینیه ‌ها رایگان است و هم‌چنین به خانواده شهدا و ایثارگران افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی به شکل رایگان خدمات ارائه می‌گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: این سازمان با ستاد بازسازی عتبات عالیات، آستان مقدس حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران همکاری ‌هایی در حوزه ‌های فنی و مهندسی دارد.

مقومی گفت: آموزش مهندسین با توجه به حجم بالای فارغ التحصیلان، نظارت بر عملکرد مهندسین و توجه به موضوع اخلاق مهندسی از جمله اولویت‌ های این سازمان است.

وی، به تشکیل دبیرخانه اخلاق مهندسی در قم اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت حوزه علمیه و تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی دبیرخانه در قم تشکیل شده است.

رییس سازمان استان تصریح کرد: مردم باید مهندسین را مشاوره خود بدانند و در ساخت و ساز به متخصصان این امر مراجعه کنند زیرا کسانی که بدون صلاحیت هستند، تلاش می‌ کنند تا از عدم آگاهی مردم سو استفاده کنند.

وی، هم‌چنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ضمن تاکید بر حضور حداکثری و انتخاب اصلح، خاطر نشان کرد: توقعی که مجموعه مهندسان از نمایندگان استان و در مجموع نمایندگان کشور دارند توجه به تأمین نظام مسکن و شهرسازی با محوریت خانواده بعنوان سیاست کلی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، توجه به اشتغال مهندسان با توجه به حجم فارغ التحصیلان در این زمینه و توجه به معیشت مهندسان است.

مقومی، هم‌چنین توجه به قانون شهری و کنترل ساختمان و هم‌چنین قانون تأمین اجتماعی که می ‌تواند به معیشت مهندسان کمک کند را از دیگر درخواست‌ های جامعه مهندسان از نمایندگان مجلس ذکر کرد.

وی پیشنهاد کرد که با توجه به تعداد بالای فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی، شورای عالی مهندسی کشور شکل بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اسفند ۹۸
759 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0