امضای تفاهم‌ نامه همکاری بین وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن ریاست سازمان نظام مهندسی معدن

امضای تفاهم‌ نامه همکاری بین وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با ابراز امیدواری نسبت به آغاز همکاری بین وزارت نفت و سازمان متبوعش بیان کرد: این تفاهم‌نامه آغازی بر سرمایه‌گذاری روی اکتشاف و پژوهش صنعت نفت است. محورهای مختلفی در این حوزه دیده شده که امید می ‌رود به سرعت عملیاتی شده و به نفع اقتصاد کشور باشد.

کد خبر: 191112009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸ - ۱:۴۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با ابراز امیدواری نسبت به آغاز همکاری بین وزارت نفت و سازمان متبوعش بیان کرد: این تفاهم‌نامه آغازی بر سرمایه‌گذاری روی اکتشاف و پژوهش صنعت نفت است. محورهای مختلفی در این حوزه دیده شده که امید می ‌رود به سرعت عملیاتی شده و به نفع اقتصاد کشور باشد.

امضای تفاهم‌ نامه همکاری بین وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن

امضای تفاهم‌ نامه همکاری بین وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن

امضای تفاهم‌ نامه  همکاری بین وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن/ استفاده از تجارب متخصصین معدن در توسعه صنعت نفت

داریوش اسماعیلی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن در آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن، گفت: قرارگیری هر کشوری در کمربند کوه‌زایی می ‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد. در کشور ما جز یک بخش که مخازن نفتی دارد بیش تر معایب قرارگیری در این نوار شامل حال ما شده که از جمله آ‌ن ها زلزله است البته قرارگیری در نوار کوه‌زایی مزایایی نیز دارد که آن هم ایجاد معادن عظیم است که این معادن می ‌توانند جایگزین درآمدهای نفتی باشند.

اسماعیلی ادامه داد: اگر گفته می‌ شود به درآمدهای نفتی متکی نباشیم منظور امور جاری است در زیرساخت ‌ها می ‌توان از درآمد نفت استفاده کرد.

در ادامه وی با عنوان این که سازمان نظام مهندسی معدن حوزه‌های معدن، زمین‌شناسی، متالوژی و نقشه‌برداری را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: این سازمان بیش از چهل هزار نفر عضو دارد که از این تعداد پانزده هزار نفر زمین‌شناس هستند و از این نیروی انسانی در بخش معدن استفاده می‌گردد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به شروع همکاری بین وزارت نفت و سازمان متبوعش، افزود: این تفاهم‌نامه شروعی بر سرمایه‌گذاری روی اکتشاف و پژوهش صنعت نفت است. محورهای مختلفی در این حوزه دیده شده که امید می ‌رود به سرعت عملیاتی شده و به نفع اقتصاد کشور باشد.

در ادامه این آیین، سعید محمدزاده معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری نیز بیان کرد: ما در کشوری زندگی می‌ کنیم که از نظر علمی، دانشگاهی و مهنسی ساختمان پیش‌رو هستیم ولی در به کار گرفتن مجموعه دانش حتی در ساختمان ‌های جدید با فاصله عمل کرده‌ایم بطوری که حتی عدم اتصال درست جزئیات یک ساختمان منجر به آسیب ‌های زیادی در زمان وقوع حوادثی مثل زمین لرزه می ‌شود.

محمدزاده ادامه داد: از جهت اندازه‌گیری کیفیت اثربخشی علم در کشور شاخص‌ هایی داریم که یکی از آن ها شاخص جهانی نوآوری و دیگری رقابت‌پذیری است ما در تولید علم در دنیا رتبه خوبی داریم در اندازه بازار نیز وضعفیت مناسبی داریم ولی در به کارگیری علم جزو رتبه‌ های فاصله‌دار هستیم.

محمدزاده با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی معدن، افزود: در راستای این تفاهم‌نامه از پتانسیل بخش مهندسین کشور در توسعه کشور و صنعت عظیم نفت بهره خواهیم برد.

امضای تفاهم‌ نامه همکاری بین وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن

محمدزاده خاطر نشان ساخت: اگر معتقد هستیم باید قدم‌هایمان در دنیا راستین باشد باید به چارچوب ‌های اقتصاد  مقاومتی پایبند باشیم از جمله این که درون‌زا باشیم و به مجموعه پتانسیل ‌های داخل کشور و داشته‌هایمان تکیه کنیم.

وی افزود: در صنعت نفت شاهد رویدادهای ارزشمندی هستیم که امیدوار هستیم در همه بخش‌ها نهادینه گردد، مثلا ارتباط خوبی بین صنعت نفت و دانشگاه پایه‌گذاری شده و در این زمینه بیست و شش قرارداد بزرگ بین صنعت نفت در حوزه‌های بالادست و پایین دست و دانشگاه بصورت مگاپروژه منعقد شده که از جمله ۵ قرارداد بزرگ در حوزه اکتشاف است که ارزشمند هستند.

محمدزاده، ارتباط بین نهادهای مختلف کشور را موضوع دیگر رویدادهای ارزشمند در حوزه نفت برشمرد و ابراز امیدواری کرد این اقدامات روز به روز عمیق و جدی‌تر گردد تا در چهل سال دوم بتوانیم قدم‌های بلندتری برداریم و این محقق نمی‌گردد مگر این که از مجموعه اندیشه و تجارب بهره ببریم.

منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۸
10168 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0