تشکیل پلتفرمی منطقه ای در حوزه فناوری‌ های حوزه معدن به ابتکار کشور ایران تشکیل پلتفرمی منطقه ای در حوزه فناوری‌ های حوزه معدن به ابتکار کشور ایران

تشکیل پلتفرمی منطقه ای در حوزه فناوری‌ های حوزه معدن به ابتکار کشور ایران

تشکیل پلتفرمی منطقه ای در حوزه فناوری‌ های حوزه معدن به ابتکار کشور ایران ، صورت گرفت. واژه زمین شناسی به نظام مهندسی معدن افزوده شود

کد خبر: 990423004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ تیر ۹۹ - ۶:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تشکیل پلتفرمی منطقه ای در حوزه فناوری‌ های حوزه معدن به ابتکار کشور ایران ، صورت گرفت. واژه زمین شناسی به نظام مهندسی معدن افزوده شود

تشکیل پلتفرمی منطقه ای در حوزه فناوری‌ های حوزه معدن به ابتکار کشور ایران

تشکیل پلتفرمی منطقه ای در حوزه فناوری‌ های حوزه معدن به ابتکار کشور ایران

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور
واژه زمین شناسی به نظام مهندسی معدن افزوده شود
مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در دیدار با رییس و برخی اعضای سازمان نظام مهندسی معدن، از تشکیل پلتفرمی منطقه ای در حوزه فناوری‌ های حوزه معدن خبر داد.
کامبیز مهدی زاده فرساد در دیدار با رئیس شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن، ضمن تبریک انتصاب و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون جایگزینی صنعت معدن با نفت و نیز دسترسی کشور به ذخایر عظیم معدنی، تصریح کرد: طرح توسعه نوآوری و فناوری ‌های حوزه معدن و صنایع معدنی در تلاش است با هدف قرار دادن توسعه همکاری‌های فناورانه، علمی و اقتصادی در حوزه معدن به سمت ایجاد پلتفرمی منطقه ای به ابتکار جمهوری اسلامی ایران حرکت کند.
وی در ادامه هم‌چنین با تاکید بر اینکه پیش‌تر و در راستای حمایت از شتاب دهنده ها و کارخانه های نوآوری حوزه معدن، اقدامات پراکنده ای صورت گرفته است، گفت: با توجه به پی‌گیری های مستمر برای احداث مرکز فناوری و نوآوری های معدن و صنایع معدنی و تحقق این موضوع، در نظر داریم با حمایت هوشمندانه تر از کسب و کارها و استارت آپها، ظرفیت آن ها را در مسیر توسعه راه‌کارهای فناورانه و نوآورانه ساماندهی کنیم.
وی با اشاره به این که می توان با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن کارهای ارزشمندی انجام داد، ادامه داد: می‌توان نسبت به ارتقاء دانش فنی، افزایش بهره برداری از معادن، ارتقا کیفیت نظام معدنی، روابط بین الملل و اشتراک داده ای اطلاعات و آمار معدن و مسائل معدنی قدمهای مثمرثمری برداشت.

مشاور عالی معاون علمی فناوری رییس جمهور، در انتهای صحبتهای خود، افزود: یکی از دغدغه های شخصی من بعنوان زمین شناس همیشه این بوده است که واژه زمین شناسی به نظام مهندسی معدن افزوده شود و انتظار میرود با حضور افراد خبره و متخصصی چون نبئی در راس مدیریت نظام مهندسی معدن، این امر محقق گردد.
رئیس شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن نیز در این نشست، تصریح کرد: در کشور شش هزار پتانسیل معدنی برای احیا و فعال‌سازی وجود دارد که فعالسازی هزار و دویست ظرفیت در دستور کار وزارت صمت و سازمان نظام مهندسی قرار دارد.
تقی نبئی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی معدن ایران آمادگی همکاری با طرح توسعه فناوری ‌ها و نوآوری‌ های معدن و صنایع معدنی را دارد، ادامه داد: برای تسریع در همکاریهای فی مابین، نیاز است تشکیل کارگروه های تخصصی و انعقاد تفاهم نامه دوجانبه و همکاری در زمینه های بین المللی در حوزه نظام مهندسی معدن در اولویت قرار گیرد.
وی با تاکید بر این که وضعیت فعلی جهان از بابت بیماری کرونا و هم‌چنین وضعیت داخلی کشور به لحاظ صادرات نفتی باعث شده است توجهات به سمت معدن و صنایع معدنی سوق پیدا کند، گفت: زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی باهم غریبه هستند و لیکن امیدوار هستیم این فرصت ایجاد شده باعث تقویت و ارتباط مستمر این سه حوزه گردد.
منبع: با اقتصاد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۹۹
668 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0