افزایش ظرفیت پنجاه درصدی تعرفه خدمات مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران

افزایش ظرفیت پنجاه درصدی تعرفه خدمات مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: پدیده امضاء فروشی را قبول ندارم و امضاء فروشی و صدور کارت ‌های صوری را بطور کامل رد می‌ کنم، البته کم کاری‌ هایی وجود دارد که با افزایش نظارت حسن بر عملکرد بدنبال کاهش تخلفات هستیم.

کد خبر: 980330013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ خرداد ۹۸ - ۲:۲۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: پدیده امضاء فروشی را قبول ندارم و امضاء فروشی و صدور کارت ‌های صوری را بطور کامل رد می‌ کنم، البته کم کاری‌ هایی وجود دارد که با افزایش نظارت حسن بر عملکرد بدنبال کاهش تخلفات هستیم.

ظرفیت افزایش پنجاه درصدی تعرفه خدمات مهندسی وجود دارد/ مهندسان امضاء فروشی نمی ‌کنند / شناسایی ساختمان و ساخت و سازهای پرخطر برای ما ممکن نیست

افزایش ظرفیت پنجاه درصدی تعرفه خدمات مهندسی

افزایش ظرفیت پنجاه درصدی تعرفه خدمات مهندسی

محمد طاهری در حاشیه مانور کنترل کیفیت خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به ضرورت صدور شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان ‌ها، گفت: شناسنامه فنی و ملکی جزء اسنادی است که چگونگی میزان رعایت مقررات ملی ساختمان را نشان می‌ دهد و نقش مهمی در ارتقاء ایمنی ساخت و ساز در کشور دارد.

طاهری با اشاره به تغییر نهاد ناظر بر عملکرد سازمان نظام مهندسی افزود: نظارت عالیه بر روی سازمان نظام مهندسی چه از طرف وزارت راه و شهرسازی و چه از طرف سازمان برنامه و بودجه انجام گردد، برای ما تفاوتی ندارد و تاثیری در عملکرد ما نخواهد داشت.

رییس سازمان استان تصریح کرد: فارغ از این که وزارت عالیه را چه نهادی انجام می ‌دهد ما به وظایف خود متعهد هستیم.

وی ادامه داد: تغییر ناظر از طرف مجلس به تصویب رسیده است و برای ما هم فرقی ندارد کدام سازمان نظارت را انجام دهد.

وی با اشاره به افزایش تعرفه‌های خدمات مهندسی گفت: اواخر سال نود و هفت افزایش بیست و پنج درصدی در نرخ تعرفه‌های خدمات مهندسی اعمال گردید.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: در سال نود و شش، هیچ‌گونه افزایش در این خدمات نداشتیم و این کمترین میزان افزایش قیمت است چرا که طبق جدولی که در سال هشتاد و سه تهیه و تصویب گردید ظرفیت افزایش نرخ پنجاه درصدی تعرفه‌ها را داریم ولی در حال حاضر نسبت به افزایش پنجاه درصدی اقدام نمی ‌کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تخلف چهل میلیاردی در سازمان نظام مهندسی، گفت: این پرونده در دادسرای شماره هشت در حال پی گیری است بازپرسی ‌ها در حال انجام است، هنوز پول سازمان نظام مهندسی بلوکه شده و به سازمان برنگشته است.

طاهری با عنوان این که چهار هزار بازدید برای کنترل کیفیت ساخت و ساز از طرف بازرسان نظام مهندسی استان تهران انجام شده است، افزود: امیدوار هستم بزودی صدور شناسنامه فنی و ملکی برای همه ساختمان ‌ها انجام گردد تا بتوانیم از این طریق کیفیت ساخت و ساز را افزایش دهیم.

وی، هم‌چنین با رد هرگونه امضاء فروشی بین مهندسان گفت: پدیده امضاء فروشی را قبول ندارم و امضاء فروشی و صدور کارت‌های صوری را بطور کامل رد می‌ کنم البته کم کاری‌هایی وجود دارد که با افزایش نظارت حسن برعملکرد بدنبال کاهش تخلفات هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر شناسایی ساختمان‌ های مشابه پلاسکو در تهران، گفت: تا زمانی که مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان به اجرا نرسد امکان ورود به این موضوعات را نداریم، باید توجه داشته باشیم که اگر شناسنامه فنی و ملکی ساختمان به اجرا نرسد نمی ‌توان وضعیت استاندارد ساختمان ‌ها را بررسی کرد و این ساختمان ‌ها به راحتی قابل شناسایی نیستند.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران، هم‌چنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که آیا شناسایی ساخت و ساز در مجاور حرایم پرخطر بر عهده سازمان نظام مهندسی است و آیا تاکنون به این پرونده ورود کرده‌اید؟ خاطرنشان ساخت: کار سازمان نظام مهندسی پس از صدور پروانه شروع می‌گردد و پیش از آن دخالتی در این موضوعات نداریم بنابراین زمانی پروژه شروع می ‌شود که پروانه صادر گردیده است و سازمان نظام مهندسی هم نمی ‌تواند به این موضوعات ورود کند و شناسایی آن ها قبل از صدور پروانه هم ممکن نیست.

منبع: آرمان اقتصادی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ خرداد ۹۸
570 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0