ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان توسط معماران ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد:

ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان توسط معماران

محمد طاهری با اشاره به آثار اجتماعی معماری بر زندگی مردم، بیان داشت: معماران باید با خلق فضاهای عمومی چشم نواز، در پی ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشند.

کد خبر: 980204010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۸ - ۴:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمد طاهری با اشاره به آثار اجتماعی معماری بر زندگی مردم، بیان داشت: معماران باید با خلق فضاهای عمومی چشم نواز، در پی ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشند.

ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان توسط معماران

ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان توسط معماران

ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان  توسط معماران

وی در آیین گرامیداشت روز معمار که شامگاه دیشب برگزار گردید، با اشاره به انتخاب این روز در سالروز تولد شیخ بهایی، تصریح کرد: یکی از پرسش هایی که در چنین روزهایی به ذهن خطور می‌ کند، این است که به چه علت، روزهایی به اسم حرفه‌ها مانند روز معمار یا روز خبرنگار نام‌گذاری می گردد؟؛ پاسخ اینست که به احترام مردم و حرفه‌های آن ها، چنین روزهایی نام‌گذاری شده اند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یادآور شد: زمانی باید از مردم خواست تا به شغلی احترام بگذارند، که آن شغل در خدمت مردم باشد خبرنگاری که درد مردم را فریاد می ‌زند یا آتش نشانی که جان خود را در کف مینهد و به درون آتش می ‌رود تا جان دیگران را نجات دهد، جامعه نیز در مقابل برای احترام به او و قدردانی از زحمات آن ها، یک روز را به این شغل اختصاص می ‌دهد؛ البته در دنیا یک روز دیگری به نام روز جهانی معمار که اولین ۲ شنبه اکتبر هر سال است، داریم که با تلاش اتحادیه بین المللی معماران که در سال ۱۹۴۸ در لوزان سوئیس تأسیس شده، نام‌گذاری گردیده است.
وی گفت: یک دیدگاه نسبت به معماری، از منظر هنری است، طبق این منظر، معمار از دیدگاه هنری قادر است با طراحی ‌های زیبا، ساختار شهر را چشم نواز کند؛ در این دیدگاه، معماران با خلق فضای زیبا، جامعه را به تحسین خود باز میدارند. در دیدگاه دیگر که اجتماعی است، می‌ گوید معماری در خدمت مردم قرار می‌ گیرد تا به زندگی شهروندان سامان داده و می‌ تواند کیفیت زندگی جامعه را ارتقا دهد. در هر جایی که زندگی شهروندان دچار چالش شده، معمار می ‌تواند به جستجوی راه حلهای معمارانه بپردازد.

ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان توسط معماران

طاهری افزود: معماران می ‌توانند با راه حلهای تخصصی خود روش‌هایی برای حل مشکلات اجتماعی از قبیل عدم توازن شهری ارائه داده و کیفیت زندگی شهروندان را با استفاده از فضاهای عمومی چشم نواز مانند ساخت ابنیه‌ای همچون پل طبیعت، سامان و ارتقا دهند. هم‌چنین می ‌توان در این زمینه به میدان نقش جهان اصفهان اشاره کرد که یک فضای عمومی زیبا خلق شده و یادگار شیخ بهایی است.
وی با اشاره به تعریف شیخ بهایی به معماری، خاطر نشان کرد: این دانشمند بزرگ ایرانی، معماری را هنر ساختن یک تمدن معرفی کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ اردیبهشت ۹۸
518 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0