حق با وزارت راه است یا نظام مهندسی چالش میان وزارت با سازمان نظام مهندسي

چالش نظام مهندسی با وزیر راه/ حق با وزارت راه است یا نظام مهندسی؟

مدتي است چالش میان وزارت راه و شهرسازي با سازمان نظام مهندسي ساختمان بالا گرفته و در اين رابطه نيز موضع گيري هاي زيادي داشته ايم.

کد خبر: 970211007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۷ - ۱۲:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مدتي است چالش میان وزارت راه و شهرسازي با سازمان نظام مهندسي ساختمان بالا گرفته و در اين رابطه نيز موضع گيري هاي زيادي داشته ايم.

حق با وزارت راه است یا نظام مهندسی

حق با وزارت راه است یا نظام مهندسی

چالش نظام مهندسی با آخوندی / حق با وزارت  راه است یا نظام مهندسی؟

مدتی است چالش میان وزارت راه و شهرسازی با سازمان نظام مهندسی ساختمان بالا گرفته و در این رابطه نیز موضع گیری‌ های زیادی داشته‌ ایم. اکنون نیز حول صحبت‌ های قبلی هنوز هم آماده مذاکره با وزارت راه و شهرسازی برای مرتفع شدن مشکلات هستیم و مطرح شدن این موضوع عقب نشینی نظام مهندسی نیست.
این که اتهام وارد گردد سازمان نظام مهندسی متقاضی اصلاحات متقاضی نیست، حرف غلطی است زیرا سازمان نظام مهندسی بار‌ها اعلام کرده نیاز به اصلاحات درون سازمانی را ضروری می ‌داند، اما با چه نگاهی؟ سازمان نظام مهندسی یک سرمایه است و مانند اغلب سازمان‌ ها در بعضی از فرایند خود نیز دچار اشکالاتی است که باید مرتفع گردد، ولی اینطور نیست که آقایان بگویند سازمانی فاسد است و باید اصلاحات اساسی در آن صورت پذیرد و این رویکرد سازمان به این موضوع است. اکنون آقایان چنین القا می ‌کنند که یک نفر می خواهد اصلاح کند و طرف دیگر مقابله می کند و مانع می شود، در حالیکه اینگونه نیست. نکته مهم اینست که سازمان نظام مهندسی با هیچکس دعوا ندارد، ولی برای این که یک چارچوب را در حدود قانون حفظ کنیم، کار خودمان را انجام می‌ دهیم.
فرج الله رجبی ریاست سازمان نظام‌ مهندسي در این مورد معتقد است: آقایان باید بدانند که سازمان نظام مهندسی یک سازمان مستقل و قابل احترام است که باید بصورت ضابطه ‌مند با وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و وزارت کشور همکاری کند، ولی هرگز انتظار تحمیل نظرات غیر منطقی را نداریم. بهر روی، سازمان نمی‌ خواهد تا ابد این تنش را ادامه دهد و در کنار این که سعی می‌ کنیم به نظام مهندسی بعنوان یک سازمان مستقل نگاه شود، بنا داریم اگر بجای دعوا کسی حرف حسابی داشته باشد، شنونده باشیم.

حق با وزارت راه است یا نظام مهندسی

با وجود این، ادبیات مسئولان وزارت راه و شهر سازی نسبت به نظام مهندسی درست نیست و باید اصلاح گردد. هیچ علتی وجود ندارد که خارج از قائده صحبتی شود بلکه باید احترام متقابل در ادبیات دو طرف حاکم باشد و نمی ‌پذیریم کسی با ادبیات دیگر با نظام مهندسی صحبت کند.
جایگاه وزارت راه و نظام مهندسی را قانون تعیین کرده است. در قانون گفته شده نظام مهندسی اهداف و کار‌هایی برای انجام دارد و قرارست نظارت بر این اهداف را وزارت راه و شهر سازی انجام دهد. این سازمان نظارت بر اهداف را می ‌پذیرد، ولی نظارت بر اجرا، جزییات، مداخله در هیات مدیره را نخواهد پذیرفت. در سازمان نظام مهندسی قانون و نگاه قانون گرا حاکم است و اگر طرف مقابل هم همین گونه باشد، می توان کار را بخوبی جلو برد.

منبع : خبرگزاری دانشجو

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۷
1428 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0