خروج سرمایه گذاری مسکن از حوزه دلالی و بورس بازی علی اکبر رمضانی بیان کرد:

ورود به ساخت و ساز حریم ندارد

ریاست سازمان نظام مهندسی در جلسه خبری با اصحاب رسانه از نبود حریم برای ورود به حرفه ساخت و ساز گلایه کرد و افزود: حریم درستی برای ورود به حرفه ساخت وساز تعریف نشده است و این یکی از مشکلات مهم صنعت ساخت و ساز است .

کد خبر: 970223002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷ - ۸:۳۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی در جلسه خبری با اصحاب رسانه از نبود حریم برای ورود به حرفه ساخت و ساز گلایه کرد و افزود: حریم درستی برای ورود به حرفه ساخت وساز تعریف نشده است و این یکی از مشکلات مهم صنعت ساخت و ساز است .

ورود به ساخت و ساز حریم ندارد

ورود به ساخت و ساز حریم ندارد

ورود به ساخت و ساز  حریم ندارد

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی با عنوان این که سرمایه های زیادی در سطح کشور در صنعت ساخت و ساز هزینه میشود، گفت: اجرای ساخت و سازها توسط افراد غیراهل و فاقد صلاحیت موجب میشود بهره برداران، مهندسان، جامعه و در نهایت محیط زیست متضرر شوند و با اجرای غیراصولی سازه ها سرمایه های ملی بخطر افتد .
وی با اشاره به این که امروز انگشت اتهام در بروز هر نقص و ایراد در طرحهای ساخت و ساز به سمت مهندسان است و جامعه، مهندسان را در این مورد مسئول میداند، ادامه داد: مهندسین از تایید پروژه هایی که به آن اشراف و آشنایی کامل ندارند و یا مستندات کافی از روند اجرای آن در دست ندارند پرهیز کنند .

ورود افراد غیر متخصص به حوزه ساخت و ساز سببب ایجاد خسارت میشود
رمضانی از افزایش پنجاه درصدی تهیه نقشه های ساختمانی سال نود و شش نسبت به سال نود و پنج در استان خبر داد و اظهار داشت: در سال نود و شش یک میلیون و پنجاه و شش هزار مترمربع نقشه ساختمانی در دفاتر طراحی استان تهیه گردید.

ورود به ساخت و ساز حریم ندارد

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی هم چنین با تاکید بر افزایش نظارت برای اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان برای کاهش خسارات زمین لرزه در استان از ارسال پانصد و پنجاه گزارش تخلف ساختمانی به شهرداری و معرفی شصت و یک تخلف نظارت نظام مهندسی به مراجع ذی صلاح در سال نود و شش در خراسان شمالی خبر داد .
چهار هزار مهندس در استان خراسان شمالی فعالیت میکنند که شصت درصد آنها، پروانه نظام مهندسی ندارند .

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۹۷
1421 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0