مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند ریاست هیات عامل ایمیدرو

میزان اشتغال ‌زایی در معادن

ریاست هیات عامل ایمیدرو در دومین همایش مدیران ایمیدرو که با حضور مدیرانی از سازمان برنامه و بودجه، نظام مهندسی معدن و تعدادی از تشکل ‌های معدنی برگزار گردید، بیان کرد: این سازمان در بخش معدن و صنایع معدنی طی چهار سال گذشته بیش از ده هزار شغل ایجاد کرد.

کد خبر: 961013002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ دی ۹۶ - ۷:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست هیات عامل ایمیدرو در دومین همایش مدیران ایمیدرو که با حضور مدیرانی از سازمان برنامه و بودجه، نظام مهندسی معدن و تعدادی از تشکل ‌های معدنی برگزار گردید، بیان کرد: این سازمان در بخش معدن و صنایع معدنی طی چهار سال گذشته بیش از ده هزار شغل ایجاد کرد.میزان اشتغال ‌زایی در معادن

میزان اشتغال ‌زایی در معادن

میزان اشتغال ‌زایی در معادن

میزان اشتغال ‌زایی در  معادن

مهدی کرباسیان ادامه داد: با آغاز دولت لیازدهم در سال نود و دو وضعیت مناسبی در بخش معدن و صنایع معدنی نداشتیم ولی با تلاش دولت و پشتیبانی وزارت خانه، این بخش بعنوان یکی از مهمترین بخشهای موثر در اقتصاد کشور مورد توجه قرار گرفت. وی افزود: بخش معدن و صنایع معدنی در کمیسیونهای مجلس نیز مورد توجه بیش تری قرار گرفته و عضوهای آن نسبت به ما در این حوزه پیشتاز شده‌اند. علت آن هم توجه بخشهای دولتی و خصوصی، تشکلها و مطبوعات به این موضوع است.
وی با اشاره به این که هم اینک پروژه‌ های متعددی در استان‌ های یزد، کرمان، بندرعباس و… در حوزه معدن و صنایع معدنی آماده افتتاح است که برخی از آن ها به علت مشغله مسئولین افتتاح آن ها به تاخیر افتاده است، تصریح کرد: با اجرای طرحهای فرآوری سنگ آهن توسط بخش ‌خصوصی در منطقه سنگان که دو واحد آن(کارخانه پنج میلیون تنی گندله و ۲٫۵ میلیون تنی کنسانتره) هفته پیش افتتاح گردید حدود چهار هزار نفر بکار مشغول شده‌اند. ذخیره معادن این منطقه به ۱ میلیارد و دویست میلیون تن رسیده و با اقدامات اکتشافی تا ۱ میلیارد و پانصد هزار تن قابل افزایش است.

میزان اشتغال ‌زایی در معادن

رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: خوشبختانه با طرح ‌های به بهره‌ برداری رسیده، ظرفیت تولید افزایش یافته است. بعنوان مثال در بخش کنسانتره سنگ‌آهن ظرفیت از بیست و هشت میلیون تن به پنجاه و شش میلیون تن، گندله از بیست و دو به چهل وهشت میلیون تن، فولاد از ۲۲٫۵ به سی و یک میلیون تن و مس از دویست و پنجاه و نه به چهارصد و پنجاه و نه هزار تن رسیده‌ایم.
کرباسیان گفت: خوشبختانه در بخش تولید در همه حوزه‌ ها افزایش داشته‌ ایم و به کشورهای مختلف اروپا، کانادا و آسیا صادرات داشته‌ ایم که البته حفظ و تداوم صادرات خیلی مهم است.

منبع : پایگاه خبری ایمیدرو

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ دی ۹۶
1162 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0