تبدیل رودخانه ها به مسیرهای حامل فاضلاب عضو اصلی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد:

مطرح کردن وجود فساد در سازمان نظام مهندسی کشور ظلم به بزرگ ترین سازمان مردم نهاد کشور

مهدی شایان در آئین اختتامیه گردهمایی ملی مهندسان برق ساختمان استان مازندران در بابلسر، بیان داشت: اقدامات مناسبی در دوره هفتم شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان برای حل نمودن نواقص جدی تفاهم نامه 3 جانبه انجام شده است، ادامه داد: نشست های متعددی با مدیران ارشد سازمان توانیر داشته ایم و تا حدودی زیادی در شناسایی کاستیهای تفاهم نامه به وحدت نظر رسیده ایم.

کد خبر: 961125020 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ بهمن ۹۶ - ۲:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،مهدی شایان در آئین اختتامیه گردهمایی ملی مهندسان برق ساختمان استان مازندران در بابلسر، بیان داشت: اقدامات مناسبی در دوره هفتم شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان برای حل نمودن نواقص جدی تفاهم نامه ۳ جانبه انجام شده است، ادامه داد: نشست های متعددی با مدیران ارشد سازمان توانیر داشته ایم و تا حدودی زیادی در شناسایی کاستیهای تفاهم نامه به وحدت نظر رسیده ایم.

مطرح کردن وجود فساد در سازمان نظام مهندسی کشور ظلم به بزرگ ترین سازمان

مطرح کردن وجود فساد در سازمان نظام مهندسی کشور ظلم به بزرگ ترین سازمان

مطرح کردن وجود فساد  در سازمان نظام مهندسی کشور ظلم به بزرگ ترین سازمان مردم نهاد کشور است

وی افزود: باور و نگاه ما اینست که اصل تفاهم نامه باید به شکل اساسی و برای برآورده کردن اهداف متعالی مهندسی کشور و جامعه بهره ‌برداران و حفظ منافع جامعه مهندسی اصلاح گردد.
عضو اصلی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور خاطر نشان کرد: در نشستهای متعدد گروه تخصصی برق شورای مرکزی، ویرایش جدید مبحث سیزده را با تفاهم نامه موجود بررسی تطبیقی کردیم .
شایان با بیان این که رویکرد شورای مرکزی این نیست که خدمات نظام مهندسی را با بهای نازل و با مسئولیتهای نا محدود قبول کنیم و در نهایت هم هیچ نهادی حاضر نباشد که از این خدمات رضایتمندی داشته باشد.
وی تصریح کرد: موضوع مهم تری که این روزها مورد بحث است، دستورالعملی است که در ارتباط با تعارض منافع ابلاغ گردیده است.
عضو اصلی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: نخستین بحث در موضوع تعارض منافع وجود دارد اینست که مساوی قرار دادن تعارض منافع با فساد یک ظلم آشکار است .تعارض منافع در هیچ کجا به مفهوم فساد نیست، میتواند زمینه ساز فساد باشد، ولی برابر قرار دادن این مفهوم با فساد یک ظلم آشکار است.
شایان با اشاره به این که مطرح کردن تعارض منافع و ارتباط آن با جامعه مهندسی و این که اعلام گردد جامعه مهندسی غرق در فساد است، ظلم به بزرگ ترین سازمان مردم نهاد کشور است .
وی خاطر نشان کرد: باور داریم که باید با فساد در هر جا و به هر میزان که باشد مبارزه کرد. باور داریم که رانت جویی و سود جویی ریشه تنومند مهندسی کشور را نشانه رفته است. ولی خطاست اگر انگشت اتهام را به سمت نظامات مهندسی یا مهندسان متوجه کنیم.
فساد در جاهایی است که نظام مهندسی ما را گروگان گرفته است، حائل میان خدمات مهندسی و مردم شده است و خدمات مهندسی را به کالایی بی اهمیت و پست مبدل کرده است.

مطرح کردن وجود فساد در سازمان نظام مهندسی کشور ظلم به بزرگ ترین سازمان

عضو اصلی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: برای بهبود کیفیت و ارتقای خدمات مهندسی باید همه حلقه های خدمت از صدور پروانه، پایانکار، کنترل ساختمان، حوزه های نظارت مهندسی و مسئولیت های بالادستی به نمایندگان جامعه مهندسی محول گردد .
این یکی از بدیهی ترین سياستهای کلی نظام در واگذاری امور به خود مردم است .
از هر اقدامی که به پالایش و بهبود روش های مان بیانجامد ،استقبال میکنیم و هر اقدامی که زمینه توسعه فعالیت جامعه جوان ما را فراهم کند را اقدامی خیر و مثبت میدانیم
شایان خاطر نشان کرد: آمار مستند و تحليل بی طرفانه ای از میزان تاثیر ابلاغ این بخش نامه بر توسعه بازار خدمات مهندسی نداریم، ولی یقین دارم اگر جامعه مهندسی مطمئن گردد که خروج همكاران محترم دولتی از بازار کار خدمت مهندسی به اشتغال مهندسان جوان منتهی می ‌شود، خود ما داوطلبانه از این بازار به نفع فرزندان جوان این کشور خارج می ‌شویم.
وی یاد اور شد: باور عمیق داریم که مهندسی ما باید به مهندسی حرفه ‌ای تبدیل گردد و الزامات مهندسی حرفه ای را در همه شئوناتش باید مد نظر قرارداد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ بهمن ۹۶
1087 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0