مدیران کل محترم راه و شهرسازی استان ها

کد خبر: 960507044 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ آذر ۹۵ - ۱۱:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی ،در اجرای ماده ۳۸ اصلاحیه آئین نامه اجرایی تشکیلات حرفه ای کاردان ها فنی ساختمان مصوب شماره ۴۲۰۱۴/ت ۴۶۴۶۴ مورخ ۲۷/۰۲/۹۰ هیات محترم وزیران و با عنایت به تصمیمات متخذه در آخرین جلسه شورای توسعه نظام مهندسی، بدینوسیله حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال به کار کاردان های فنی در بخش نظارت در شهرهای کمتر از پنجاه هزار نفر به شرح ذیل ابلاغ می گردد.

untitled-2

تبصره ۱: کلیه شهرهای استان تهران (بغیر از شهر تهران) از حد نصاب جمعیتی مستثنی هستند.

تبصره ۲: استثنا در استانهائی که براساس توافق و بدون رعایت حد نصاب فوق مشغول انجام فعالیت هستند کماکان امکان ادامه فعالیت داشته باشند مشروط بر اینکه رعایت ظرفیت تعیین شده در جدول فوق پس از کسر صلاحیت پشت پروانه فعلی مابقی در سقف جدول صدر این نامه در سایر شهرهای زیر پنجاه هزار نفر آن استان تکمیل شود.

۲- زمان نظارت از زمان صدور پروانه ساختمان تا پایان مدت اعتبار آن می باشد و در صورتیکه مدت نظارت بیش از اعتبار پروانه ساختمانی باشد مالک ملزم به تمدید قرارداد نظارت می باشد. این زمان فقط یکبار قابل تمدید است.

۳- ظرفیت اشتغال کاردان های فنی در صورت نیاز شهر مورد نظر یا پیشنهاد سازمان نظام کاردانی استان تا حداکثر ۲۰ درصد یا تصویب هیات چهارنفره استان قابل افزایش و کاهش خواهد بود.

۴- برای ارائه خدمات موضوع ماده ۴ قانون و ماده ۴ آئین نامه اجرائی تاسیس دفتر فنی داشتن پروانه اشتغال سازمان نظام کاردانی ضروری می باشد که پس از اخذ مجوز از سازمان نظام کاردانی ساختمان استان و رعایت قانون و مقررات مربوط اقدام به دایر نمودن دفتر کار  مناسب خواهد شد و نشانی محل مذکور به سازمان استان و سایر مراجع ذیربط کتباً اعلام و در صورت تغییرات بعدی اطلاع دادن مراتب به مراجع مذکور ضروری است.

۵- شاغلین تمام وقت تنها می توانند از ۵۰درصد ظرفیت خود در بخش نظارت و اجرا استفاده نمایند.

۶- هر کاردان فنی در هر پایه می تواند یک طبقه کمتر از صلاحیت نظارت و یا ۵۰ درصد متراژ کار کمتر از موارد مندرج در جدول فوق در بخش طراحی فعالیت نماید در هر حال مجموع تعداد کار و ظرفیت اشتغال نباید از جدول فوق تجاوز کند.

 

برای دیدن متن کامل کلیک کنید

 

 

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۵
2827 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0