لزوم گرداوری آئین نامه کنترل شهرسازی

کد خبر: 980916007 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آذر ۹۸ - ۷:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در همایش هم اندیشی مهندسان شهرساز در استان یزد بر لزوم گرداوری آئین نامه کنترل شهرسازی تاکید کرد و افزود: بسیاری از موضوعات و مشکلات شهرسازی در قالب این آئین نامه حل خواهد شد.
عباس وثیق نیا در این گردهمایی اظهار داشت: در برخی از استانها حتی هیات مدیره های سازمان اعتقادی به مهندسان شهرساز ندارند و این در حالی است که همه مسئولان نظام دائما دغدغه شهرسازی دارند و همیشه در مباحث و سخنرانی‌ها مطرح میکنند که آشفتگی شهرها سیما و منظر شهری نگران کننده است.
«مهدی سالاری» در این گردهمایی گفت: بسیاری از تخلفاتی که در کمیسیون‌ها بررسی می گردد، ناشی از ضعف طرح‌های جامع، هادی روستایی و تفصیلی شهری است که بدون نقش آفرینی مهندسان شهرساز مصوب و اجرایی شده است.
سالاری تصریح کرد: حتی در کمیسیون ماده پنج که مسئولیت صیانت از طرح‌های شهری و مراقبت بر اجرای آن ها را بر عهده دارد نیز شاهد حجم زیادی از پرونده هایی هستیم که در انتظار تغییر کاربری هستند.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد نیز تصریح کرد: تخلفات ساخت و ساز در شهر یزد بسیار است ولی مبنای همه این تخلفات، تخلفات شهرسازی است.
فرهمند، افزود: اتفاقات خوبی در حوزه شهرسازی در راه است که امید است تخلفات را به حداقل برساند. دیگر قرار نیست تفکیک غیرمجاز در شهر داشته باشیم. از این رو آمادگی شهرسازان برای آینده شهر را طلب میکنیم. امروز پلیس ساختمان را در شهر مستقر کردیم از این رو امکان تفکیک قطعات بزرگ بدون طرح آماده سازی و شهرسازی مهیا نیست. از این رو از مهندسان شهرساز میخواهیم خودتان را برای طرحهای تفکیک و اماده سازی و انطباق آماده کنید.
رئیس گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد هم اظهار داشت: شهرسازی یزد میتواند در ایران بصورت پایلوت انتخاب شود.
رضااکبری» در این گردهمایی افزود: یزد بهترین بافت تاریخی و معماری، بهترین دانشگاهها در حوزه شهرسازی و بهترین ظرفیت را برای این انتخاب دارد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۸
438 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0