غفلت از خوانایی در نمای شهرها

کد خبر: 980917002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸ - ۲:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران بیان کرد:
نظام مهندسی را از عرصه ارائه الگوهای نما حذف کرده‌اند/ غفلت از خوانایی در نمای شهرها
الهام امینی با ابراز خرسندی از این که موضوع نمای ساختمانها و منظر شهری اخیرا در راس امور مدیریت شهری قرار گرفته است، تصریح کرد: امیدوار هستیم که از مجموعه این اقدامات نتایج خوبی حاصل گردد.
وی در مورد نقش سازمان نظام مهندسی تهران در ارائه الگوهای نما گفت: هرچند که سازمان نظام مهندسی تهران را از این عرصه حذف کرده اند و خط کشیده اند، ولی از آن جایی که در این سازمان ما بدنبال منفعت عمومی هستیم نه منفعت خصوصی، و پایه های فعالیت ما بر مبنای منفعت عمومی متمرکز شده است، این هدف را پی‌گیری میکنیم.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: همواره دغدغه ما این بوده که اصول مربوط به مدیریت یک‌پارچه شهری را پیاده کنیم و در این مسیر دست همکاری خود را بسوی مدیریت شهری تهران در مجموعه شورای اسلامی و شهرداری تهران و سایر ارگانهای دخیل در این موضوع دراز میکنیم.
وی با عنوان این که ما شعار مدیریت یک‌پارچه شهری را نمیدهیم، بلکه به بحث مدیریت یک‌پارچه شهری عمل میکنیم، ادامه داد: ما بصورت یکپارچه‌ و فعالانه در این حوزه وارد خواهیم شد.
این کارشناس شهرسازی اظهار داشت: امروز در بخش نمای شهرها از بحث خوانایی غفلت شده و این ناهمخوانی را میتوانید در فضاها مشاهده کنید.
امینی با انتقاد از بی توجهی به هویت مندی فضاهای شهری یاد آور شد: در حال حاضر وقتی به شهرهای ایران نگاه میکنیم، می‌بینیم که بحث هویت اسلامی در آن ها مثل گذشته تبلور نیافته است و شهرها به لحاظ نما و هویت، چندان تفاوتی با هم دیگر ندارند.
وی اظهار داشت: از همه مهم‌تر این است که ما امروز در شهرهای خود روح مکان و حس مکان را نداریم و ایندها مباحثی است که میتوان با ورود سازمان نظام مهندسی تهران و متخصصان شهرسازی و معماری که در این حوزه فعالیت میکنند، آن ها را مورد توجه قرار داد.
امینی تصریح کرد: موضوع طراحی شهری به کیفیت عرصه عمومی ساختمانها می پردازد و هدف اصلی آن منفعت عمومی است تا شهروندان از سکونت در شهرهای دارای هویت لذت ببرند.
امینی در خاتمه افزود: در این راستا در گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی استان تهران جهت همکاری با متخصصان فعال در این حوزه و فعالیت در این حوزه اعلام آمادگی میکنیم.
عضو علی البدل هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: در این راستا رشته تخصصی طراحی شهری بهمین منظور طراحی شده است و ما ضمن اعلام آمادگی در زمینه برای فعالیت در این حوزه، در خدمت مدیریت شهری تهران هستیم.
منبع: صما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آذر ۹۸
583 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0