صدور حکم سرپرستی سرقینی برای «آسکوتک»

کد خبر: 980911002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸ - ۷:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد: روز یک‌شنبه هفته آینده با آغاز کار مجلس رایزنی‌های لازم برای استعفای من از مجلس و شروع کار در معاونت امور معدنی شروع می‌گردد.
داریوش اسماعیلی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن تصریح کرد: چندی پیش با توجه به این که مجموعه وزارت صمت به خصوص آقای وزیر از عدم کاندیداتوری من برای دور جدید مجلس مطلع بودند انتظار داشتند در معاونت معدنی با آن ها همکاری داشته باشم.
وی با عنوان اینکه ایمیدرو و وزارت صمت طی مذاکراتی به این جمع‌بندی رسیدند که جعفر سرقینی به آسکوتک رفته _آسکوتک از شرکت ‌های زیرمجموعه ایمیدرو و محل استخراج آن در آلمان است_ تا به خصوص در شرایط تحریم ارتباطات را برقرار کرده و من گزینه مطرح شده در معاونت معدنی وزارت صمت بوده‌ام.
وی با اشاره به این که طی مذاکراتی با رحمانی و سرقینی از آن ها خواستم رایزنی ‌های لازم را با مجلس شروع کنند، ادامه داد: با توجه به این مساله آمادگی خود را برای معاونت امور معدنی وزارت صمت رد نمی ‌کنم که این مساله مشروط به پذیرش استعفای من در صحن علنی مجلس است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قدم اول را به وزارت‌خانه واگذار کرده‌ام که در درجه اول با رئیس مجلس و هیات رئیسه و هم‌چنین کمیسیون و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس مذاکراتی داشته باشند که اگر نگاه عمومی مجلس بر این بود که طی چند ماه باقی‌مانده تا پایان این دوره از مجلس در واحد تخصصی معاونت معدنی مفیدتر واقع گردم، کار خود را در این معاونت شروع کنم.
اسماعیلی با اشاره به این که جزئیات شروع به کارم در معاونت معدنی و زمان آغاز بکار مشخص نیست، خبر داد: حکم سرپرستی سرقینی برای آسکوتک صادر گردیده که در هفته اخیر به آلمان سفر کرد تا بررسی‌ ‌‌هایی را از شرکت بعمل آورد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در مورد نظام مهندسی معدن بعد از شروع بکارش در معاونت معدنی، اظهار داشت: در شورای مرکزی نظام مهندسی فعالیت خود را هم‌زمان ادامه می‌دهم ولی در نهایت با تصمیم شورا دو گزینه به وزیر صمت برای ریاست نظام مهندسی معرفی و با تصمیم ریاست جمهوری حکم ریاست برای یک نفر از آن ها صادر می‌گردد.
اسماعیلی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: در معاونت معدنی وزارت صمت که دارای اهمیت بسیار بالایی برای حاکمیت و بخش خصوصی است مسائل بگونه‌ای پیش برود که شاهد رونق تولید از طریق حمایت از بخش خصوصی باشیم.
منبع: بورس امروز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۸
515 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0