شیوه نامه ی جدید صدور پروانه های ساختمانی را افزایش داد شهردار مشهد بیان کرد:

شیوه نامه ی جدید صدور پروانه های ساختمانی را افزایش داد

قاسم تقی زاده خامسی اظهار داشت: شیوه نامه جدید تبصره دو ماده بیست و پنج آئین‌ نامه اجرایی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که اواخر سال گذشته از طرف وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردید، سبب افزایش قابل توجه صدور پروانه های ساختمانی طی 1 ماه گذشته در مشهد شد.

کد خبر: 970324003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ خرداد ۹۷ - ۹:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،قاسم تقی زاده خامسی اظهار داشت: شیوه نامه جدید تبصره دو ماده بیست و پنج آئین‌ نامه اجرایی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که اواخر سال گذشته از طرف وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردید، سبب افزایش قابل توجه صدور پروانه های ساختمانی طی ۱ ماه گذشته در مشهد شد.

شیوه نامه ی جدید صدور پروانه های ساختمانی را افزایش داد

شیوه نامه ی جدید صدور پروانه های ساختمانی را افزایش داد

شیوه نامه ی جدید صدور پروانه های ساختمانی  را افزایش داد

شهردار مشهد گفت: اردی بهشت ماه سال جاری در مجموع برای ساخت ۱ میلیون و سیصد هزار مترمربع ساختمان در مشهد پروانه صادر گردید در حالیکه کل سال گذشته دو میلیون مترمربع پروانه ساختمانی در این شهر صادر شده بود.
تقی زاده ادامه داد: تا به حال انتخاب مهندس ناظر در اختیار سازمان نظام مهندسی ساختمان بود که طبق شیوه نامه جدید، انتخاب مهندس ناظر ساختمان به کارفرما و مردم محول شده است.
شهردار مشهد افزود: مهندس ناظر به مثابه پزشک ساختمان است و نمیتوان صاحب ساختمان را وادار کرد که یک مهندس خاص را انتخاب کند.
وی تصریح کرد: مردم از اجرای شیوه نامه جدید استقبال کرده و مهندسان هم از اجرای آن رضایت دارند.


تقی زاده اظهار امیدواری کرد با اجرای این شیوه نامه، سازمان نظام مهندسی ساختمان به جایگاه اصلی خود که نظارت و برند سازی ساختمان است برگردد و اقدامی در راستای تسهیل امور مردم انجام گردد.
شهردار مشهد خاطر نشان کرد: شهرداری مشهد درصدد است با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی، تدابیری اندیشیده شود تا کار تجمیع و امور ثبتی سند ساختمان همزمان با گواهی پایانکار ساختمان انجام گردد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ خرداد ۹۷
1364 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0