توقف احداث صد برج در تهران عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران

شروع رونق در بازار مسکن

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان داشت: در ماههای اخیر تقاضای واقعی در بازار شکل گرفته و این از رونق بازار مسکن حکایت دارد.

کد خبر: 961012001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ دی ۹۶ - ۶:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان داشت: در ماههای اخیر تقاضای واقعی در بازار شکل گرفته و این از رونق بازار مسکن حکایت دارد.شروع رونق در بازار مسکن

شروع رونق در بازار مسکن

شروع رونق در بازار مسکن

شروع رونق در بازار  مسکن

مهدی روانشادنیا با اشاره به این که تقاضای واقعی در بازار وجود دارد عنوان کرد: با توجه بمعاملات صورت گرفته در ماههای گذشته، برآوردها رونق فضای مسکن را نشان میدهد.

روانشادنیا با اعلام این که در شش ماه اول سال جاری ۶.۲ درصد رشد در صنعت ساختمان داشته ایم گفت: قطعاً واحدهای متوسط و کوچک در این مقطع، مشتریهای خاص خود را دارند و بیش تر تحت تاثیر قرار میگیرند.
وی با اشاره به این که هفتاد درصد معاملات صورت گرفته در تهران زیر پانصد میلیون تومان بوده است ادامه داد: سهم تسهیلات بانکی در واحدهای کوچک تر قابل توجه است و تسهیلاتی که با عنوان وام مسکن یکم هم مطرح است، اثر خود را بیش تر در واحدهای کوچک نشان میدهند.
وی افزود: اکنون در ۶ ماهه دوم سال بنظر میرسد، واحدهای متوسط و «کوچک متراژ» تحت تاثیر قرار میگیرند و نوع معاملات هم در ماههای گذشته همین را نشان میدهد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این که در سالهای گذشته واحد های لوکس از رونق برخوردار بود عنوان داشت: در ماههای اخیر تقاضای واقعی در بازار وجود دارد و بیش تر معاملات برای مصرف بوده است.
کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: در ماههای گذشته در شهر تهران، حدود هفتاد درصد معاملات برای واحدهای کم تر از پانصد میلیون تومان و زیر صد متر بوده است.
روانشادنیا، هم چنین افزایش میزان معاملات را در ماههای اخیر قابل توجه دانست و مطرح کرد: در آذر ماه پنجاه درصد رشد معاملات مسکن داشته ایم.
وی خاطر نشان کرد: در ماههای اخیر در تهران هفده هزار و هشتصد معامله مسکن صورت گرفته که حاکی از رشد پنجاه درصدی معاملات بوده است.
رئیس کانون انبوه سازان ابراز داشت: تولید مسکن متناسب با نیاز مصرف کننده
جمشید برزگر، ریاست کانون سراسری انبوه‌ سازان دیگر مهمان برنامه یاد آور شد: رونقی که سال جاری در بازار مسکن اتفاق افتاد امیدوار هستیم در آینده با تداوم بیش تری انجام بگیرد.

شروع رونق در بازار مسکن

برزگر ادامه داد: پیگیریهای وزیر راه و شهرسازی و دولت در راستای اعطای مسکن به مسکن اولیها با سود کم و اعطای تسهیلات به تولید و قابل انتقال به خریداران سبب شده تا خریداران بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند و مسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند.
وی گفت: اقدامات دولت در برنامه بودجه نود و هفت مخصوصا در حوزه بافتهای فرسوده و سکونتگاه های ناکارآمد و حاشیه نشین هم چنین اقدام اخیر بانک مسکن برای تسهیلات بدون سپرده گذاری برای تولید کنندگان بارقه های امیدی است که سبب رونق بهتر مسکن با نرخ متناسب خواهد شد و بطبع آن خواهیم توانست از رشد بیش تری در مسکن برخوردار شویم.
این انبوه ساز مسکن درمورد تداوم رونق تصریح کرد: باید طبق نیاز به واحدهای مسکونی، تولید داشته باشیم؛ برای تولید مسکن اگر بتوانیم دهکهای هدف را شناسایی کنیم و تولیدکننده بتواند با توجه به نیاز تولید داشته باشد، شاهد شکوفایی بیش تر در این بخش خواهیم بود. برای خروج از رکود هم باید موانع تولید و آسیب را برداریم و در قانون نظام مهندسی هم تجدید نظر داشته باشیم. دستگاههای اجرایی و خدمات رسان هم باید کمک کنند و به تناسب ساخت، مطالبات مورد نیاز را طلب کنیم تا بتوانیم مسکن امن و ارزان قیمت در اختیار مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه قرار دهیم. مسکن باید توسط افراد متخصص احداث گردد و اعطای تسهیلات برای تولید و خریداران با بهره متعارف نیز از راهکارهای تداوم رونق مسکن است.
نایب رئیس اتحادیه املاک بیان کرد: تا پایان سال رشد قیمت نداریم
حسام عقبایی ریاست کمیسیون تخصصی املاک اتاق اصناف ایران در ارتباط تلفنی با این برنامه اظهار داشت: در مجموع این رونق نسبی است که نسبت به تابستان نود و شش رخ داده و میزان آن بطور متوسط در شهرهای بزرگ بیش تر از شهرهای کوچک و غیرشهری است. این رونق روند ملایمی است و نمیتوانیم تعبیر بازگشت رونق به بازار مسکن را داشته باشیم، فقط میتوان گفت تا حدودی معاملات بیش تر شده و درحال عبور از مسیر رکود هستیم ولی حجم معاملات آن قدر نیست که رونق گرفته باشد.
عقبایی در خصوص عبور از مرحله پیش رونق به مرحله رونق نیز خاطر نشان کرد: اگر میزان معاملات صورت گرفته در کشور را طبق سامانه اداره املاک و مستغلات رصد کنیم و مقایسه ای با سالهای پیش از سال نود و یک داشته باشیم؛ این حجم از معاملات تقریبا یک چهارم معاملاتی است که ما در سالهای نود یا هشتاد و نه در تهران داشته ایم که این میزان معاملات نشان دهنده بازگشت رونق به بازار مسکن نیست و هنوز به رونقی که مد نظر است نرسیده ایم.
نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران یاد آور شد: پیش بینی اینست که روند رو به رشد ادامه داشته باشد و تا آخر سال با شیب ملایم شاهد افزایش معاملات خواهیم بود؛ رشد قیمت نخواهیم داشت ولی افزایش معاملات مسکن را حتما شاهد خواهیم بود. اصلاح ساختار سود بانکی هم در رونق بازار مسکن از عوامل رونق در بازار مسکن است.
منبع : صبحانه

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

راهنماي مبحث سيزدهم طرح واجراي تاسيسات برقي ساختمانها

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ دی ۹۶
806 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0