شروع دوره تربیت مدرسین انرژی در سازمان نظام مهندسی ساختمان

کد خبر: 980908040 تاریخ انتشار: جمعه ۸ آذر ۹۸ - ۱۰:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی

نخستین دوره تربیت مدرسین انرژی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور شصت نفر از متخصصان انرژی از استان‌ های مختلف، برخی از اعضای شورای مرکزی و جمعی از متخصصین حوزه انرژی روز پنجم آذر در سالن جلسات شورای مرکزی شروع گردید.
دوره تربیت مدرسین انرژی در سازمان نظام مهندسی ساختمان شروع شد
در آیین افتتاحیه این دوره، اعضای هیئت رئیسه شورای مرکزی و نمایندگان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و پروژه بهینه سازی انرژی نیز شرکت داشتند.
کاناگاراج، مشاور بین المللی پروژه بهینه سازی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و متخصص در زمینه کدهای ساختمانی، در مواردی چون جانمایی و جهت گیری ساختمان، شبیه سازی انرژی در ساختمان و انواع سیستمهای مربوطه توضیحاتی ارائه کرد.
وی هم‌چنین اهداف و چگونگی صرفه جویی، ذی نفعان و فرایند عملیاتی شدن مصرف انرژی را برشمرد.
سپس کاری، مدیر بخش انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ویرایش جدید مبحث نوزدهم را ارائه داد و نحوه رتبه بندی ساختمانها در زمینه مصرف انرژی را بیان کرد.
دوره تربیت مدرسین انرژی در ۳ مرحله به صورت‌های ۲۴ ساعته الکترونیکی بعنوان دوره عمومی، ۴۸ ساعته تخصصی و حضوری و دوره آموزشی ۴۸ ساعته تخصصی-تکمیلی با تدریس متخصصین بین المللی و با حضور بیش دویست و پنجاه نفر داوطلب برگزار می گردد. در پایان هر دوره یک آزمون برگزار و گواهی نامه های مربوطه اعطا خواهد شد.
در آیین افتتاحیه دوره، طاهری اصل عضو شورای مرکزی در مورد اهداف دوره تربیت مدرسین انرژی و سرفصلهای آن گزارشی ارائه کرد و امضای تفاهم نامه با پروژه بهینه سازی مصرف انرژی پروژه ملل متحد UNDP و تفاهم نامه با بهینه سازی مصرف سوخت کشور و شهرداری را از دستاوردهای مهم شورای مرکزی دانست که برکات خوبی را برای جامعه خواهد داشت.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آذر ۹۸
570 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0