سازمان نظام مهندسی پول دارد اما نه هزار و پانصد میلیارد تومان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

سازمان نظام مهندسی پول دارد اما نه هزار و پانصد میلیارد تومان

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: تخمین معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد انباشت هزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه در سازمان نظام مهندسی، نادرست است.

کد خبر: 961109006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ بهمن ۹۶ - ۳:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: تخمین معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد انباشت هزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه در سازمان نظام مهندسی، نادرست است.سازمان نظام مهندسی پول دارد اما نه هزار و پانصد میلیارد تومان

سازمان نظام مهندسی پول دارد اما نه هزار و پانصد میلیارد تومان

سازمان نظام مهندسی پول دارد اما نه هزار و پانصد میلیارد تومان

سازمان نظام مهندسی پول دارد اما نه هزار  و پانصد میلیارد تومان

علی رضا رحمتی در مورد وضعیت بازار مسکن ادامه داد: موضوع رونق بازار مسکن بخصوص در شهرهای بزرگ به علت برخی فاکتورهایی که ریشه آن لزوما در صنعت ساختمان نبوده در تغییر است. نوسانات ارز، کاهش سود سپرده های بانکی و تغییر ادبیات سرمایه گذاری در جامعه موجب شد تا مردم سرمایه های خرد خود را از بانکها خارج کرده و به سمت بازار ارز و بازار مسکن ببرند که درنتیجه ارز گران گردید. مسکن متوسط هم در سطح شهر تهران بگونه ای شد که شاید براحتی دیگر یک واحد مسکونی با قیمت سیصد تا چهارصد میلیون تومان نمیتوان برای خرید پیدا کرد. چون این مبلغی است که یک یا چند نفر براحتی اقدام به خرید می کنند و درنتیجه این اتفاق در بازار مسکن رخ داد.
وی گفت: بنابراین چون ریشه رونق فعلی بازار مسکن مسأله ای هم چون کاهش سود سپرده های بانکی است، نمیتوان تحلیل دقیقی کرد که این رفتار ادامه می یابد یا خیر.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد بخش نامه پنج درصدی اخیر وزیر راه و شهرسازی و انباشت سرمایه ای که معاونت وزیر اعلام کرده افزود: از آن جایی که در سطح کشور هر استانی مبالغی بعنوان درآمد در حسابهای خود دارند، اگر این مبالغ را جمع کنیم، ممکن است به اعداد و ارقام قابل توجهی برسیم ولی این که سازمان نظام مهندسی هر استان بطور اختصاصی چه مبالغی دارد، باید از مجاری قانونی، خزانه دار و هیئت مدیره هر استان پی گیری گردد و آن ها مبالغ را اعلام کنند.
رحمتی ادامه داد: این پنج درصد که اخیرا وزیر راه و شهرسازی در مورد آن بخش نامه داده است، مبالغی هستند که نظام مهندسیهای استانها از حساب مهندسان برمیداشتند و با استفاده از آن امور سازمانها را اداره میکردند و در پیشبرد خدمات مهندسی خیلی مهم بود.
استاد دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: این دستورالعمل وزیر راه و شهرسازی برای من جای تعجب دارد. این که پول در حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران باشد را قبول دارم ولی خیلی کم تر از این رقمی است که تخمین زده اند.

وی گفت: این پول متعلق به نظام مهندسی نیست بلکه مالکان در اختیار سازمان قرار میدهند تا با توجه به پیشرفت پروژه به مهندسان پرداخت کند. تنها پنج درصد از آن متعلق به سازمان و فلسفه آن برگزاری کلاسهای آموزشی رایگان و خدمات رفاهی برای مهندسان است.

سازمان نظام مهندسی پول دارد اما نه هزار و پانصد میلیارد تومان

عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران یاد آور شد: از تابستان سال جاری تیمهای بازرسی ویژه نظام مهندسی تشکیل گردیده و بصورت ویژه اقدام به بازرسی فعالیتهای مهندسان کرده که هزینه بازرسیها و نیز هزینه نمونه برداری از بتن آماده مصرف از محل همین پنج درصدهایی است که سازمان میتواند به نفع خود برداشت کند. اگر منابع مالی نظام مهندسی قطع گردد، دیگر چیزی از سازمان باقی نمیماند که بتواند چنین اقداماتی انجام دهد آنهم در برهه ای که بحث زلزله در کشور داغ شده و جامعه نیاز به ساختمان باکیفیت را احساس کرده است.
وی خاطر نشان کرد: ما با مراکز تحقیقاتی قراردادهایی در مورد فعالیتهای تحقیقاتی داریم هم چنین هزینه های تدوین و بررسی استانداردهای مصالح ساختمانی برای سازمان ملی استاندارد را نظام مهندسی تهران پرداخت میکند.
رحمتی، تخمین معاونت وزیر راه و شهرسازی در زمینه مبلغ انباشت سرمایه در نظام مهندسی را نادرست ذکر و بیان کرد: منظور از مظاهریان، نظام مهندسی کل کشور است و در تهران چنین پولی موجود نیست. سازمان استاندارد بودجه گرداوری همه کالاها را ندارد و نظام مهندسی بطور تخصصی برای مصالح ساختمانی بطور اختصاصی ورود کرده و هزینه گرداوری این استانداردها را تأمین میکند.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود آخرین ویرایش نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ بهمن ۹۶
942 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0