استان خراسان رضوی :

سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی: آغاز طرح بازبینی تاسیسات گرمایشی در تربت حیدریه

با هدف پیشگیری از مرگ های خاموش،سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، روز چهارشنبه اجرای طرح میدانی بازبینی از تاسیسات گرمایشی منازل را در تربت حیدریه آغاز کرد.

کد خبر: 2306 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ آذر ۹۵ - ۳:۵۴ ق.ظ
 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی با هدف پیشگیری از مرگ های خاموش،سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، روز چهارشنبه اجرای طرحمیدانی بازبینی از تاسیسات گرمایشی منازل را در تربت حیدریه آغاز کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در حاشیه آغاز این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: در این طرح که در راستای اعمال مبحث ۲۲ قانون عملیاتی شده ۱۸ تن از مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان مشارکت دارند.

untitled-1

علی سیفی با بیان اینکه متاسفانه ساختمان ها بعد از پایان ساخت و دریافت پایان کار متولی ندارند، گفت: این سازمان در عمل به وظیفه قانونی خود بازدید میدانی از تاسیسات منازل مسکونی مناطق محروم و مدارس مشهد را به پایان رسانده و اکنون بازدید از تاسیسات شهرهای تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار را در دستور کار دارد.
وی افزود: در قالب این طرح که به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت ۲ هزار واحد مسکونی تربت حیدریه از نظر وضعیت تاسیسات گازرسانی، نحوه لوله کشی، محل اتصاللوله های گاز سرشیلنگ ها و وسایل گازسوز، دودکش، کلاهک ها، مسیر دودکش و دریچه های تامین هوا مورد بررسی قرار می گیرد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان تربت حیدریه نیز گفت: در اجرای طرح مزبور که با مجوز دادستانی صورت می گیرد ۱۴ نفر از مهندسان تربت حیدریه همکاری دارند.
احمد آزمون افزود: طرح مزبور در محله ‘سجادیه’ که از مناطق کم برخورداراین شهر است به اجرا درمی آید.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
طرح بازبینی تاسیسات گازرسانی برای پنجمین سال متوالی در مشهد و امسال برای نخستین بار در شهرهای تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار اجرا می شود.
حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن که به مرگ خاموش موسوم است همه ساله در فصول سرد سال شمار زیادی را که در استفاده از اتصالات و تاسیسات اصولی و استاندارد تعلل می کنند، به کام مرگ می کشد

منبع: ایرنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۵
1382 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0