حضور ۶۴۰۰ خوزستانی در آزمون ورود به نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

حضور ۶۴۰۰ خوزستانی در آزمون ورود به نظام مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان از شرکت شش هزار و چهارصد خوزستانی در آزمون ورود به حرفه مهندسی به منظور گرفتن پروانه اشتغال بکار خبر داد.

کد خبر: 191013005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸ - ۱۲:۳۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان از شرکت شش هزار و چهارصد خوزستانی در آزمون ورود به حرفه مهندسی به منظور گرفتن پروانه اشتغال بکار خبر داد.

حضور ۶۴۰۰ خوزستانی در آزمون ورود به نظام مهندسی

حضور ۶۴۰۰ خوزستانی در آزمون ورود به نظام مهندسی

شش هزار و چهارصد خوزستانی در آزمون ورود به نظام مهندسی شرکت کردند

کمال دویده با اشاره به این که این آزمون طی روزهای هجدهم و نوزدهم مهرماه برگزار گردید، گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسی در ۷ رشته اصلی شهرسازی، معماری، عمران، ترافیک، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی و برق در جهاد دانشگاهی استان خوزستان، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و مرکز آموزش علمی کاربردی دزفول ۱ برگزار گردید.

دویده بیان کرد: در این آزمون شش هزار و چهارصد نفر از مهندسان در استان خوزستان جهت دریافت پروانه اشتغال بکار مهندسی در صلاحیت پایه ۳ شرکت کردند که نسبت به سال گذشته (پنج هزار و ششصد و یازده نفر)، چهارده درصد رشد داشته است.

بانوان هجده درصد شرکت کنندگان را تشکیل دادند

دویده با عنوان این که هجده درصد شرکت کنندگان را بانوان و هشتاد و دو درصد دیگر را آقایان تشکیل دادند، تصریح کرد: در رشته عمران گرایش نظارت با ۱ هزار و ششصد و نود و چهار بیشترین داوطلب و رشته ترافیک با ۸ داوطلب کم‌ترین شرکت کننده را داشتیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، هم‌چنین در مورد درصد شرکت کنندگان به تفکیک واحدها، ادامه داد: بیش ترین تعداد شرکت کنندگان در اهواز و به ترتیب بیست و ده درصد دیگر در حوزه های دزفول و خرمشهر حضور داشتند.

حضور ۶۴۰۰ خوزستانی در آزمون ورود به نظام مهندسی

وی، آزمون ورود به حرفه مهندسی را از جمله با اهمیت ترین آزمون‌ های تخصصی کشور ذکر کرد و گفت: برگزاری این آزمون امکان تعیین صلاحیت و توانایی مهندسان برای ورود به حرفه طراحی و اجرا را بوجود می آورد.

نتایج اولیه این آزمون ها ‌بصورت الکترونیکی از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir اعلام می گردد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان دارای هجده هزار عضو در ۷ رشته عمران، معماری، شهرسازی، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک است.

این سازمان در خوزستان بیست دفتر نمایندگی در شهرستان ‌ها دارد که بر نحوه کیفیت خدمات مهندسی و حسن اجرای ساخت و سازها در حمایت از مردم بعنوان بهره‌برداران ساختمان‌ ها، فضای شهری و انواع بناها نظارت دارد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مهر ۹۸
814 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0