جلسه مشترک شهردار بجنورد و ریاست سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی

کد خبر: 980918007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ آذر ۹۸ - ۴:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
جلسه مشترک شهردار بجنورد با ریاست و اعضای هیات مدیره و معاونین سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی با موضوعات متنوعی برگزار گردید.
درخواست همکاری و تقویت مشارکتهای سازمانی درامر نظارت بر ساخت و سازها و صدور پروانه ها وکمیسیون ماده ۱۰۰ از جمله مواردی بود که با موافقت طرفین همراه بود.
دراین جلسه، رمضانی ریاست سازمان نظام مهندسی استان ضمن تبریک انتصاب شهردار بجنورد، وجود مدیرجوان از جامعه مهندسی در کالبد مدیریت شهری را فرصت مغتنمی توصیف کرد که میتوان ازآن برای تسریع در رشد توسعه شهر و ارتقای کیفیت زندگی شهروندی بهره برد.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی در حال طراحی و پیاده سازی و سیستماتیک کردن فرایندهای ساختمانی در بستر الکترونیکی است تا بتوانند در کنار حذف فرایند فیزیکی کار و الکترونیکی کردن آن، کنترل کیفیت و تضمین اجرای امور را دربهترین شکل آن تحقق بخشند.
وی از شهرداری درخواست همکاری و مشارکت در تلاش برای شناسنامه دارکردن املاک ساختمانی کرد و افزود: امروزه ساختمان ها به عنوان یک سرمایه ملی و محصولی که از جنبه اقتصادی برای شهروندان مهم محسوب می گردد، لازم است تا دارای سابقه شناسنامه باشند و همه اطلاعات ملکی حتی درزمینه شاخصهای انرژی نیز درآن دیده شود.
این مقام مسئول، از شهردار بجنورد درخواست کرد تا در پروانه های صادره ساختمانی امکانی برای درج اطلاعات مورد نیاز نظام مهندسی فراهم گردد.
وی در فراز دیگری از اظهاراتش بر تلاش در بازدارندگی آرای صادره درکمیسیون ماده ۱۰۰ را خواستار شد و افزود: امروز باید تلاش کنیم آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ زمینه تسهیل تخلفات ساختمانی نباشد.
شهردار بجنورد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع جامعه مهندسین و نخبگان شهر، پشتیبانی مهندسین را مایه دلگرمی در مدیریت شهری دانست.
زارعی تصریح کرد: شهرداری درحال ایجاد بستر لازم برای پیاده سازی سیستم الکترونیک است و امکان برقراری این ارتباط و اتصال بین دو دستگاه با گرداوری فرایندهای مشترک امکان پذیر خواهد شد.
وی گفت: دغدغه های نظام مهندسی و شهرداری در امر کنترل کیفیت و تقویت نظارت بر امر ساختمان مشترک است و در گام اول میتوانیم تفاهم نامه ای با موارد مشترک تنظیم و درپیاده سازی آن مشارکت کنیم.
پایان نشست با ذکر صلوات خاتمه یافت تا شهروندان ما منتظر ارتقای سطح همکاری بین دو دستگاه این بار از منظر جامعه مهندسی و نخبگان شهری باشند که نوید بخش خدمات بهتر و کیفیت مطلوب تر در امور ساختمانی خواهد بود.
منبع: اخبار بنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آذر ۹۸
587 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0